Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@17:13:08 GMT

احتمال بروز طوفان شن در جاده های جنوب کرمان 

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۶۶۵۷

احتمال بروز طوفان شن در جاده های جنوب کرمان 

مجتبی رئیسی گفت: از آنجایی که احتمال بروز پدیده طوفان شن در محدوده محورهای ارتباطی شهرستان های رودبار جنوب و قلعه گنج  ورودی و خروجی به سمت قلعه گنج - جاسک و زهکلوت - ایرانشهر گشت های راهداری در این محورها مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «مجتبی رئیسی» گفت: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار و طوفان شن در محورهای شهرستان های جنوبی استان کرمان رانندگانی که قصد تردد به حوزه راه های جنوب کرمان را دارند جوانب احتیاط را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان افزود: از آنجایی که احتمال بروز پدیده طوفان شن در محدوده محورهای ارتباطی شهرستان های رودبار جنوب و قلعه گنج وجود دارد بنابراین در ورودی و خروجی این محورها به سمت قلعه گنج - جاسک و زهکلوت - ایرانشهر گشت های راهداری مستقر هستند.


وی بیان کرد: با توجه به آغاز وزش تند باد احتمال کاهش دید و مستعد بودن ۱۲۰ کیلومتر از جاده های جنوب کرمان برای ورود شن های روان به همین منظور دستگاه های گریدر برای عملیات شن روبی در حال آماده باش هستند.


رئیسی ابراز کرد: با توجه به محتمل بودن افزایش کاهش دید افقی در جاده های جنوب کرمان رانندگان حتما قبل از عزیمت به این محورها ضمن تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها از وضعت جوی اطلاع و سپس به سمت مبادی ورودی و خروجی جنوب کرمان عزیمت کنند.


سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با تاکید بر رعایت جوانب شرایط ایمنی توسط رانندگان در این شرایط جوی نامناسب، خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال افزایش میزان کاهش دید در جاده های جنوب کرمان رانندگان حتما از سالم بودن چراغ های وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.

 

وی از احتمال ورود شن به بستر راه ها در این شرایط خبر داد و اظهار کرد: رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه از عجله و شتاب، پارک و توقف غیر ایمن در حاشیه جاده و سبقت غیر مجاز در شرایط کاهش دید جدا پرهیز کنید.


رئیسی در خاتمه از باز بودن کلیه محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان خبر داد.
 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: پدیده گرد و غبار طوفان گرد و غبار جاده های جنوب کرمان طوفان شن کاهش دید قلعه گنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام

سیدزاهدین چشمه‌خاور  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار کرد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت هفت میلیون و ۹۱۵ هزار و ۳۹۴ تردد هم مربوط به وسایل نقلیه سنگین است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: محور چوار - ایلام با سه میلیون و ۵۷۵ هزار و ۲۲۶ تردد یکی از پرترددترین محور‌های استان بوده است.

چشمه خاور با اشاره میزان جا به جایی کالا در بازه زمانی یاد شده (ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه) گفت: طی این مدت یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۶۹۲ تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل در این استان جا به جا شده است.

وی تاکید کرد: در فروردین سال جاری نیز بیش از یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۷۹ تردد بین استانی کل وسایل نقلیه ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: این میزان تردد در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است.

چشمه خاور بیان کرد: مردم می‌توانند برای ارتباط و اعلام هر گونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت با شماره تلفن ۱۴۱ در هر ساعت از شبانه روز تماس گرفته و موارد مورد نظر خود را با کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • احتمال ریزش سنگ‌ریزه در محور گنجنامه‌-تویسرکان
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان