Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس پژوهشکده فناوری‌های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به انعقاد 9 قرارداد صنعتی طی دو سال گذشته در این پژوهشکده گفت: پژوهشکده فناوری‌های نو در راستای رفع نیاز صنعت و جامعه در حرکت است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خانم دکتر مهناز شمشیر ساز با بیان اینکه این پژوهشکده از سال 1373 با نام مرکز تحقیقات اتوماسیون و رباتیک در این دانشگاه فعال بوده، گفت: در سال 1377 با تغییر نام این مرکز به پژوهشکده فناوری‌های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شورای گسترش آموزش عالی موافقت و فعالیت این پژوهشکده آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هدف اصلی فعالیت این پژوهشکده را راه اندازی هسته‌های فناور با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی در راستای تجاری سازی طرح‌های دانشگاهی و پیاده سازی اقتصادی دانش بنیان در کشور عنوان کرد.
رئیس پژوهشکده فناوری‌های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأکید کرد: پیش بینی و شناسایی فناوری‌های نو، ارائه راهکار‌ها برای دستیابی صنایع به آنها، برگزاری جلسات با صنایع و سازمان‌ها در راستای شناسایی نیازها، تجاری سازی محصولات دانش بنیان، فارغ التحصیل نمودن پژوهشگران فناور و مورد نیاز صنایع کشور، کمک به ارتقاء جایگاه بین المللی دانشگاه، تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی در راستای ارائه خدمات و انجام پژوهش‌های تقاضا محور و ارتقاء دانش فنی از ماموریت‌های این پژوهشکده است.
خانم دکتر شمشیرساز عنوان کرد: این پژوهشکده هم اکنون دارای 4 گروه پژوهشی: رباتیک و اتوماسیون، مکاترونیک، نانو و ریزفناوری و مواد پیشرفته است.
وی افزود: همچنین این پژوهشکده دارای 7 عضو هیأت علمی تمام وقت و بیش از 125 نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی با دانشکده‌های همکار است.
رئیس پژوهشکده فناوری‌های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این پژوهشکده هم اکنون 4 دانشجوی پسا دکتری و 4 فارغ التحصیل دوره پسا دکتری نیز دارد.
خانم دکتر شمشیرساز گفت: همچنین 7 استاد پژوهشگر در این پژوهشکده مشغول به فعالیت هستند و دوره 3 استاد پژوهشگر در این پژوهشکده نیز پایان یافته است.
وی ادامه داد: این پژوهشکده بیش از 30 اختراع در سطح ملی توسط اعضای هیأت علمی پژوهشکده ثبت کرده است.
رئیس پژوهشکده فناوری‌های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: اعضای هیأت علمی این پژوهشکده 3 کتاب ترجمه‌ای و سه کتاب تألیفی منتشر کرده اند.
خانم دکتر شمشیرساز گفت: طی سال‌های 90 تا 99 اعضای هیأت علمی این پژوهشکده موفق به انتشار 348 مقاله آی اس آی شده اند.
وی عنوان کرد: پژوهشکده فناوری‌های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی 2 سال اخیر 9 قرارداد صنعتی منعقد کرده است، اما در مجموع 17 قرارداد صنعتی در این پژوهشکده در حال اجرا است که برخی از این قرارداد‌ها مربوط به سال‌های قبل است. لازم بذکر است در مجموع 69 قرارداد صنعتی در این پژوهشکده تاکنون منعقد شده است.
رئیس پژوهشکده فناوری‌های نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر اولویت خود را شناسایی و رفع نیاز‌های صنعت و جامعه تعیین کرده است، گفت: این پژوهشکده نیز در راستای هدف گذاری دانشگاه در حرکت است بنابراین ارتباط با صنایع و جامعه از اولویت‌های اصلی این پژوهشکده به شمار می‌رود و برنامه‌های تعیین شده برای این پژوهشکده نیز در این راستا قراردارد.
خانم دکتر شمشیرساز عنوان کرد: حمایت از طرح‌های فناورانه جهت قرار دادن آن‌ها در مسیر تجاری سازی، از محور‌های فعالیت این پژوهشکده به شمار می‌رود در این راستا مقرر شده تا این حمایت از طرح‌های با سطح فناوری بالای 4 (TRL> 4) انجام شود.
وی با بیان اینکه ارتقا رتبه بین المللی از اهدف این پژوهشکده نیز است، گفت: برای دستیابی به این هدف محور‌های همکاری با دانشگاه‌های خارج از کشور در راهنمایی و مشاوره طرح‌های تحصیلات تکمیلی، تهیه پیشنهاد (پروپوزال) بین المللی به صورت مشترک و ثبت اختراع بین المللی پیگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پژوهشکده فناوری صنعت پژوهشکده نیز قرارداد صنعتی بین المللی هیأت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید میرزایی بعدازظهر سه‌شنبه در جریان بازدید مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شهرهای جدید از شهر جدید مهاجران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در شهر جدید امیرکبیر متولی ساخت شهر هستیم و تنها ساخت مسکن در این شهر مورد نظر نیست.

وی با بیان اینکه ضمن ساخت مسکن باید خدمات روبنایی و زیربنایی نیز مورد توجه باشد افزود: ساخت مسجد، پارک، سالن ورزشی و مدرسه در شهر جدید امیرکبیر دستور کار قرار دارد و مقرر شد در ساخت سالن ورزشی ۵۰ درصد نخست کار را مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس و ۵۰ درصد مابقی را شرکت عمران انجام دهد.

میرزایی افزود: همچنین در ساخت مدرسه نیز ۵۰ درصد ابتدای کار توسط شرکت عمران و مابقی اقدامات از سوی اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان انجام شود.

مدیر عامل عمران شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر تاکید کرد: قرارداد ساخت حدود سه هزار واحد مسکن در شهر امیرکبیر با پیمانکار منعقد شده است.

وی افزود: در راستای طرح جوانی جمعیت آماده سازی هزار قطعه زمین در دستور کار قرار دارد که دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد است.

مدیرعامل عمران شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر گفت: در شهر جدید مهاجران نیز قرارداد حدود ۴ هزار واحد با پیمانکار منعقد شده است البته تعهد در این شهر ۵ هزار واحد بوده که اکنون برای ۸۰۰ واحد فراخوان داده شده تا پیمانکاران در مناقصه شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده گفت: این شعار را شهرهای جدید باید مورد توجه ویژه باشد که این امر در گرو مشارکت مردم و با واگذاری زمین و ساخت از سوی مردم محقق می شود.

میرزایی بیان کرد: هشت هزار قطعه زمین پیش بینی شده که طرح آماده سازی در سه محله با ابعاد ۲۰۰ متر انجام شده است و پس از انجام آماده سازی تا پایان سال انجام و واگذاری زمین به متقاضیان صورت می گیرد.

مدیرعامل شهر جدید عمران امیر کبیر و مهاجران با بیان اینکه امسال به دستور وزیر راه و شهرسازی باید قطار بین شهری راه اندازی شود، گفت: مصوبه قطار بین شهری در شورای ترافیک استان و تاییدیه شرکت مادر تخصصی شرکت عمران دریافت شده و جانمایی ایستگاه قطار انجام و در انتظار مصوبه از راه آهن کل کشور است که در صورت اخذ تائیدیه فاز نخست عملیات اجرایی ایستگاه و قطار بین شهری آغاز می‌شود.

میرزایی از پیمانکاران تقاضا کرد در سال جهش تولید برنامه‌های خود را طبق زمانبندی اعلام شده پیش ببرند تا رضایتمندی مردم حاصل شود.

کد خبر 6093475

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان