Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن به طرح آتش بس ایالات متحده آمریکا در این کشور واکنش نشان داد. عبدالسلام در این خصوص گفت: آمریکا طرح برقراری آتش بس را مبتنی بر شروط سعودی مطرح کرده است و لذا یک بار دیگر حمایت خود از متجاوزان را به اثبات رساند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش أنصارالله یمن یادآور شد: آمریکایی‌ها با این پیشنهاد خود باز هم ثابت کردند که به طور علنی از تجاوز علیه یمن و تداوم محاصره آن به طور کامل حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالسلام همچنین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند درباره آنچه که در عرصه میدانی نتوانستند محقق کنند، با آنها بر سَر میز مذاکره بنشینیم. این حقیقتی است که همگان باید آن را درک کنند.

این مقام یمنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارشکنی‌ها در مسیر رسیدن کمک‌های انسان دوستانه به کشورش، اظهار داشت: کشتی‌های نفتی که متعلق به تاجران یمنی هستند و مجوز سازمان ملل را نیز دریافت کرده اند، توسط عربستان و امارات از رسیدن به یمن منع می‌شوند.

عبدالسلام اظهار داشت: ما تمامی شروط طرف مقابل در خصوص تضمین رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم را قبول کردیم اما در نهایت زمانی که آنها بهانه دیگری پیدا نکردند، مدعی شدند که این کمک‌ها به دستان کسانی که به آنها نیاز دارند، نمی‌رسد!

پیش از این، «عبدالملک العجری» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه ایالات متحده شروط ائتلاف متجاوز سعودی برای آتش بس را دیکته می‌کند، تأکید کرد که پیشنهاد آتش بس واشنگتن به نفع ریاض است و از این رو صنعاء با این گونه پیشنهادها موافقت نخواهد کرد.

العجری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: لیندر کینگ، فرستاده آمریکا از ارائه پیشنهادهایی برای توقف جنگ خبر داده و از انصارالله خواسته است که به این پیشنهادها پاسخ دهد.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در ادامه نوشت: حقیقت این است آنچه او ارائه کرده، همان شروط عربستان سعودی برای آتش‌بس است. لیندر کینگ باید بداند که اگر چنین پیشنهادهایی قابل قبول بود، ما به صورت مستقیم از عربستان سعودی قبول می‌کردیم و دیگر نیازی به فرستاده آمریکایی نبود که روایت سعودی را مبنا قرار دهد.

گفتنی است، «تیموتی لیندرکینگ»، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن بعدازظهر جمعه بدون اشاره به لزوم توقف جنایت‌های سعودی در حمله به یمن، در سخنانی اعلام کرد: «طرح آتش‌بس را به انصارالله ارائه کردیم».

نماینده آمریکا در امور یمن در این باره ادعا کرد: واشنگتن تأمین بودجه کمک رسانی به شمال یمن را ازسرگرفته است! طرح آتش بس برای پرداختن به وضعیت انسانی وخیم در یمن تنظیم و ارائه شده است! هر وقت که حوثی ها آماده مذاکره باشند، به منطقه خواهم آمد.

وی با اذعان به قدرت و نفوذ انکارناپذیر نیروهای انصارالله یمن اضافه کرد: ما منتظر پاسخ یمنی‌ها به طرح آتش بس ارائه شده خواهیم بود. حوثی‌ها در یمن نقش تعیین کننده‌ای دارند به نحوی که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

کد خبر 5168005 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی محمد عبدالسلام ایالات متحده امریکا عراق عربستان سعودی رژیم صهیونیستی ایران افغانستان سوریه فلسطین روسیه ترکیه جو بایدن برجام لبنان جنگ 2015 یمن طرح آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفرش به اردن گفت مصر پیشنهادی قوی برای آتش‌بس در نوار غزه ارائه کرد و حماس نباید آن را به تعویق اندازد و زمان تصویب این پیشنهاد فرا رسیده است.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست خبری در پایتخت اردن مدعی شد تمرکز واشنگتن در دوره آتی بر آتش‌بس در غزه و بازگشت اسرا خواهد بود.

به نقل از شبکه خبری «القاهره الاخباریه»، بلینکن در ادامه به موضوع اسکله موقت در سواحل نوار غزه برای انتقال کمک‌های انسانی پرداخت و گفت این اسکله یک هفته دیگر آماده می‌شود و مدعی شد واشنگتن از همه تلاش‌ها برای افزایش کمک ها به غزه حمایت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود مدیریت اسکله به عهده تشکیلات خودگردان فلسطین نخواهد بود.

او گفت فردا برای گفت‌وگو با کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره انتقال کمک‌های انسانی به غزه به فلسطین اشغالی می‌رود.

بلینکن با اشاره به پیشنهاد اخیر قاهره برای آتش‌بس در غزه که حماس در حال بررسی آن است، گفت مصر پیشنهاد قوی درباره تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه  ارائه کرده و اکنون حماس باید پاسخ دهد.

وی افزود: اکنون بار بر دوش حماس است و ما خواستار توافق در مورد گروگان‌ها هستیم و جنبش باید بدون معطلی و بدون توجیهی تصمیم بگیرد.

بلینکن همچنین درباره حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه گفت: واشنگتن هنوز طرح روشنی از سوی رژیم صهیونیستی درباره حفاظت از غیرنظامیان رفح دریافت نکرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه پس از سفرش به ریاض وارد اردن شد.

این هفتمین سفر او در منطقه از زمان حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ توسط جنبش حماس علیه رژیم صهیونیستی است.

جنبش حماس فلسطین بارها اعلام کرده شروط این جنبش برای رسیدن به توافق آتش‌بس، توقف دائمی تجاوز رژیم صهیونیستی، عقب نشینی کامل از نوار غزه، رفع آثار تجاوز و بازگشت آوارگان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه