Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@04:20:53 GMT

متولّی و حرمت امامزاده

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۵۹۴۸

متولّی و حرمت امامزاده

حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب:

اُوصيكَ يا عبدَ منافٍ بعدي               بموعدٍ بعدَ أَبيه فردٍ(1)

از آن زمان که بزرگ قریش، عبدالمطلب این بیت را خواند و لحظاتی بعد غروب کرد، ابوطالب متولّی محمّد شد. همان ستاره‌ای که قرار بود بدرخشد و ماه مجلس شود.

محمّد، بزرگ و امین قریش شد؛ امّا از طرف آنها آنقدر مأمون نبود که بعثت خود را بی‌خطر ابراز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که گفته‌اند؛ حرمت امامزاده با متولّی است، نوع برخورد ابوطالب با محمّد امین در قضاوت دیگران بسیار تعیین کننده بود. اگر در انقلابی که او به‌پا کرده بود، ابوطالب پشتش را خالی می‌کرد و به حمایت او نمی‌پرداخت، قریش بیش از آنچه کرد، حرمتی برای او نمی‌گذاشت.

ورق زدن صفحات تاریخ شهادت می‌دهد؛ ابوطالب حرمت امامزاده را به خوبی نگه داشته است. وقتی قریش بر محاصره‌ی اقتصادی بنی‌هاشم هم پیمان می‌شود تا محمّد امین را برای قتل، به آنها تحویل دهند، ابوطالب به عموم فامیل دستور می‌دهد همگی در شِعب، مجتمع شوند و حلقه‌ی حفاظت از رسول خدا را مستحکم کنند. 

وقتی پس از تهدید قریش، تاخیر برادر‌زاده را می‌بیند به تصور اینکه او را به قتل رسانده‌اند، بنی‌هاشم را جمع کرده و آماده انتقام می‌کند. با اینکه محمّد امین را سلامت می‌یابد، امّا طوفان دلش آرام نمی‌گیرد. روز بعد همراه جوانان بنی‌هاشم بر انجمن قریش وارد شده و با نشان دادن شمشیر‌های آخته، آنها را تهدید می‌کند که هر گونه تعرض به جان محمّد به قیمت گرفتن جان سران قریش تمام می‌شود.

این حرکت ابوطالب به این معنی بود که برای او ارزش جان محمّد امین، برابر با ارزش جان تمام بنی‌هاشم است. چرا که کشتن سران قریش برای انتقام، به معنی نابودی بنی‌هاشم بود.

امّا او چنانکه در یکی از اشعارش اشاره می‌کند، محمّد امین را موسی نبی یافته بود و برای حفظ او، هر هزینه‌ای می‌داد.  
اقدامات ابوطالب به قریش ‌فهماند؛ محمد امین، مأمون بنی‌هاشم است. او نشان داد امامزاده‌ای که متولّی‌اش است حرمت داشته و به کسی اجازه‌ی بی حرمتی نمی‌دهد.

این قانون هر ارزش و انقلاب با ارزشی است که بیشتر از همه باید متولیان آن حرمت نگه دارند. انقلاب اسلامی ما نیز از این قاعده مستثنا نیست. امروزه اگر متولیان انقلاب، حرمت آن را نگه ندارند؛ یک روز از مرام و منش انقلابی بگویند و روز دیگر از گذشته انقلابی خود ابراز پشیمانی کنند، یک روز از حقوق تضییع شده‌ی مستضعفین بگویند و روز دیگر اشرافی‌گری خود و فرزندانشان را توجیه کنند، یک روز از استکبار و استکبار ستیزی بگویند و روز دیگر خباثت تمام‌نشدنی دشمن‌را تلطیف کنند، یک روز از ولایت‌مداری بگویند و روز دیگر علیه رهبر انقلاب نامه‌نگاری کنند، خلاصه طوری عمل کنند که مردم با حیرتی وصف نشدنی بر یک بام و دو هوایی آنها بنازند، نمی‌توان انتظار داشت که حرمت انقلاب حفظ شود.

امّا چه می‌توان کرد وقتی خواه ناخواه، هر انقلابی در کنار ابوطالب‌های خود، ابولهب‌هایی نیز دارد؟ راه این است که باید در دنیای ابولهب‌ها، ابوطالب‌ها را یافت و با آنها صداقت‌ را سنجید. مانند پدران شهیدی که با خون جوانان خود نهال انقلاب را آبیاری کرده و امروز به این ایثار افتخار می‌کنند.
 
 
.[1] اي عبد مناف (ابوطالب) نگاهداري و حفاظت شخصي را كه مانند پدرش يكتاپرست است بر دوش تو مي‌گذارم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: یک روز بنی هاشم متول ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند

خوزستانی ها معمولا در فوتبال ملی سرآمد هستند اما کمتر پیش آمده که آن ها در ورزش های دیگر سرآمد باشند. در سالیان اخیر، خوزستان به مهد درخشش و اوجگیری کشتی گیران فرنگی تبدیل شده است و ستاره های زیادی از این استان، قهرمان آسیا و حتی جهان شده اند.

به گزارش طرفداری، وجود امین میرزازاده امیدوارمان می کند که برای اولین بار در المپیک، یک مدال طلای خوزستانی داشته باشیم.

قبلا در المپیک، شهرهای تهران، مشهد، ساری، کرمانشاه، شیراز، شهر ری و... قهرمانی در المپیک را تجربه کرده اند. سجاد گنج زاده، جواد فروغی، محمدرضا گرایی، سهراب مرادی، کیانوش رستمی، حسن یزدانی و... آخرین طلایی های المپیک ایران بوده اند و امروز بیشتر از هر کس دیگری، امیرحسین زارع و امین میرزازاده در فوق سنگین کشتی آزاد و فرنگی بخت کسب مدال طلای المپیک 2024 هستند.

امین میرزازاده در مسابقات جهانی هم کار سختی در پیش داشت و سال گذشته تنها با چند مساوی و به خاطر گرفتن امتیاز آخر برنده و قهرمان جهان شد؛ چه رسد به این که امسال میشائین لوپز بزرگ کوبایی را هم در جمع مدعیان قهرمانی در المپیک پاریس می بیند. با این حال به نظر می رسد سکوی قهرمانی و برتری در المپیک به یکی از دو مرد ایرانی و کوبایی مورد اشاره یا رضا کایالپ قهرمان اهل ترکیه برسد. با این حال با تمام وجود این مدال را برای مرد دوست داشتنی کشتی کشورمان آرزو می کنیم.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • به احترام «معلم» برپا ...
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر