Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@23:18:23 GMT

انتقاد از دخالت نمایندگان در کار رهبر انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۸۱۵۵

انتقاد از دخالت نمایندگان در کار رهبر انقلاب

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: مجلس نباید در کار مجمع تشخیص دخالت کند؛ باید اجازه دهیم اگر مجمع با تشخیص خودش صلاح می‌داند لوایح را تصویب کند و اگر صلاح نمی‌داند و مسئولیت می‌پذیرد، لوایح را تصویب نکند.

به گزارش برنا، محمد باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس، در رابطه با بیانیه ۲۰۵نفر از نمایندگان و فشار بر مجمع برای عدم تصویب FATF گفت: دخالت نهاد‌های حکومتی در کار یکدیگر خلاف عرف و اصول تشکیلات است البته اگر به صورت پیشنهاد محرمانه این اتفاق صورت بگیرد، بحث دیگری است، اما امضا کردن بیانیه و به صورت علنی تحت فشار قرار دادن مجمع مورد نفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس نباید در کار مجمع تشخیص دخالت کند؛ باید اجازه دهیم اگر مجمع با تشخیص خودش صلاح می‌داند لوایح را تصویب کند و اگر صلاح نمی‌داند و مسئولیت می‌پذیرد، لوایح را تصویب نکند.

او ادامه داد: دخالت کردن در کار مجمع تشخیص عملا دخالت در کار مقام معظم رهبری بوده و این موضوع برخلاف عرف مجلس انقلابی است، اعضای مجمع تشخیص منسوبان رهبری هستند.

باقری بنابی اظهار کرد: باید کارشناسان اقتصادی، بین المللی و سیاسی همه ابعاد این لوایح را بررسی کنند مجمع تشخیص باید مسئولیت عدم تصویب این لوایح را بپذیرد و محاسن و معایب آن را در نظر بگیرد. اگر منافع مردم و مصالح کشور ایجاب می‌کند که لوایح را به تصویب برسانند دست بکار شوند، در غیر این صورت تصویب نشود و مسئولیت را بپذیرند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: لوایح fatf مجمع تشخیص مصلحت مجلس شورای اسلامی لوایح را تصویب مجمع تشخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر از تصویب ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ هلال‌احمر در مجمع عمومی جمعیت خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در ششمین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر گفت: ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ جمعیت هلال‌احمر پس از بررسی‌های جزئی و کارشناسی مورد بحث در مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته شاهد همراهی مجلس و دولت با جمعیت هلال‌احمر هستیم و ثمره این همراهی خدمت بهتر به مردم است و این روند می‌تواند منجر به توسعه فعالیت‌های بهداشتی، امدادی، درمانی و آموزشی توسط هلال‌احمر شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: نظارت و بازرسی امروز در هلال‌احمر جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا اولویت اول ما عملکرد شفاف است. این عملکرد شفاف کمک می‌کند تا اعتماد عمومی‌به هلال‌احمر هر روز بیش از گذشته شود. نباید فراموش کرد که دارایی اصلی هلال‌احمر همین اعتماد مردم به جمعیت است و باید در حفظ و ارتقای آن کوشید.

کولیوند خاطرنشان کرد: بر همین اساس صورت‌های مالی و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ جمعیت هلال‌احمر پس از تحلیل و بررسی تصویب شد تا امورات هلال‌احمر به صورت شفاف در مقابل نگاه نمایندگان مردم پیش برود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • مجمع وارس ۱۴۰۳ | چه میزان سود تصویب شد؟
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد