Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@06:05:08 GMT

بشنوید | دامنه نوسان نامتقارن، مشکل جدید بورس

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۷۵۲۰

‍‍‍‍‍‍

دریافت 19 MB

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با اینکه در ابتدا تصور می شد اعمال دامنه نوسان نامتقارن برای بهبود وضعیت بورس کارساز خواهد شد، اما این اتفاق رخ نداد و هرچه می گذرد، تعداد منتقدان این قانون بیشتر می شود. 
محمد گل محمدی کارشناس بورس درخصوص اجرای قانون دامنه نوسان نامتقارن گفت: در ابتدای پیاده سازی قانون دامنه نوسان نامتقارن، بازار در یک کف قیمتی قرار داشت و خیلی از تحلیلگران تجربه ایرادات این قانون را نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار در ابتدا با یک خوش بینی مواجه شد و سهم ها رشد کردند. اما مجددا خیلی از سهم ها قفل در صف فروش شدند. بزرگ ترین ویژگی بازارهای مالی که نقدشوندگی است، توسط قانون دامنه نوسان نامتقارن زیر سوال رفت.
وی گفت: پول زیادی از ایران وارد بازار رمز ارزها شده و این در حالی است که در آن بازار، دامنه نوسان وجود ندارد. چرا ما نمی آییم دامنه نوسان را افزایش دهیم که برای بازار سرمایه جذابیت ایجاد شود؟ یکی از صنایعی که می توان روی آن فکر کرد، صنایع فولادی است که نمادهای آن وضعیت خوبی دارند و می توانیم دامنه نوسان را برای این گروه برداریم. 
این کارشناس بورس گفت: سازمان بورس باید وقت بیشتری روی بازنگری قانون دامنه نوسان نامتقارن بگذارد و هرچه سریع تر آن را متقارن کند و حتی در برخی نمادها دامنه نوسان را بردارند که جذابیت به بازار برگردد. برای اینکه بتوانیم دوباره اعتماد و جذابیت را به بورس برگردانیم، باید دامنه نوسان نامتقارن را برداریم.

.264 256

کد خبر 1495123

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه سرمایه داری بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار