Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:37:35 GMT

دمای هوای استان مرکزی تا سه درجه سردتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۸۳۸۴

دمای هوای استان مرکزی تا سه درجه سردتر می‌شود

« رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود زود:  بر اثر ورد یک سامانه بارشی به استان از صبح روز جمعه تاکنون به طور میانگین در مناطق مختلف این استان  ۱۸ و یک دهم میلیمتر بارش رخ داده که بیشترین آن متعلق به شهرستان شازند با حجم بارش ۴۰ و یک دهم میلیمتر است.

وی بیان کرد: در این مدت میزان بارش‌ها در اراک به ۱۹ و یک دهم میلیمتر، ساوه ۹ و ۶ دهم میلیمتر، تفرش ۱۷ و هفت دهم میلیمتر، خمین ۱۰ و ۶ دهم میلیمتر، محلات ۶ و نیم میلیمتر، خنداب ۲۲ و ۶ دهم میلیمتر، کمیجان ۱۹ و نیم میلیمتر، دلیجان ۶ و ۲ دهم میلیمتر، آشتیان ۳۱ میلیمتر، غرق آباد ۱۹ و نیم میلیمتر، فرمهین ۲۲ و هفت دهم میلیمتر و در مامونیه ۹ و هشت دهم میلیمتر گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: با عبور سامانه بارشی در ساعات آتی تا عصر امروز ( شنبه) بتدریج از میزان پوشش ابر در استان مرکزی کاسته می‌شود و از روز یکشنبه جوی پایدار و آسمانی صاف تا کمی ابری در استان حاکم می‌شود.

مرادی افزود: از شامگاه یکشنبه و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه عبور امواج کم دامنه تراز میانی جوی برای استان پیش‌بینی شده که بر اثر آن بر میزان تراکم و پوشش ابر در برخی از ساعات افزوده می‌شود اما بر اساس خروجی فعلی نقشه‌های پیشیابی پدیده بارشی قابل توجهی رخ نمی‌دهد.

وی بیان کرد: دلیجان با بیشینه دمای ۱۹ و یک دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و غرق آباد با کمینه دمای چهار و هشت دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

۱۷۳ و یک دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها افت تغییرات آب و هوا اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی كشور بارندگی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افت تغییرات آب و هوا اراک افت تغییرات آب و هوا اراک استان مرکزی سازمان هواشناسی كشور بارندگی سازمان هواشناسی اخبار کنکور استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:  از عصر روز یکشنبه هفته جاری با افزایش حجم ابر در آسمان خراسان رضوی، به تدریج شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و دمای شبانه در برخی از مناطق سردسیر نزدیک به صفر درجه خواهد شد .     سارا حکمی افزود: بارش باران نیز از اواسط هفته جاری بیشتر نقاط را فرا می گیرد که با توجه به سرد بودن هوا، احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.   وی افزود: بارش ها اواخر هفته جاری به اوج خواهد رسید که اطلاعات تکمیلی آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.   حکمی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با سه و سرخس با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۰ تا ۱۸ درجه را به ثبت رسانده است.   وی افزود: دمای کنونی مشهد ۱۹ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین هشت تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.      

 

دیگر خبرها

  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری
  • پایداری گرمای هوا در گیلان
  • افزایش دمای هوای در زنجان