Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست طرح پایانه نفتی جاسک با اعلام پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی این پایانه در بخش زودهنگام، از آغاز عملیات نصب نخستین گوی شناور صادراتی در آب‌های دریای عمان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو از شرکت نفت و گاز پارس، «وحید مالکی» با اشاره به روند رو به اتمام فاز زودهنگام طرح پایانه نفتی جاسک با ظرفیت صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت خام گفت: بر اساس تقدم‌های عملیاتی، روز گذشته، نصب چندراهه دریایی (PLEM) توسط شناور سی‌مستر در عمق ۴۸ متری در بستر دریا به اتمام رسید و بلافاصله عملیات نصب نخستین گوی شناور (SPM) در فاصله ۶ کیلومتری از ساحل جاسک آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی مساعد بودن شرایط آب و هوایی را از جمله مؤلفه‌های حائز اهمیت در اجرای به موقع عملیات دریایی پروژه برشمرد و پیش‌بینی کرد و گفت: در صورت مناسب بودن شرایط جوی، عملیات نصب گوی شناور تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و در روز‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ به مرحله راه‌اندازی می‌رسد.

سرپرست طرح پایانه نفتی جاسک گفت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این بخش به عنوان آخرین حلقه زنجیره طرح راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، امکان پهلوگیری و بارگیری نفت توسط نفتکش‌های VLCC (نفتکش‌های غول پیکر) فراهم می‌شود و به تبع آن، ایران می‌تواند برای نخستین بار از دریای عمان نفت صادر کند.

مالکی گفت: با بهره‌برداری از پایانه نفتی جاسک، یک هاب بزرگ تجارت دریایی نفت و فرآورده در سواحل مکران ایجاد می‌شود که بهبود شرایط اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های این منطقه را نیز به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، پایانه جاسک با هدف تنوع در مبادی صادراتی ایران و ایجاد امنیت صادرات نفت در کشور احداث شده است.

همچنین با اتمام اجرای این طرح، در آینده مشتریان نفت ایران می‌توانند در بندری نزدیکتر به آب‌های آزاد و همچنین بدون نیاز به عبور از تنگه هرمز، محموله‌های نفتی خود را بارگیری کنند.

برای سهولت در انتقال نفت به این بندر جدید صادراتی، خط لوله هزار کلیومتری از گوره به جاسک نیز در حال احداث است و ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت را دارا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گوی شناور پایانه نفتی جاسک نفت خام پایانه نفتی جاسک عملیات نصب گوی شناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی شهرستان جاسک از یک چهار دیواری در یکی از روستا‌های منطقه جگین، ۲۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

وی ارزش سوخت کشف شده را بنابر نظر کارشناسان ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرده و افزود: با توجه به شناسایی متهمان، پیگیری برای دستگیری آنان در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اولین پهپاد پاک‌کننده نقوش گرافیتی در جهان آغاز به کار کرد
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • عکس| اولین پست اینستاگرامی سعید آقاخانی بعد از اتمام نون‌خ