Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:43:54 GMT

تحقق درآمدهای مالیاتی مازندران زیر چتر جهش تولید

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۸۶۴۵

تحقق درآمدهای مالیاتی مازندران زیر چتر جهش تولید

علی اکبر حمزه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به این که بخش قابل توجهی از فعالیت های اقتصادی استان بویژه در حوزه خدمات و گردشگری از کرونا متاثر شده و تعدادی از واحدهای تجاری همچنان در تعطیلی یا رکود به سر می برند ، در ماه های آغازین سال پیش بینی ها عمدتاً مبتنی بر کاهش درآمدهای مالیاتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تامین حدود ۳۸ درصد منابع درآمدی استان از محل خدمات را در بخش گردشگری دانست و گفت : همین وضعیت با توجه به محدودیت‌های سنگین کرونایی بر بخش گردشگری باعث شد تا پیش بینی کاهش دستکم همین میزان درآمد مالیاتی را بیش از پیش قوت ببخشد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران اظهار داشت : خوشبختانه در ۱۱ ماهه سال جاری نه تنها درآمد مالیاتی استان کاهش نداشته است، بلکه در برخی حوزه ها افزایش میزان مالیات تکلیفی بودجه را نیز شاهد بودیم.

وی افزود : طبق آخرین داده های احصاء شده از اظهارنامه ماهیانه مودیان اقتصادی مازندران، از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان بهمن نسبت به تعهد و برش ملی بودجه ای ، تحقق ۱۰۴ درصدی پرداخت مالیات در استان را شاهد بودیم.

حمزه ای گفت : در این مدت در حوزه مالیات مستقیم با جذب یک هزار و ۴۷۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۵ درصدی را داشتیم و در واقع این میزان درآمد مالیاتی مستقیم نسبت به رقم تکلیفی بودجه سال ۹۹ تحقق ۱۳۱.۸ درصدی داشته است.

وی این میزان کسب درآمد مالیاتی را نسبت به پیش بینی و برش استانی درآمدها به معنای تحقق ۱۵۰ درصدی دانست و افزود : منظور از برش استانی پیش بینی درآمدی است که هر ساله استان مازندران برای خود تکلیف می کند.  

حمزه ای همچنین از رشد ۲۹درصدی مالیات بر ارزش افزوده در استان طی ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت : در این مدت ۸۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده داشتیم که به معنای تحقق ۸۰.۱ درصدی تکلیفی استان بوده است.

وی مجموع درآمد مالیاتی استان در ۱۱ ماهه سال جاری را بیش از ۲ هزار و ۲۸۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود : این میزان رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد و به معنای تحقق ۱۲۲ درصدی تکلیف بودجه ای استان در این بخش است.

جهش تولید، ناجی مازندان در درآمدهای مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی مازندران علت تحقق درآمدهای مالیاتی استان را تحرک بخش تولید دانست و گفت : خوشبختانه نه تنها در یک سال گذشته شاهد افزایش تولید و در نتیجه رشد درآمدی صنایع بودیم، بلکه بازگشت واحدهای تولیدی راکد و توسعه تولیدات صنعتی کشاورزی توانست درآمدهای مالیاتی مازندران را محقق کند. 

وی افزود : حمایت دولت از بخش تولید و احیای واحدهای راکد یا نیمه راکد توانست با جهش تولیدات صنعتی مازندران را از بحران کرونا بر سر درآمدهای مالیاتی نجات دهد. 

حمزه ای گفت : ویروس کرونا و تحریم ها که در هر دو روابط تجاری خارجی کشور را هدف قرار دادند ، باعث شدند که بخش های تولیدی استان فعال شوند و شاهد افزایش تولید باشیم که این وضعیت در نهایت افزایش درآمدهای مالیاتی را نیز به همراه داشت.

وی همچنین به خروج تعدادی از بخش های اقتصادی و درآمدی استان از گردونه فعالیت اقتصادی ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت : با این حال بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان به گردونه تولید توانست کسری درآمدهای مالیاتی را جبران کند.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور ویروس کرونا گردشگری رکود جهش تولید مازندران اقتصادی مالیات بر ارزش افزوده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور ویروس کرونا گردشگری سازمان امور مالیاتی کشور ویروس کرونا گردشگری رکود جهش تولید مازندران اقتصادی مالیات بر ارزش افزوده اخبار کنکور درآمدهای مالیاتی مالیاتی مازندران درآمد مالیاتی جهش تولید پیش بینی حمزه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال

ایسنا/مازندران جانشین فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به همکاری ادارات و نهادهای استان در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای گفت: کنترل محورهای مواصلاتی در ایام تعطیل اولویت ما محسوب می‌شود که با همکاری استانداری، راهداری و دیگر دستگاه‌ها و البته با محوریت پلیس راهور، توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

سردار سید موسی حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه اظهار کرد: کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای در اوایل سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته بدون همکاری همه دستگاه‌ها محقق نمی‌شد.

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران افزود: محور سوادکوه که از محورهای پرتردد استان است کاهش تلفات را شاهد بودیم و در این ماموریت، راهداری و پلیس تعامل خوبی داشتند.

این مسئول به تکمیل نشدن پل شهر پل‌سفید اشاره کرد و گفت: این پروژه از نقص‌های مهم محور سوادکوه است، باید در اسرع وقت ساخته و بهره برداری شود تا ترافیک آزار دهنده آن، نصیب شهروندان سوادکوهی و البته همکاران ما در پلیس راهور و راهداری نشود.

 حسینی در خصوص طرح‌های دیگر پلیس اشاره کرد: برخورد با اراذل و اوباش مطالبه مهم مردم بوده که با  تعامل و همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی، کنترل اراذل و اوباش انجام شد و این روزها کمتر در فضای مجازی قداره کشی می‌کنند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان با اشاره به کاهش سرقت، بخصوص سرقت از منازل گفت: با کمک دستگاه‌ها،  طرح امنیت محله محور و طرح برخورد با سارقین درحال حرکت را اجرایی کردیم که شاهد کاهش ۲۴ درصدی سرقت، بویژه سرقت منازل بودیم.

وی مبارزه با قاچاقچیان را از دیگر اولویت‌های پلیس عنوان کرد و افزود: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر بخصوص خورده فروشان در بازارها و سطح شهرها بخوبی عملیاتی شد که نتیجه آن افزایش۱۲ درصدی کشف مواد مخدر بود.

در پایان این مراسم، با قدردانی از زحمات سرهنگ اکبری فرمانده پیشین و سرهنگ عبدی ارشد نیروی انتظامی شهرستان، سرهنگ سعید مهدوی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت