Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزکوه، شب گذشته شهرستان فیروزکوه برف و طوفان شدیدی را تجربه کرده است تا جایی که ابوالقاسم مهری فرماندار فیروزکوه شب گذشته در  گفت‌وگویی اظهار کرد: هم اکنون در محورهای مواصلاتی فیروزکوه شاهد کولاک و یخبندان و بارش برف هستیم و همین امر موجب تردد کند در محورهای مواصلاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مردم را به داشتن زنجیر چرخ و لباس گرم توصیه و از تردد در راه‌های فیروزکوه منع کرد.

اما بسیاری از مردم توصیه‌ها را جدی نگرفته و به سمت گردنه گدوک و گردنه بشم در محور شمال و سمنان راهی شدند و همین امر سبب اتفاقات ناگواری در محور فیروزکوه شمال و فیروزکوه به سمنان شده است.

مهرداد زمانی رئیس اداره راهداری شهرستان فیروزکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در گردنه گدوک در محور مازندران گردنه بشم در محور سمنان الان در ساعت ۹ صبح روز بیست و سوم اسفند ماه هنوز شاهد برف و کولاک شدید هستیم و تا وقتی که برف و کولاک پایان نیاید به هیچ وجه اجازه تردد نخواهیم داد.

وی‌ گفت: شب گذشته شاهد در راه ماندن تعداد زیادی ماشین در این محورها بودیم اداره راه با همکاری هلال احمر و پلیس راه و باقی نیروهای امدادی اقدام به ساماندهی در راه ماندگان، بکسل ماشین‌ها و کمک به مردم کردیم.

رئیس شورای هماهنگی ستاد بحران شهرستان فیروزکوه نیز بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده ۳ دبیرستان و سه مسجد در سطح شهر برای اسکان مسافران در راه مانده پیش‌بینی شده است.

زمانی در ادامه عنوان کرد: شب گذشته فیروزکوه کولاک وحشتناکی را تجربه کرد تا جایی که ارتفاع برف در جاده‌های این شهرستان به یک متر رسید و سرعت باد و کولاک دید رانندگان را به صفر رساند و رانندگان هیچ دیدی به مسیر نداشتند تا جایی که خودروهای راهداری نیز در کولاک دیشب با اینکه تجهیزات کامل به همراه داشتند اما آسیب دیدند.

وی تصریح کرد: اکثر حادثه‌‌های پیش آمده در شب گذشته به خاطر نداشتن زنجیر چرخ بوده و اگر مردم عزیز ما در منطقه سرچمن با شروع کولاک زنجیر می‌بستند ما شاهد مشکلات کمتری بودیم اما بی‌توجهی مردم به نکاتی که پلیس راهور و راهداری پیوسته به مردم از طریق رسانه‌ها تذکر می‌دهند مانند به همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم، پتو، غذا و بنزین کامل موجب بروز همچین حوادث ناگواری در جاده‌های ما می‌شود.

رئیس اداره راهداری شهرستان فیروزکوه یادآور شد: مردم توصیه‌های ما را به شوخی می‌گیرند و گردنه‌های فیروزکوه را یک مکان تفریحی می‌دانند و فکر می‌کنند همانگونه که طبیعت بعد از بارش برف لذت بخش بوده جاده‌ها نیز بعد از بارش برف جاذبه طبیعی است و همین امر موجب شده ما همیشه در هنگام بارش برف در گردنه‌های فیروزکوه این وضعیت را داشته باشیم.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مهرداد زمانی فرماندار فیروزکوه ادامه برف و کولاک شدید شهرستان فیروزکوه بارش برف شب گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محور هراز و فیروزکوه

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل بیلقان تا سرودار و پل زنگوله تا سیاه بیشه گزارش شده است، گفت:   ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک و محدوده انتهای تونل البرز،  آزادراه تهران – پردیس محدوده ورودی آزادراه را شاهد هستیم.

وی افزود: ترافیک سنگین در محور تهران – رودهن محدوده جاجرود و  ترافیک نیمه سنگین در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های گیلاوند و دماوند را شاهد هستیم. 

او گفت: تردد روان در آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)  را شاهد هستیم.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در خصوص آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محور‌ها  هم گفت: ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل مهرویلا تا کمال شهر ، آزادراه قزوین – کرج – تهران حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک،  آزادراه تهران – قم – کاشان محدوده ورودی شهر کاشان گزارش شده است.

وی افزود: ترافیک سنگین در محور تهران – فشم محدوده گردنه قوچک و حدفاصل رودک تا شمیران را هم شاهد هستیم.

محرابی نیا در خصوص آخرین وضعیت جوی هم گفت: بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های اصفهان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کرمان، کردستان، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، زنجان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ایلام و یزد گزارش شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • هراز یکطرفه شد
  • گزارش تسنیم از آخرین وضعیت آبگرفتگی در دزفول
  • وضعیت زیرگذر کارخانه قند اصفهان پس از بارش‌های شدید
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان
  • ترافیک سنگین در محور هراز و فیروزکوه
  • صدور مجوز فنس کشی زمین های کشاورزی فیروزکوه
  • وضعیت دلخراش شجاع خلیل‌زاده بعد از ضربه مهرداد محمدی + عکس
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در گچساران