Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@22:40:33 GMT

مجلس مصمم به انجام اصلاح ساختار بودجه است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۷۶۹۳

مجلس مصمم به انجام اصلاح ساختار بودجه است

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدباقر قالیباف امروز شنبه ۲۳ اسفندماه، در همایش بین المللی بزرگداشت شیخ محمد خیابانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با بیان اینکه این شیخ شهید یکی از اسوه‌های این مرز و بوم است، اظهار کرد: همه ما ایرانی‌ها به آذربایجان غیور افتخار می‌کنیم، به آذربایجانی که وقتی به تاریخ آن نگاه می‌کنیم در تمامی زمینه‌ها و به ویژه مبارزه و ایستادگی نقشی برجسته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تاریخ این سرزمین، به ویژه در دوران معاصر، با مجاهدت و ایستادگی در راه حق پیوند خورده است، افزود: مردم آذربایجان به گونه‌ای در ایران عزیز تاریخ سازی کرده‌اند که مردم ایران به آنها افتخار می‌کنند؛ چه در دوران مشروطه، مبارزات انقلاب و پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز غیورمردان این خطه از دهانه فاو در گرم‌ترین نقطه مرزی تا قله‌های سرد شمالغرب کشور، جانفشانی کردند.

وی بیان کرد: اینکه می‌گوییم تبریز شهر اولین‌هاست و خطه آذربایجان، نخبه پرور بوده و در همه عرصه‌ها بدان افتخار می‌کنیم، حرف حقی است که زیبنده مردم این سرزمین است و رشادت‌های مردم این سرزمین در قامت لشکر عاشورا نمود و بروز یافت و غیرت دینی، ملی و اسلامی این خطه را در دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم به نمایش گذاشت.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرمانده لشکر عاشورا، گنجینه‌ای از اخلاق، وزانت و قدرت در فرماندهی بود، گفت: تاریخ نشان داده که این سرزمین نخبه پرور بوده و اینگونه پشت میهن و انقلاب ایستاده است.

قالیباف تاکید کرد: مجاهدان غیور این مرز و بوم، به ویژه در این خطه، نشان دادند که هرگز در مقابل حضور، نفود و خوی استکباری و استعماری کوتاه نمی‌آیند و شهید خیابانی یکی از این شهداست که نماینده مردم غیور این خطه در مجلس بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شیخ محمد خیابانی، افزود: استقلال و روحیه مردمی بودن از جمله ویژگی‌های وی بود و حرکت همه این مجاهدان راه حق، منطق بر سنت‌های الهی بود که با ظلم مبارزه کرده و یاور مظلومان بودند.

قالیباف ادامه داد: ما از مبارزه مبارزان برخاسته از مکتب قرآن و اهل بیت(ع)، فهم کردیم که هیچگاه، هیچ ملت و گروهی به کسانی که وطنی فروشی کرده و در مقابل بیگانگان سر تعظیم فرود آوردند، تحسین نگفتند؛ ما از تاریخ این درس را گرفتیم.

وی با بیان اینکه ملت عزیز ایران نیز انقلاب عظیمی را به رهبری امام راحل رقم زدند، گفت: امام، مبتنی بر سنت‌های الهی و مردم باوری حرکت کرد و انقلاب را به پیروزی رساند و با همه سختی‌ها و مشکلاتی که داریم، انقلاب به پیش می‌رود و ما همه وظیفه داریم این مسیر را ادامه دهیم.

قالیباف با اشاره به اینکه وظیفه داریم کشور را مبتنی بر همین سنت‌های الهی و مردم‌باوری مدیریت کنیم و امورات را پیش ببریم، افزود: هر کجا که از این دو موضوع "سنت‌های الهی و مردم‌باوری" فاصله گرفتیم، آسیب دیدیم و هرکجا بر طبق این الگوها رفتیم، موفق شده‌ایم.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما در مجلس یازدهم که یک مجلس انقلابی است تلاش خواهیم کرد تا با یک زیست مومنانه، روحیه انقلابی و وحدت و با تکیه بر سنت‌های الهی و مردم باوری حرکت کنیم، گفت: مردم باوری یعنی اجازه دهیم مردم در تمام شئون نقش داشته باشند و اجازه دهیم مردم خود اقتصاد را اداره کنند؛ چنانچه در هر حوزه‌ای از اقتصاد موفقیتی بوده، می‌بینیم که مردم در میدان بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در مجلس دو جهت را برای فعالیت‌هایمان انتخاب کرده و  پیش می‌رویم، گفت: توجه به رفع تحریم‌ها و خنثی سازی تحریم‌ها دو موضوع اساسی در مجلس یازدهم بوده و برای رفع تحریم‌ها، طرح راهبردی رفع تحریم با تلاش و کار کارشناسی به تصویب رسید و این قانون اثرات و برکاتی جدی برای رفع تحریم خواهد داشت؛ در بحث خنثی سازی تحریم‌ها نیز دو موضوع جدی در دستور کار است که یکی اصلاح ساختار بودجه و دیگری تنظیم برنامه هفتم مبتنی بر همین اصلاح ساختار است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع مشکلات، بارها تاکید شده که اصلاح ساختار بودجه شکل بگیرد و ناترازی که در بودجه ساختاری و عملیاتی وجود دارد، اصلاح شود، ادامه داد: در دهه اخیر به این امر توجه نشده و نیازمند وقت است که این کار با پختگی انجام شود.

قالیباف با بیان اینکه در مجلس یازدهم مصمم به انجام اصلاح ساختار بودجه هستیم، افزود: البته در بودجه سال ۱۴۰۰ گام‌هایی را در این مسیر برداشتیم، اما یک قدم جدی و اساسی نبود و بستر آن فراهم نبود، چنانچه مجلس در مرحله اول بودجه را تصویب نکرد، اما امورات کشور باید با بودجه و تصویب بودجه پیش می‌رفت که با یک دوازدهم و سه دوازدهم مسیر درستی نبود، در هرحال تا جایی که امکان داشت انضباط بودجه، شفافیت بودجه، محرومیت زدایی و اینکه بودجه با اولویت به سمت اشتغال‌زایی، تولید، کمک به معیشت مردم و توجه به سلامت در حوزه‌های مختلف، به ویژه شرایط فعلی پیش برود، این موارد را در اولویت قرار دادیم.

وی تاکید کرد: در مجلس یازدهم، بین نظارت و قانون گذاری، اولویت را به نظارت دادیم، چراکه قانون‌های خوبی داریم که بسیار موثر هستند که یا اجرا نمی‌شود و یا بد اجرا می‌شود، از این‌رو در مجلس یازدهم مصمم هستیم که اولویت را به نظارت بدهیم و از مردم و به ویژه نخبگان جامعه کمک می‌خواهیم تا این موانع را از سر راه برداریم.

پربیننده ترین نیکزاد: سال آینده دنبال بزرگ‌تر شدن سفره مردم هستیم انتقال آب خلیج فارس به اصفهان منجر به پایداری زاینده رود و تقویت آبخوان‌ها می‌شود قالیباف: معجزه اجتماعی مردم⁩ غیرممکن‌ها را ممکن می‌کند تعریف صندوق پروژه‌های اعتباری برای اجرای پروژه‌های زیربنایی/ برخی مصوبات بودجه باعث توسعه پایه پولی خواهد شد کاهش تورم با هدایت تسهیلات به بخش مسکن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بودجه 1400 برجام سنت های الهی و مردم باوری اصلاح ساختار بودجه مجلس یازدهم رفع تحریم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران

«مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی»،‌ «انتخابات الکترونیک» و «نشست مشترک رئیس‌جمهور و استانداران» از موضوعات مهم خبری شانزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود برای انتخابات مجلس خبرگان تاکید کرد: بررسی صلاحیت خبرگان رهبری با فقهای شورای نگهبان است و تاکید عزیزان نیز همیشه بر اجرای قانون بوده است؛ این حرفها تازگی ندارد  ظاهراً برخی وقتی تایید می‌شوند سطح درک شورای نگهبان بالاست و وقتی رد می‌شوند حرف دیگری دارند.

هادی طحان نظیف درباره دلایل رد صلاحیت حسن روحانی گفت: مواردی که بصورت مکتوب به ایشان اعلام شده موارد متعددی است و محدود به چند موردی که ایشان مطرح کردند نیست؛ البته همین چند مورد نیز به صوت دقیق مطرح نشده است.

وی در بخش دیگری از این نشست درباره تمهیدات شورای نگهبان برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: در انتهای هفته مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده در ۱۵ استان برگزار می‌شود؛ در ۸ حوزه انتخابیه که بالای دو نفر از داوطلبان آن‌ها تعیین تکلیف نشدند (تبریز، ری، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم شهر و ملایر) انتخابات بصورت تماماً الکترونیک برگزار می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تجربه انتخابات الکترونیکی در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و تاثیر برگزاری انتخابات الکترونیکی در دور دوم انتخابات مجلس در انتخابات‌های آتی گفت: در مرحله اول چهار حوزه را به صورت الکترونیکی بود. تجربه انتخابات الکترونیک رضایت‌بخش بود. در مرحله دوم چهار حوزه به هشت حوزه افزایش یافت تا تجربه بهتری داشته باشیم.

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز؛ در استان تهران صندوق های الکترونیکی زیر بار می‌رود و شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک اجرا خواهد شد.

دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد که شش مرحله رای دادن در انتخابات الکترونیکی را می توانید در این لینک ببینید.

امروز،‌ تعدادی از کاندیداهای دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم از جمله مجتبی زارعی از اعضای لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، سمیه گلپور کاندیدای لیست شورای وحدت اصولگرایان و جبهه صبح ایران  و مجتبی رحماندوست کاندیدای شورای وحدت اصولگرایان و لیست امناء ، علی طهرانی مقدم از اعضای لیست شورای وحدت و جبهه صبح ایران با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران به ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های  خود پرداختند.

در بخشی از این نشست مجتبی زارعی با بیان این‌که «معتقدم نظارت مجلس هم زیر سوال است»، تصریح کرد:  ما در  کشور بحران نمایندگی داریم. نظام اداری ما نیمه ریاستی و نیمه پارلمانی است اما اگر مردم را نمایندگی نکنیم، مردم سالاری ما به مخاطره می‌افتد. خیلی وقت‌ها ما به سمت ساختارها غش می‌کنیم در حالیکه افراد باید نمایندگان مردم باشند.

سمیه گلپور هم با اعتقاد به شنیده‌ نشدن صدای مستضعفان در مجلس یازدهم تاکید کرد و گفت: باید صدای جامعه کارگری و بازنشستگان در مجلس شنیده شود.

همچنین مجتبی رحماندوست با تاکید بر تحقق عدالت اجتماعی در مجلس آینده، اظهار کرد: ما در مجلس آینده به دنبال این هستیم که مردم بدون لکنت زبان و ترس از عواقب آن، زبانشان به روی مسئولان و مقامات باز باشد. ما مردم بسیار خوبی داریم و باید مسئولانی داشته باشیم که همراه با مردم پیش بروند.

علی طهرانی مقدم نیز با بیان این‌که «نمایندگان از مسیری وارد مجلس شوند، که آلوده نباشد»، گفت: ما در حوزه قانونگذاری قوانین زیادی داریم. ما به قانون خوب نیاز داریم ولی به نظارت هم نیاز داریم. خیال دولت ها نباید از بعد نظارت مجلس راحت باشد. در مجلس نمایندگانی می خواهیم که وامدار باندهای قدرت و ثروت نباشند و هم در طول دوره نمایندگانی ضمن هم افزایی و کمک به دولت، اگر ایرادی می‌بینند، نظارت کنند و کوتاه نیایند.

****

در نشست مشترک رئیس جمهور با استانداران، سیدابراهیم رئیسی در بخشی از اظهارات خود با اشاره به اینکه در انتخابات قبل هم مجریان (وزیر کشور و استانداران) هم ناظران(شورای نگهبان) هم عموم‌مردم همت کردند وانتخاب با شکوهی براساس ۴ اصل مورد تاکید رهبرانقلاب برگزار شد، گفت: ان‌شاءالله در انتخابات میان دوره‌ای پیش رو با همت استانداران ۴ اصل مورد تاکید رهبری همواره در اولویت باشد و شاهد انتخابات میان دوره ای با شکوه باشیم و مجلس شورای اسلامی در زمان خود تشکیل شود.

رئیس­ جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین امروز، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم طی پیامی ضمن عرض تسلیت برای درگذشت سردار سرتیپ سیدمجید ایافت گفت: ایشان رزمنده‌ای مجاهد، فرماندهی بااخلاص، از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و هم‌رزم وفادار سردار شهید محمود کاوه بودند که پس از دوران دفاع‌مقدس نیز با مجاهدت و تعهد، مسئولیت‌های متعددی را در عرصه‌های مختلف سپاه از جمله جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و ۲۳ هزار شهید خراسان را برعهده داشتند که به‌طور یقین خدماتشان در گنجینه افتخارات این کشور به یادگار باقی خواهد ماند.

****

صبح امروز، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد که این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

****

همزمان با چهل و نهمین سالروز شهادت سید مجید شریف واقفی، عضو سازمان مجاهدین خلق ایسنا در گزارشی تاریخی با عنوان «فرجام مجاهدی که نامش بر دانشگاه صنعتی نشست»به مرور این واقعه پرداخت و یادآور شد که سازمان مجاهدین خلق دو ماه قبل از تاسیس دانشگاه صنعتی آریامهر در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۴۴ توسط محمد حنیف‌نژاد، سعید محسن و عبدالرضا نیک‌بین تشکیل شد. این سازمان خود را مدافع حقوق «خلق» می‌دانست و در ابتدای تاسیس متاثر از افکار اسلامی، تم مبارزه علیه رژیم پهلوی گرفت اما قدرت‌طلبی‌ها و حسادت‌های داخلی سازمان در برهه‌های زمانی مختلف موجب تصفیه حساب‌ها و حذف فیزیکی خونین در رده‌های عالی و میانی سازمان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسالت معاونت پارلمانی تعامل گسترده، شفاف و سالم با مجلس است
  • مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس به افراد اصلح رأی دهند
  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم