Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سخنگوی کمیسیون آموزش با بیان اینکه در بودجه دولت را مکلف کردیم تا اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را اصلاح کند، گفت: اگر این مبحث اصلاح شود نه تنها مشکلات بازنشستگان بلکه مشکلات معلمان در زمان اشتغال آن ها هم حل خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در جمع مردم همدان با بیان اینکه دین مبین اسلام برای همه عرصه‌ها، هم برای دنیا و هم برای آخرت انسان برنامه دارد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) بر همین پایه جمهوری اسلامی را بنیان‌گذاری کرد و "نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی" راه به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم جهان از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفتند مانند یمن که 6 سال است در برابر عربستان ایستادگی کرده است افزود: خروجی انقلاب اسلامی شهید سلیمانی‌ها و همدانی هستند و خروجی تفکر لیبرال آقایانی هستند که توانایی مدیریت مرغ و تخم مرغ را هم ندارند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی فلاحی مشکلات اقتصادی موجود در کشور را ناشی از بی عرضگی و سوء مدیریت دولت دانست و عنوان کرد:گرانی کالاها ربطی به تحریم و fatf وغیره ندارد بلکه ناشی از بی عرضگی برخی از مدیران است.

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه مجلس قانون اقدام راهبردی تحریم‌ها را مصوب کرد و رهبری آن را تایید کردند، گفت: ما باید غنی سازی اورانیوم را تا 60 و بیشتر افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: یکی دیگر کشور که باید مورد توجه قرار گیردکاهش جمعیت است به همین دلیل نیز ما در مجلس طرح جوانی جمعیت را پیگیری کرده و مصوب کردیم و امروز منتظر تایید شورای نگهبان هستیم.

فلاحی با اشاره به اینکه برای این طرح 70 جلسه کارشناسی داشته‌ایم تا مشکلات ازدواج جوانان حل شود مطرح کرد: طرح تأمین مسکن که چند روز آینده به مجلس می‌آید 18 وزارتخانه را درگیر می‌کند تا با این روش مشکل مسکن جوانان حل شود.

وی اصلاح قانون بودجه 1400 را از دیگر اقدامات مجلس برشمرد و افزود: در لایحه بودجه به گونه ای اصلاحات انجام دادیم که فضا به نفع مردم باشد کما اینکه در بودجه سال جدید بسیاری از بدهی‌های دولت به صندوق‌های مختلف مانند بازنشستگی رفع خواهد شد.

اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان برای ثبت اطلاعات کد بورسی اقدام کنندوحیدی: دولت 2 هزار میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان بدهکار استمصوبه مجلس درباره وصول مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان

سخنگوی کمیسیون آموزش از تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان‌ها برای حمایت از نخبگان خبر داد و بیان کرد: یکی دیگر از وظایف ما نظارت میدانی است به همین دلیل نیز چند وقت پیش آقای قاضی زاده را به همدان آوردیم تا بحث پتروشیمی را پیگیر شویم.

وی با بیان اینکه درباره سفر آقای نیکزاد به همدان برای نظارت بر پروژه‌های عمرانی  اظهار داشت:در سفر ایشان به استان نیز شرکت خانه سازی را که به بیت المال برگرداندیم دوباره راه اندازی شد.

فلاحی با اشاره به اینکه در سفر آتی آقای رئیسی نیز چند پرونده آماده است تا برای پیگیری و رفع مشکل تحویل ایشان شود افزود: برای اینکه کارها بهتر انجام شود لازم است  مردم به ما گزارش تخلفات را بدهند تا پبگیر شویم.

وی درباره آمار اشتغال استان نیز گفت: آمار ارائه شده درباره اشتغال استان نادرست است کما اینکه ما به  57 هزار شغل در استان نیاز داریم که باید تأمین شود. 

سخنگوی کمیسیون آموزش  با بیان اینکه در بودجه دولت را مکلف کردیم تا اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را اصلاح کند افزود: اگر این مبحث اصلاح شود نه تنها مشکلات بازنشستگان بلکه مشکلات معلمان در زمان اشتغال آن ها هم حل خواهد شد.

نماینده همدان با بیان اینکه باید ما مسئولان، در بعد معرفتی خود بسیار کار کنیم تا ظرفیت قدرت را داشته باشیم و دچار انحراف نشویم درباره مسئله فروش نفت اظهار داشت: روزانه یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت کشور به فروش رسیده و دولت نیز پول آن را نقد می‌گیرد  پس مشکل کشور بی پولی نیست بلکه مدیریت نداریم.

وی درباره واگذاری‌های غلط برخی مراکز و کارخانه‌ها به بخش خصوصی گفت: در مجلس کمیسیون ویژه اصل 44 ایجاد شده تا جلوی این واگذاری‌ها گرفته شود و ما نیز هر جا به حقوق مردم دست‌اندازی شود از طریق دیوان محاسبات مانع خواهیم شد.

 انتهای پیام/742/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق ذخیره فرهنگیان کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد، با این احساب در ۵ سال آینده نیمی از دانش آموزان به دانش آموزان مهارتی مبدل خواهند شد.

وی با بیان اینکه تأسیس هنرستان‌های وابسته به دستگا‌ها و تأسیس هنرستان‌های تیزهوشان در آیین نامه دولت تصویب شد، افزود: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش مراکز فنی حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان رشته‌های دیگر اختصاص پیدا خواهد کرد.

صحرایی گفت: همچنین آموزش پرورش مکلف شده است ۳۰۰ ساعت به دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای آموزش مهارتی بدهد.

وی افزود: تغییر کاربری هنرستان‌های کشور ممنوع اعلام شده است و در صورتی که امکان تداوم فعالیت یک هنرستان نباشد با اجازه آموزش و پرورش تغییر کاربری آن ممکن می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها