Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۰۱۴۰۱ گفت: در حوزه پذیرش خواهران بنا بر گسترش نداریم به همین دلیل همچون سال‌های گذشته از بین ۲۰ هزار ورودی ۱۰ هزار نفر از داوطلبان پذیرش می‌شوند.

وی درباره برنامه‌های امسال مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، عنوان کرد: برنامه‌های متعددی برای سال تحصیلی جدید داریم و به دنبال این هستیم که برنامه تحصیلی حوزه علمیه خواهران را از نظر کیفیت تغییراتی بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور افزود: به همین منظور ۱۱ گروه علمی تشکیل شده است که تغییرات در زمینه دانش‌های تفسیر، فقه، اخلاق بر مدار تربیت و کلام را بازنگری و مدیریت می‌کنند، این برنامه‌ها و تغییرات در راستای انتقال سریع مفاهیم و دانش به طلاب است.

حجت‌الاسلام بهجت‌پور با بیان اینکه تغییرات و برنامه‌ها جدید نیازمند اصلاح در چندین درگاه است، اظهار کرد: یکی از این تغییرات درباره پذیرش خواهران از بیوتات صالحه با استعدادهای مناسب است، همچنین تغییر دیگر برای قوی کردن حوزه از درون است که برای آن ۱۱ گروه از اندیشمندان بزرگ در یازده حوزه دانشی جمع شدند که این کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای این تغییرات استانداردسازی و بالا رفتن ظرفیت استادان را به شدت در دستور کار قرار دادیم که سال آینده با بورسیه‌سازی بخشی از خانم‌ها، مراتب علمی استادان و کادر حوزه‌های علمیه خواهران از نظر علمی بالا برود.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور درباره تغییرات و اصلاحیه‌های جدید حوزه‌های علمیه خواهران، افزود: با هدف تأمین عدالت آموزشی، کشور را به چهار منطقه تقسیم کردیم که همه رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی حوزه در مناطق مختلف توزیع شود، در این صورت طلابی که امکان ندارند در استان خود تحصیل کنند در استان‌های همجوار به تحصیل مشغول می‌شوند.

حجت‌الاسلام بهجت‌پور درباره برنامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برای فارغ التحصیلان، بیان کرد: در این زمینه تفاهم نامه‌های زیادی با مراکزی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، انجمن روان شناسی، آموزش و پرورش نوشتیم و تلاش می‌کنیم که زمینه برای حضور اجتماعی کریمانه دانش‌آموختگان حوزه فراهم شود.

وی ادامه داد: در مقایسه با آقایان متأسفانه بانوان طلاب ما معمولاً کمتر دیده می‌شوند یا مراکز خاص فعالیت‌های دینی زنان هم اندک هستند، اما با این وجود ما تلاش کردیم زمینه فعالیت‌های اجتماعی آنها را در زمینه تبلیغ فراهم کنیم به همین منظور گفتگو و تفاهم‌نامه‌های خوبی انجام شده است که معاونت‌های مختلف مرکز مدیریت در تلاش هستند این فرصت‌ها را بالفعل کنند.

کد خبر 5168273

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه خواهران بورسیه ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تربیت مدرس ویروس کرونا دانشگاه پیام نور شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی خوابگاه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی حوزه های علمیه خواهران برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تغییر بزرگ مالک جدید: استقلالِ خلیج فارس!

به گزارش "ورزش سه"، با واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، کم کم شاهد تغییرات جدید در این باشگاه خواهیم بود.

یکی از این تغییرات که پس از جلسه امروز مدیران پتروشیمی خلیج فارس با اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال زمزمه‌های آن مطرح شده، اضافه شدن پسوند خلیج فارس به نام باشگاه استقلال است.

در حالی که همزمان با تکمیل مراحل واگذاری پسوند ایران از نام باشگاه استقلال برداشته شده بود، حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است عبارت خلیج فارس به نام استقلال اضافه شده تا این باشگاه از فصول آینده با نام استقلال خلیج فارس در مسابقات فوتبال داخلی و بین‌المللی شرکت کند.

پیش از این پسوند آبی پوشان، ایران بود و حتی در سامانه کدال و نامه های اداری و رسمی از این تیم به عنوان استقلال ایران یاد می شد که حالا به نظر می رسد باید شاهد تغییر آن به استقلال خلیج فارس باشیم.

دیگر خبرها

  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: استقلالِ خلیج فارس!
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است