Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، "علی رغبتی سرپرست انجمن کریکت کشور شد" خبری است که چندی قبل در سایت فدراسیون انجمن‌های ورزشی قرار گرفت. انتصابی عجیب که سوال‌های زیادی را در اذهان به وجود آورده است.

علی رغبتی که از کارمندان وزارت ورزش محسوب می‌شود، سالها به عنوان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی وزارت ورزش فعالیت داشته و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این مدت پست‌های مختلفی را تجربه کرده که می‌توان به دبیری کمیته نظارت بر مربیان خارجی و تصمیم جنجالی در خصوص رد صلاحیت کرانچار اشاره کرد.

رغبتی در دوره‌ای از فعالیت ورزشی خود عضو کمیته شورای برون مرزی بود اما در آنجا هم نقل قول‌هایی مطرح می‌شد که ابهاماتی را در پی داشت. اکنون، این ابهام وجود دارد که محصول این پست ها و فعالیت ها برای ورزش چه بوده است؟ سوالی که پاسخ خاصی را در پی ندارد.

* از فوتبال تا کریکت؛ رغبتی همچنان به دنبال کسب تجربه

وی با وجود این پست پرمشغله، از سوی وزیر ورزش به عنوان عضو هیات مدیره پرسپولیس معرفی شد تا علاوه بر فعالیت در رشته‌های منهای فوتبال، این بار در فوتبال کسب تجربه کند. البته فعالیت رغبتی در باشگاه بزرگی مانند پرسپولیس، آن هم با حاشیه‌های فراوان، راه به جایی نبرد؛ به طوری که بعد از بارها استعفا، بالاخره اوایل بهمن ماه امسال با معرفی اعضای جدید هیات مدیره، وزیر ورزش با استعفای رغبتی موافقت کرد.

با توجه به فعالیت 30 ساله رغبتی در ورزش و تجربه پست‌های مختلف، این بار فرصت کسب تجربه در کریکت برای او فراهم شد. محمد علیپور از دوستان و همکاران علی رغبتی و رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی، در حکمی وی را به عنوان رئیس جدید انجمن معرفی کرد؛ رشته‌ای که رغبتی هیچ گاه در آن فعالیت نداشته و حالا فرصت کسب تجربه برای آن فراهم شده است. 

* مدیرانی که به هیچ پستی "نه" نمی‌گویند

جوانان زیادی در ورزش ایران هستند که می‌توانند در عرصه مدیریت فعالیت و کسب تجربه کنند اما به نظر می‌رسد عده‌ای محدود در وزارت ورزش هستند که می‌توانند این پست‌ها را تصاحب کرده و با وجود مشغله فراوان به پست‌های جدید "نه" نمی‌گویند. همین ضعف راهبردی نیز موجب شده تا این طبق کارمند و عمدتا غیرکارشناس، فدراسیون ها را اشغال کرده و موجب افول آنها شوند.

دورهمی و رفیق‌بازی این روزها در ورزش و پست‌های مدیریتی به وفور دیده می‌شود؛ به طوری که برخی رشته‌ها و فدراسیون ها را به قهقهرا برده اما مشخص نیست چرا جلوی این افراد گرفته نمی‌شود و بازهم شاهد انتصابات عجیب و غریب در ورزش کشور هستیم.

مدیرانی که در ورزش کشور پست‌های مختلفی را تجربه می‌کنند و حتی همزمان در چند رشته فعالیت دارند هیچ گاه فرصت را برای کسب تجربه جوانان فراهم نخواهند کرد. حتی این سوال مطرح می‌شود که یک مدیر چقدر توانایی دارد که همزمان در چند پست متعدد فعالیت کند؟ قمره حضور این اشخاص در راس ورزش کشور چه بوده که بایستی تقدیر و تشویق نیز شوند؟ محصول این کارمندان در ورزش کشور، به غیر از هیچ، چیز دیگری بوده است؟

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پرسپولیس فوتبال علی رغبتی کریکت انجمن های ورزشی کسب تجربه ورزش کشور پست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم آلزایمر نگیریم؟

به گزارش خبرآنلاین، ورزش منظم و فعالیت بدنی اثرات مثبتی بر عملکرد شناختی در همه افراد، به‌ویژه سالمندان، دارد. به نظر می‌رسد ورزش هوازی، مفیدترین گزینه باشد، زیرا عملکرد اجرایی را بهبود می‌بخشد، باعث تقویت اعصاب می‌شود و می‌تواند روند پیشگیری از بیماری آلزایمر و عملکردهای مغز را به طور چشمگیری تقویت کند.

فعالیت بدنی، توانایی‌های شناختی را بهبود می‌بخشد

با توجه به این واقعیت که درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، یافتن راهی برای به تأخیر انداختن پیشرفت این بیماری عصبی بسیار مهم است. افزایش سطح ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند در دستیابی به این هدف به طور پایدار، مفید باشد. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش هوازی می‌تواند فعالیت نوسانی مغز را تعدیل کند و بر پویایی عصبی تأثیر بگذارد.

افراد مسنی که سابقه طولانی ورزش، بین ۲ تا ۱۰ سال، دارند، افت عملکرد شناختی کمتری را تجربه می‌کنند. همچنین داشتن فعالیت بیشتر باعث بهبود عملکرد اجرایی، بهبود حرکات، افزایش تمرکز و تقویت سرعت پردازش و حافظه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چه کنیم تا حافظه سالمی داشته باشیم؟/ ۱۰ نکته کلیدی برای جلوگیری از زوال عقل

منبع: psychologytoday

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897482

دیگر خبرها

  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • مسعود اسکویی، گزارشگر قدیمی رادیو درگذشت
  • مجری و گزارشگر قدیمی درگذشت | وداع با صدای ماندگار
  • مجری و گوینده قدیمی درگذشت + عکس
  • بازیگر قدیمی به کما رفت
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست