Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@12:10:09 GMT

معاون وزیر صمت: نگفتم مردم میوه نخرند!

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۶۱۳۲

معاون وزیر صمت: نگفتم مردم میوه نخرند!

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عباس قبادی اظهار داشت: در حال حاضر در ۲۶۰ نقطه تهران در قالب میادین میوه و تره بار این محصولات با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

وی گفت: ضمن این که توزیع میوه دولتی هم آغاز شده و پرتقال و سیب زرد با نرخ کیلویی ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و سیب قرمز با نرخ ۸ هزار و ۹۰۰ تومان در حال عرضه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت اظهار داشت: ۷۰ درصد خریدهای میوه مردم از طریق میادین میوه و تره بار تأمین می‌شود و نرخ‌ها در این میادین نسبتاً مناسب است.

وی افزود: علاوه بر میادین میوه و تره بار ۸۰ نقطه دیگر هم در نظر گرفته شده که به صورت رایگان در اختیار باغداران و کسانی که میوه برای عرضه دارند قرار بگیرد تا بتوانند میوه با قیمت مصوب و بدون واسطه به مردم عرضه کنند.

قبادی گفت: همچنین در میادین میوه و تره بار نیز فضاهایی به صورت رایگان در اختیار عرضه کنندگان میوه برای عرضه مستقیم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تفاوت قیمتی بین میادین میوه تره بار با سایر مراکز عرضه میوه اظهار داشت: با عرضه گسترده میوه به بازار انتظار می‌رود که قیمت در سایر مراکز عرضه غیر از میوه و تره بار نیز تحت تأثیر قرار بگیرد و به ثبات برسد ضمن اینکه با متخلفان و گران فروشان به شدت برخورد می‌شود که در راستای همین موضوع ۱۵ هزار و ۴۵۰ پرونده به تعزیرات معرفی شده تا با گران فروشی آن‌ها برخورد شود.

معاون وزیر صمت با بیان این که در شهر تهران ۵ هزار تن سیب و پرتقال و در سراسر کشور نیز ۴۰ هزار تن از این محصول با نرخ مصوب از طرف دولت برای به تعادل رسیدن بازار عرضه می‌شود تاکید کرد: با توجه به این که قیمت نارنگی طی روزهای گذشته افزایش داشته به استانداران مناطق غرب و شرق کشور این اختیار داده شده است که به اندازه نیاز از این محصول وارد کشور شود تا بازارش به تعادل برسد.

وی افزود: قیمت موز نیز با توجه به واردات صورت گرفته در حال حاضر در میادین اصلی به حدود ۴۵ هزار تومان رسیده که مقرر شده از فردا با عرضه گسترده به ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان در مراکز عرضه عمده برسد و امیدواریم در بازار این محصول با کمتر از قیمت ۴۰ هزار تومان قابل خریداری باشد.

شرایط عرضه روغن بهبود می‌یابد

معاون وزیر صمت گفت: از چند روز گذشته قرار بر این شده است که همه میادین به لحاظ روغن تأمین شود و اگر بتوانیم همه میادین را از نظر روغن تأمین کنیم شرایط بهبود می‌یابد، ولی با توجه به عطش بازار این موضوع زمان بَر است.

قبادی با بیان این که به خاطر صف‌های تشکیل شده شرمنده مردم هستیم، افزود: در تأمین مواد اولیه روغن خوراکی مشکلی نیست و با توجه به این که میانگین مصرف کشور ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تن است، تولید به ۲۰۰ هزار تن رسیده، ولی با توجه به کمبودی که در چند وقت اخیر در بازار وجود داشته تا تولیدات وارد بازار شود و بازار به تعادل برسد، کمی زمان لازم است.

منظورم این نبود که مردم خرید نکنند

وی با اشاره به سخن چند روز خود مبنی بر این که در صورت گرانی مردم میوه خریداری نکنند، اظهار داشت: منظور بنده این بود که مردم میوه و تره بار مورد نیاز خود را از میادین میوه و تره بار بخرند و از جاهایی که قیمت بالا دارند خریداری نکنند چرا که سزای گران فروشی نخریدن است و به هیچ وجه منظورم این نبود که مردم به طور کل میوه خریداری نکنند.

قبادی گفت: البته صدا و سیما در انتشار صحبت‌های بنده امانت داری کرد، ولی در برخی کانال‌ها و سایت‌ها حرف‌های من به گونه دیگری برداشت شد. طرف صحبت من مردم تهران بودند که از آن‌ها خواستم مایحتاج میوه خود را از مراکز میوه و تره بار با قیمت مصوب خریداری کنند و از مراکزی که گران فروشی می‌کنند خرید انجام نشود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهدی باکری حداقل دستمزد میلاد حاتمی عملیات بدر کنفدراسیون فوتبال آسیا وزارت صنعت بازار میوه قیمت میوه قیمت مصوب گرانی مهدی باکری حداقل دستمزد میلاد حاتمی عملیات بدر کنفدراسیون فوتبال آسیا میادین میوه و تره بار معاون وزیر هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد

محمود ایرانمنش، در نشست با رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان درخصوص بررسی عملکرد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» و چگونگی توسعۀ این بازارچه‌ها در سطح شهر که در محل دفتر معاونت خدمات‌شهری شهرداری کرمان تشکیل شد، افزود: با توجه به ضرورتی که در شهر کرمان وجود داشت، بازارچه‌های محله‌ای دائمی «از تولید به مصرف» راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌ها، جلب رضایت مردم است، افزود: در انتخاب مکان بازارچه‌ها چند نکته را مدنظر داشتیم؛ ازجمله اینکه در محل‌هایی باشد که اقشار متوسط و پایین جامعه در آن ساکن هستند، تراکم جمعیت بالا داشته و از هسته مرکزی شهر فاصله داشته باشد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان تصریح کرد: راه‌اندازی، فعالیت و نظارت بر بازارچه‌های محله‌ای با همکاری متقابل اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان انجام می‌شود و خوشبختانه سه بازارچه‌ای که از ابتدای فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، نمونه‌های موفقی هستند.

ایرانمنش افزود: قصد داریم تا پایان امسال تعداد بازارچه‌ها را به ۱۰ بازارچه برسانیم که همۀ مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند و میوۀ باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

وی افزود: برای واگذاری بازارچه‌ها مزایده برگزار می‌شود و قرارداد‌های شش‌ماهه منعقد خواهد شد و فقط افراد مورد تأیید اتحادیه می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان نیز در این نشست، گفت: پارسال چندین جلسه برای هماهنگی راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای تشکیل شد تا این اتفاق رقم خورد و خوشبختانه بازخورد خوبی از مردم گرفتیم.

محمدرضا حاج‌عباسی، با اشاره به نظارت دائمی بر فعالیت بازارچه‌های محله‌ای به لحاظ کیفیت و قیمت عرضه، تصریح کرد: سعی کردیم عوامل و واسطه‌هایی که موجب گرانی میوه می‌شود را برطرف و حذف کنیم تا قیمت نهایی جهت عرضه به شهروندان، کاهش یابد.

وی تأکید کرد: قیمت میوه‌های عرضه‌شده در بازارچه‌های محله‌ای به قیمت میدان میوه و تره‌بار و بعضاً کمتر از آن است و یکی از مهم‌ترین مزایای این بازارچه‌ها، متعادل کردن قیمت بازار است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان هم بیان کرد: پس از صدور دستور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای از سوی معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، تیمی تشکیل شد و موانع را برطرف کردیم و کار را به‌صورت جهادی پیش بردیم.

امیر هاشمی، افزود: پس از شروع کار، مهم‌ترین نکته تداوم و حفظ دستاورد‌های آن است که نیاز به نظارت و تلاش جدی دارد و دغدغۀ همه کسانی که به این حوزه ورود کرده‌اند، کسب رضایت مردم است.

وی تصریح کرد: از ابتدا موارد تأسیساتی موردنیاز بازارچه‌ها را با جدیت فراهم کردیم و همچنان پای کار هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهار داشت: توسعۀ بازارچه‌ها و مکان‌یابی مناسب را با مشورت اتحادیه انجام خواهیم داد و از افراد مورد اعتماد اتحادیه و خوشنام در بین مردم برای مدیریت بازارچه‌ها استفاده خواهد شد.

 سه بازارچۀ محله‌ای «از تولید به مصرف» شهر کرمان واقع در میدان «غدیر دو»، بلوار «پزشک» و شهرک «شهید مطهری» انتهای بلوار «حضرت ابوالفضل (ع)»، از اول فروردین‌ماه امسال کار خود را آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید