Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در بولیوی حکم دستگیری برای "جنین آنی‌یز "، رئیس جمهور موقت سابق این کشور که در اواخر ۲۰۱۹ با کودتا قدرت را به دست گرفت و چند تن از وزرای ارشد او را صادر کرده و هشدار داده که آن‌ها احتمال فرار آنها از کشور وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، بر اساس پرونده دادگاهی که توسط روزنامه Kawsachun News به اشتراک گذاشته شده، آنی یز و ۹ مقام ارشد دیگر دولت وی به تروریسم، فتنه و توطئه متهم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنی یز  در واکنش به صدور احکام دستگیری، در توییتر درخواست حمایت کرد.

وی در توییتی نوشت: آزار سیاسی آغاز شده است.  حزب "حرکت برای سوسیالیسم" (MAS) تصمیم گرفته به سبک‌های دیکتاتوری برگردد. شرم‌آور است زیرا بولیوی نیازی به دیکتاتور ندارد، بلکه نیازمند آزادی و راه‌حل است.

آنی یز، سناتور سابق منطقه "بنی" در شمال شرق بولیوی، در هرج و مرج نوامبر ۲۰۱۹ به قدرت رسید؛ در زمانی که یک کارزار هماهنگ شده توسط نیروهای داخلی و بین‌المللی، در تلاش بود انتخاب مجدد "اوو مورالس"، رهبر MAS  و رئیس جمهور وقت در ماه اکتبر را باطل کند.  پس از آنکه شبه‌نظامیان راست‌گرا و نیروهای پلیس همسو، قانون‌گذاران MAS را در بند کردند و آنی‌یز خود را در مقام ریاست یک پارلمان از هم گسیخته یافت، در ۱۲ نوامبر خود را رئیس جمهور موقت معرفی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بولیوی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید ایلاتی کارشناس سیاستگذاری مسکن در واکنش به ادعای رئیس کل سابق بانک مرکزی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت:

«ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عایدی سرمایه خارج است. یعنی اگر ملک مصرفی خانوار در طی یکسال ۱۰ برابر هم شده باشد هیچ گونه مالیاتی نخواهد داشت. اینگونه اظهار نظرها از سوی شخصی که رئیس سابق بانک مرکزی بوده است جای تأسف دارد.»

کد خبر 6095710 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد
  • ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود
  • بارش‌های سیل‌آسا در یزد/ آسمان یزد بارانی است + فیلم
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود