Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مائده چینی ساز در سفر به شیراز و پس از دیدار با رئیس کل دادگستری استان فارس، در جمع اعضای داوری مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه استان اظهار داشت: دوره‌های داوری با هدف تربیت و آموزش داوران در مرکز وکلاء برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این دوره‌ها حتی در دانشگاه‌ها نیزبرگزار نمی‌شود، افزود: هدف ما از تربیت داوران علاوه بر تامین نیاز‌ها و گلچین کردن خبره‌های داوری، ایجاد یک فرهنگ سازی نیز در جامعه خواهد بود و مرکز وکلای قوه قضاییه این مهم را یک رسالت بر دوش خود می‌داند.

چینی ساز با اشاره به تحولات بزرگ در دستگاه قضا از زمان ریاست آیت الله رئیسی بر این قوه، بیان کرد: از زمان ریاست ایشان و با نگاه عالی دکتر بهادری جهرمی به موضوع، مبحث داوری و ارجاع پرونده‌ها به داوران تقویت شد که برگزاری دوره‌های داوری در سطح کشور، اولین گام در این راستا تلقی می‌شود.

دبیر کل شورای عالی داوری مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، تصریح کرد: یکی از دلایل شلوغی دادگستری‌ها و حجم بالای پرونده‌ها به دلیل فقدان داوری است چراکه در این خصوص فرهنگ سازی نشده لذا نیاز به یک تلاش ملی است.

او با اشاره به چگونگی برگزاری دوره‌های داوری نیز گفت: ما دوره‌های داوری را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کنیم و پس از آن داوران خبره را گزینش کرده و با آن‌ها کار را ادامه خواهیم داد.

چینی ساز افزود: به همین منظور پس از برگزاری دوره‌ها یک آزمون جامع برگزار خواهیم کرد که حتی پس از موفقیت در این آزمون نیز، داوران به حال خود رها نخواهند شد و بلافاصله کلاس‌های ضمن خدمت و تکمیلی را جهت افزایش تجربه آن‌ها برگزار می‌کنیم.

او در عین حال گفت: ما نیاز به داورانی داریم که نکته سنج باشند، زیرا سرنوشت کشور برای ما مهم است و نمی‌توانیم کار‌ها را به دست کسانی بسپاریم که از فهم ساده‌ترین نکات عاجز هستند لذا فیلتر گزینش ما بسیار سخت خواهد بود.

چینی ساز همچنین گفت: داوران مرکز باید به مسائل نگاه تطبیقی داشته و جهان پیرامون را به خوبی بشناسند لذا تدوین دوره‌های بین المللی داوری نیز به همین منظور در نظر گرفته شده است.

او در مورد کد داوری نیز گفت: این کد را فقط قوه قضاییه می‌دهد و هیچ نهادی حق دادن این کد را ندارد، اما برای ورود به داوری هر کسی که علاقه‌مند باشد می‌تواند در دوره‌ها شرکت کند و نیاز به مدرک و سطح سواد خاصی ندارد.

چینی ساز با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای نیز اظهار داشت: این موضوع برای ما بسیار مهم است لذا از همان ابتدای دوره مبحثی را تحت همین عنوان برگزار می‌کنیم.
او همچنین گفت: کتاب‌هایی نیز در همین زمینه تالیف شده که از سال آینده در کشور توزیع خواهد شد.

چینی ساز همچنین از برگزاری مسابقه داوری نیز خبر داد و گفت: برای نخستین بار این مسابقه برگزار خواهد شد که فروردین ماه ۱۴۰۰ فراخوان خواهیم داد و مراسم اختتامیه نیز در روز ۷ تیر روز قوه قضاییه برگزار می‌شود.

دبیر کل شورای عالی داوری مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به فعالیت ارزنده مرکز وکلای قوه در استان فارس نیز گفت: این مرکز یکی از بهترین مراکز ما در سطح کشور است به طوری که هر مسوولیتی که به آن سپرده شده، به نحو احسن انجام شده است.

چینی ساز اظهار کرد: در برگزاری دوره‌های داوری نیز مطمئن هستیم که مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس، این برنامه را به خوبی دنبال خواهد کرد.

حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس نیز گفت: طبق سیاست‌های جدید دستگاه قضا، مبحث داوری جهت کاستن از پرونده‌های قضایی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

او با اشاره به دیدار خود با حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس نیز افزود: در دیداری که به اتقاق سرکار خانم چینی ساز با رئیس کل دادگستری فارس داشتیم، ایشان نیز بر امر داوری تاکید فراوان داشتند.

عبدلیان پور ادامه داد: کسانی که در دوره‌های داوری شرکت می‌کنند باید بدانند که مسوولیت مهمی را قبول می‌کنند لذا باید جهت ارتقای سطح بینش خود، دوره‌های آموزشی و تکمیلی را به خوبی بگذرانند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس همچنین گفت: برآورد ما این است که اگر این دوره‌ها به خوبی برگزار شود، قطعا مشکلات دستگاه قضا کمتر خواهد شد و در نهایت امور مردم نیز رسیدگی بهتری خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز کانون وکلاء مرکز وکلای قوه قضاییه داوری مرکز وکلا برگزاری دوره ها دوره های داوری استان فارس داوری نیز خواهد شد چینی ساز نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه الجزیره، جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز دوشنبه در نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در عربستان گفت: باید تلاش‌ها برای ممانعت از کشیدن منطقه به سطوح جدیدی از خشونت به دلیل جنگ غزه را گسترش داد.

وی تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید سیاست‌های موثری برای توقف خشونت‌ها علیه مردم فلسطین در کرانه‌باختری و توقف شهرک‌سازی‌ها در پیش بگیرد.

البدیوی خاطرنشان کرد: ما خواستار توقف فوری و پایدار جنگ در غزه و توقف عملیات نظامی اسرائیل از جمله در رفح هستیم.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و پاسخ تنبیهی ایران به این حمله براساس قوانین و موازین بین المللی گفت: تنش متقابل بین اسرائیل و ایران درباره انفجار اوضاع در منطقه هشدار می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بدون توجه به این موضوع که عملیات ارتش یمن علیه کشتی های صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی واکنشی به جنایت های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و جنگ افروزی این رژیم در منطقه است و تردد سایر کشتی ها آزاد و امن است، به ارتش و دولت یمن حمله کرد و مدعی شد که عملیات آنها در دریای سرخ تهدید غیرقابل قبولی برای تجارت جهانی و امنیت منطقه به شمار می رود.

به گزارش آنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، امروز دوشنبه در سفری از پیش اعلام‌شده وارد عربستان شد که اولین مقصد تازه‌ترین دور از سفر‌های خاورمیانه‌ای او است و دستورکار آن بر مسائلی چون اداره غزه بعد از پایان جنگ تحمیلی اسرائیل تمرکز دارد.

در ریاض، بلینکن علاوه بر دیدار با مقام‌های بلندپایه دولت سعودی، با همتایانش از چهار کشور عرب منطقه شامل قطر، مصر، امارات و اردن هم دیدار می‌کند تا به قول خود برای آینده حکمرانی غزه تصمیم بگیرند.

همچنین انتظار می‌رود که بلینکن در گردهمایی کشور‌های عرب و اروپایی، نحوه کمک اروپا به بازسازی غزه را هم که به روایتی آواربرداری آن ۱۴ سال طول می‌کشد، به بحث بگذارد.

اگرچه سازوکار بازسازی و حکمرانی غزه بعد از اتمام جنگ همچنان مبهم است، از ماه‌ها پیش درباره طرح آمریکایی اداره آن از سوی ائتلافی از کشور‌های عرب منطقه صحبت می‌شود.

این طرح یک نقطه مشترک با منافع اسرائیل دارد که شامل ادعای محو حماس و عدم مشارکت مقاومت در آینده غزه است. اما نقطه اختلاف این طرح با منافع تل‌آویو این است که رژیم صهیونیستی حق اشغال دوباره غزه را ندارد.

همچنین، انتظار می‌رود که در طول حضور در ریاض، بلینکن درباره امکان عادی‌سازی روابط ریاض-تل‌آویو هم بحث کند که خود جزئی از یک توافق بزرگ‌تر شامل موافقت احتمالی واشینگتن با ارائه تضمین‌های امنیتی-دفاعی به عربستان و همکاری هسته‌ای با این کشور است.

نقشه بعدی این است که به ازای عادی‌سازی، اسرائیل برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین مجاب شود حال‌آنکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این مسئله مخالف است.

بعد از ریاض، بلینکن عازم اردن و اسرائیل می‌شود و از این نقطه به بعد، تمرکز سفر بر اوضاع انسانی غزه آن هم در شرایطی خواهد بود که رژیم صهیونیستی با اتهام استفاده از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی علیه فلسطینیان مواجه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟