Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این ناپایداری جوی که اداره کل هواشناسی استان چند روز قبل نسبت به وقوع آن هشدار داده بود از عصر دیروز  جمعه با بارش سنگین برف و کولاک همراه شد و سبب شد تا بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو در جاده ها به ویژه مسیر گردشگری کرج - چالوس گرفتار شوند.

همچنین سقوط بهمن در جاده کرج - چالوس طی دیشب و  بامداد به کشته شدن یک نفر و مصدومیت ۲۴ نفر دیگر انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت بارش ها شب گذشته و بامداد امروز به حدی بود که عبور و مرور در محورهای کوهستانی استان متوقف و راهداران را با دشواری مواجه کرد که هنوز هم تلاش های آنان برای بازگشایی جاده کرج - چالوس و برخی مناطق کوهستانی ادامه دارد.

به دنبال شدت یافتن بارش ها ، افزون بر تیم های امدادی مستقر در جاده کرج - چالوس ، نیروها و تجهیزات امدادی کمکی از هلال احمر ، اورژانس ، ستاد حوادث غیر مترقبه ، راهداری و سایر دستگاه های اجرایی به این محور و دیگر جاده های استان اعزام شدند.

این بارش ها سبب شد تا جاده کرج - چالوس و آزاد راه غدیر (آبیک - چرمشهر) در محدوده استان البرز بسته شود که این انسداد همچنان ادامه دارد.

به گفته مسوولان دستگاه های خدماتی  و امدادی البرز ، یکی از مشکلات شب گذشته ، نداشتن زنجیرچرخ خودروها بود ضمن آنکه بیشتر وسایل نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی زمستانی بودند که برای امدادگران مشکلات متعددی به وجود آورد.

شدت برف و کولاک به حدی زیاد شد که رییس  پلیس راه استان البرز از عصر روزگذشته اعلام ممنوعیت  تردد درجاده کرج -چالوس کرد درحالی که خودرو های زیادی در مسیر مانده بودند که با کمک دستگاه های امدادی بویژه هلال احمر نجات یافتند.

مسافران از تردد درجاده های کوهستانی خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با توجه به شرایط سخت عبور و مرور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  مسافران به دلیل کاهش شدید دما، برف و کولاک از تردد در جاده های کوهستانی خودداری کنند.

محمد رضا فلاح نژاد گفت:  کاهش شدید دما، بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی برای مسافران  کاهش دید و لغزندگی جاده وجود داشت که برای پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی جاده کرج - چالوس تا بهترشدن شرایط جوی بسته شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر جاده کرج - چالوس اکنون محور های فرعی و روستایی  نوجان به اتشگاه، کرج به برغان ،روستاهای کوهپایه ای ساوجبلاغ وطالقان  نیز اکنون شرایط خوبی برای سفر نیز که می طلبد رانندگان از سفر دراین محور های نیز پرهیز کنند.

۲۰۰خودروی گرفتار شده در راه های البرز رها سازی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از رها سازی بیش از ۲۰۰ خودروی گرفتار شده در برف و کولاک در جاده های این استان خبرداد.

محمد باقر خلفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از عصر روز گذشته تاکنون به بیش از ۲۵۰ نفر در جاده های استان البرز گرفتار برف و کولاک شده بودند که اسکان داده شدند.

وی اضافه کرد: امدادگران هلال احمر البرز با توجه به سرما ، برف و کولاک شدید اقدام به امدادرسانی به مسافران در راه مانده کردند.

خلفی از مردم خواست با توجه به شرایط متغیر هوا در این ایام از سفرهای غیر ضروری در محورهای کوهستانی مانند مسیر کرج - چالوس خودداری کنند.

وی افزود: پایگاه های امدادی استان البرز آماده هرگونه امدادرسانی در زمینه اسکان برای افراد گرفتار شده در برف و کولاک است.

سقوط ۲ فقره بهمن در جاده کرج - چالوس  ۲۴ مصدوم یک کشته داشت 

شب گذشته در پی سقوط ۲ فقره در پیچ سرهنگ در جاده کرج - چالوس برروی یک  دستگاه خودروی  سواری پنج سرنشین  گرفتار شدند که توسط امدادگران هلال احمر و راهداری  نجات یافتند.

همچنین بامداد امروز نیز بر اثر سقوط بهمن دیگر نیز درهمین مسیر بر روی یک  دستگاه اتوبوس که حامل تیم فوتبال شهرداری نوشهر بود ، یک نفر فوتی و ۱۹ نفر مصدوم داشت.

به گفته رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی البرز ۱۹  مصدوم این حادثه به  بیمارستان های البرز انتقال یافتند.

مهرداد بابایی  بیان داشت: برای امدادگری به حادثه دیدگان هشت دستگاه اتوبوس به محل حادثه اعزام شدندکه ۱۴ نفر از مصدومان به بیمارستان شهید  مدنی و پنج نفر به بیمارستان امام علی (ع) کرج منتقل شدند.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت عمومی  تمام مصدومان  خوب است.

تلاش راهداران برای بازگشایی راه های البرز 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز ضمن تاکید برخودداری مردم از انجام سفرهای غیر ضرور اعلام کرد که تلاش راهداران برای بازگشایی محورهای کوهستانی این استان ادامه دارد.

گودرز محمودی گفت : تیم های راهداری استان از بامداد دیروز جمعه تاکنون در حال برف روبی و نمک پاشی محورهای کوهستانی به ویژه جاده کرج - چالوس هستند.

وی بیان داشت: با توجه به ادامه بارش برف و کولاک سنگین، عملیات بازگشایی جاده گردشگری کرج - چالوس با سختی و کندی پیش می رود.

محمودی از مردم استان البرز و سایر هموطنان خواست در این روزهای پربارش از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز بیان داشت : طی دیروز و  بامداد امروز سه فقر سقوط بهمن در جاده کرج - چالوس را شاهد بودیم و احتمال ادامه این حوادث وجود دارد.

وی اظهار داشت : سقوط بهمن در این مسیر سبب دشواری کار راهداران شده و این عزیزان پرتلاش و زحمتکش بی وقفه در حال امداد رسانی و پاکسازی مسیر هستند.

محمودی با بیان اینکه افزون بر جاده کرج - چالوس ، راه های ارتباطی تعدادی از روستاهای کوهستانی استان مسدود شده است ، گفت : تلاش ها براین است تا پس از بازگشایی جاده های اصلی ، راه های روستایی بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه تمام آزاد راه ها و جاده های البرز لغزنده است ، بیان داشت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای رانندگان در مسیرهای مختلف البرز ضروری است .

محمودی به رانندگان توصیه کرد که در آزاد راه تهران - کرج - قزوین و جاده کرج - اشتهارد با سرعت مناسب تردد کنند تا حادثه تصادف رخ ندهد.

طبق پیش بینی هواشناسی البرز بارش ها در عصر امروز به صورت پراکنده ادامه دارد.

استان البرز دارای یک هزارو۴۵۰ کیلومتر آزاد راه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.

تاکنون افزون بر انسداد برخی محورهای کوهستانی ، ۲ فقره حادثه سقوط بهمن در جاده کرج - چالوس و مرگ یک نفرو مصدومیت ۲۴ نفر و گرفتاری سرنشینان بیش از ۲۰۰ خودرو در برف، حادثه دیگری در استان گزارش نشده است.

برچسب‌ها سازمان مدیریت بحران کشور البرز سازمان اورژانس کشور مدیریت بحران بارش برف بارش باران استان البرز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور البرز سازمان اورژانس کشور سازمان مدیریت بحران کشور البرز سازمان اورژانس کشور مدیریت بحران بارش برف بارش باران استان البرز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان هواشناسی اخبار کنکور محورهای کوهستانی بهمن در جاده کرج خودداری کنند سقوط بهمن استان البرز برف و کولاک جاده ها هلال احمر آزاد راه بارش ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی

 اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر فردا دوشنبه تشدید سامانه بارشی موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی استان و در نواحی مستعد بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

 سامانه بارشی تا بعد از ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت و آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، صاعقه، تگرگ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، مه گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی توصیه کرد: عدم اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، عدم صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای مخصوصا در جاده‌های کوهستانی، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف مورد توجه جدی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پلیس راه: خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • هشدار سقوط سنگ در جاده کرج _ چالوس
  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • احتمال ریزش سنگ در جاده کرج چالوس
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • ورود سامانه بارشی جدید از ۱۶ اردیبهشت ماه