Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد باقر قالیباف در همایش ملی گرامی داشت یک صدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی افزود: تاریخ سازی مردم آذربایجان مایه فخر و مباهات ایران اسلامی و ملت است، چه در دوران مشروطه، چه در مبارزات انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس.

وی ادامه داد: آذربایجانی که در همه عرصه‌ها پیشرو و اول است به خصوص در مبارزات تاریخی در سایه مجاهدت و ایستادگی در راه حق، آن هم با شخصیت‌های مختلف در حوزه‌های مختلف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس گفت: شیخ محمد خیابانی از اسوه‌های خطه آذربایجان است.

محمدباقر قالیباف افزود: تحلیلی بر روند مبارزات تاریخی ایران اسلامی نشان می‌دهد هیچ ملت و هیچ گروهی در هیچ زمانی به وطن فروشان بها نداده و سر تعظیم در مقابلشان خم نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: این روحیه در تاریخ ایران اسلامی به وضوح عیان است و یکی از درس‌های بزرگ تاریخ این کشور همین روحیه استقلال و استکبار ستیزی است.

رئیس مجلس تصریح کرد: مردم آذربایجان هم در همه زمینه‌ها پیشرو بوده و همواره در فتح قله‌های افتخار و سربلندی ایران در میدان بودند و این ویژگی مردم این خطه است.
 
قالیباف افزود: ملت ایران اسلامی با تبعیت از مکتب دینی و پیروی از رهنمود‌های خمینی کبیر، انقلاب را به ثمر نشاندند. انقلابی که با تکیه بر مردم باوری پا گرفت و همچنان با قدرت به پیش می‌رود ما هم وظیفه داریم این راه را ادامه دهیم و برپایه مردم باوری کشور را مدیریت کنیم.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: هر جا موفقیتی در کشور استحصال شده بی شک متکی بر وعده‌های الهی بوده و مردم هم در عرصه و میدان بوده اند و هر کجا هم ضعف و قصوری بوده بدان معناست از این دو اصل فاصله داشتیم.

قالیباف گفت: ما در مجلس یازدهم به عنوان مجلسی انقلابی با زیست مومنانه، روحیه انقلابی، وحدت و تکیه بر سنن الهی و مردم باوری تلاش می‌کنیم کشور را به سوی تعالی و پیشرفت سوق دهیم.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در این همایش گفت: از جمله اهداف قیام شیخ محمد خیابانی قطع دست اجانب از سلطه بر کشور و ملت، برچیدن دست استبداد از سر کشور، اجرای قانون مشروطیت و سر و سامان دادن به اوضاع به هم ریخته کشور بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: اما آنچه شیخ محمد خیابانی را از ادامه راه بازداشت و ناکامی به بار آورد، خیانت‌ها و سنگ اندازی‌های دشمنان و بیگانگان، اعتماد بیش از حد به افراد به ظاهر خوب و پایبند نبودن هم پیمانان شیخ به اهداف و آرمان‌های در پیش گرفته بود.
 
حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی؛ مسئول ستاد برگزاری همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی هم گفت: با توجه به سبقه آذربایجان شرقی در طول مبارزات سیاسی ایران زمین، انتظار می‌رود برای تبیین و معرفی هر چه بیشتر و بهتر شخصیت شیخ محمد خیابانی سریالی تاریخی از این بزرگمرد تولید و در رسانه ملی پخش شود.

استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: قیام شیخ محمد خیابانی ۳ علت عمده داشت که به روحیه مبارزاتی و خلق و خوی استکبار ستیزی این مرد آزادیخواه باز می‌گردد.

محمد رضا پورمحمدی ضد استکبار بودن، دشمن ستیزی و بیزاری از دخالت بیگانگان در امور کشور و سر و سامان دادن و بهبود اوضاع کشور بعد از جنگ جهانی اول را از عللی دانست  که شیخ خیابانی را در مسیر قیام بزرگش قرار داد.

منبع: الف

کلیدواژه: شیخ محمد خیابانی ایران اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت، افزود: کشور وقت آزمون و خطا ندارد و هرجایی کار پیش نرود، اجحاف در حق مردم است.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است، ابراز کرد: در سفر رئیس جمهوری پروژه های مهمی در این استان افتتاح شد.

منصوری با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام نیز به شکل جدی در حال انجام است، اظهار کرد: استان ظرفیت های خوبی در بحث آب، کشاورزی، گردشگری و پتروشیمی دارد.

وی افزود: تلاش و عزم دولت بر این است که سود و منافع پتانسیل ها بر سر سفره مردم قرار بگیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع به پتروشیمی گچساران تزریق شد، اظهار کرد: چنین اقدامی در بحث پتروشیمی دهدشت نیز اجرایی می شود.

منصوری گفت: دولت تمام قد در خدمت به مردم کهگیلویه و یویراحمد پیگیری پروژه ها را تا روند تکمیل خواهد داشت.

کد خبر 6092398

دیگر خبرها

  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • فیلم/ روایت روح‌الامینی از رقبای قالیباف برای ریاست مجلس
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان