Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@09:36:06 GMT

ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی جریزه کیش به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۸۷۴۰

ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی جریزه کیش به پایان رسید

مراسم اختتامیه ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی جریزه کیش با معرفی برگزیدگان و هنرمندان برتر شرکت‌کننده در این رویداد به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی کیش با متریال سنگ که با همت شرکت عمران، آب و خدمات کیش از ۲۵ بهمن تا ۲۰ اسفند ۹۹ برگزار شد، شامگاه ۲۲ اسفند به پایان رسید و هنرمندان برتر در این رویداد اعلام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت صحرایی دبیر اجرایی و هنری سمپوزیوم، در مراسم اختتامیه ششمین نسخه سمپوزیوم مجسمه‌سازی کیش گفت: این دوره از سمپوزیوم را به پایان رساندیم و خدا را شاکریم که همه سلامت هستند و این بزرگترین نعمتی است که در این سمپوزیوم از آن بی‌بهره نماندیم.

هدایت صحرایی با بیان اینکه از حدود دو ماه پیش برنامه‌ریزی و بحث فراخوان ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی کیش طراحی و تدوین شد، گفت: برای این سمپوزیوم حدود ۲۴۰ هنرمند ثبت نام کردند. حدود ۱۲۳ هنرمند برای اجرای آثارشان و ۱۱۶ نفر هنرمند دستیار که از این تعداد ۱۰ هنرمند به انتخاب هیأت محترم داوران برای اجرا برگزیده شدند و از دو هنرمند هم به عنوان مدعو، برای حضور در سمپوزیوم و اجرای آثار دعوت به عمل آمد. ضمن اینکه ۱۲ هنرمند دستیار نیز انتخاب شدند که در کنار هنرمندانشان، به سمپوزیوم مجسمه‌سازی کیش رونق خوبی بخشیدند.

وی از عوامل پشت صحنه سمپوزیوم و مدیران و مسئولان شرکت عمران آب و خدمات جزیره کیش تشکر کرد و ادامه داد: تقدیر ویژه دارم از احسان گرایلی که برنامه‌ریزی‌های اصلی سمپوزیوم را بر عهده داشت، حمید صادق‌زاده که در این مدت بازوی اصلی بحث اجرایی سمپوزیوم بود، رضا یوسفی که بار مسئولیت سمپوزیوم را بر دوش کشید و همینطور حمید تهرانی که همگی بیشتر از حد توانشان زحمت کشیدند.

خلق آثاری ارزشمند که همیشه ماندگار خواهند ماند

طاهر شیخ‌الحکمایی، یکی از داوران این سمپوزیوم، با بیان اینکه داوران تنها یک بخش کوچک را در سمپوزیوم به عهده داشتند گفت: تصمیم برای برگزاری سمپوزیوم کیش به جا و به موقع بوده و اینکه این گردهمایی رقم خورده جای بسی خوشحالی است. بعد از اعلام فراخوان سمپوزیوم کیش و ارسال آثار، تعدادی اثر برای اجرا در سمپوزیوم کیش انتخاب شد، اما آن آثاری که انتخاب نشدند به این معنا نیست که قابل اجرا نبودند یا کیفیت لازم را نداشتند. شرایط برای اجرای آن همه کار فراهم نبود.

وی افزود: ای کاش زمانی پیش می‌آمد که می‌توانستیم ۵۰ درصد این آثار را به اجرا در بیاوریم. هر کدام از این کارها وقتی ساخته می‌شود ارزش افزوده‌ای ایجاد می‌کند که بسیار گرانبها است. ما در ایران ۷۰۰ نوع سنگ داریم و اگر مدیریت آنها را بر عهده بگیریم و با دادن آن به هنرمندان جوان و صاحب امضایمان، به خلق آثار بپردازیم، می‌توانیم جزیره کیش را در دنیا معرفی کنیم. اینگونه است که هنرمندان و علاقمندان به هنر از سراسر دنیا می‌آیند تا آثار هنری را ببینند.

شیخ‌الحکمایی درباره اهمیت مجسمه‌های سنگی نیز چنین گفت: اگر یک مترمکعب سنگ را از معدن بیاوریم و آن را برش بزنیم و در نمای ساختمان از آن استفاده کنیم، گرچه زیبایی زیادی دارد اما متأسفانه در ایران نهایتاً ۳۰ تا ۴۰ سال بعد می‌گویند ساختمان کلنگی شده و آن را تخریب می‌کنند. در نتیجه همه هزینه‌هایی که در طی سال‌ها شده تبدیل به خاکستر می‌شود اما وقتی یک سنگ یک متری به هنرمند تحویل داده می‌شود از آن اثری ماندگار خلق می‌شود و ممکن است چند صد سال دوام پیدا کند. شاید نام هنرمند بعد از چند قرن باقی نماند اما اثری که ساخته همیشه ارزشمند خواهد بود.

 در این سمپوزیوم ۱۲ سنگ توسط ۱۲ هنرمند و ۱۲ هنرمند دستیار ساخته و اجرا شد. بوالفضل طیبی، رئیس سمپوزیوم، احسان گرایلی دبیر سمپوزیوم، هدایت صحرایی دبیر اجرایی و هنری سمپوزیوم، مجید ملانوروزی، غفار آقازاده، شهرام زمانی، احسان گرایلی، هدایت صحرایی شورای سیاستگذاری سمپوزیوم بودند. همچنین طاهر شیخ‌الحکمایی، حمید شانس، سیدمجتبی موسوی، احسان گرایلی، هدایت صحرایی به عنوان هیأت داوری انتخاب آثار حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی سمپوزیوم مجسمه سازی کیش برای اجرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد

مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه پایان می‌یابد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

دیگر خبرها

  • (عکس) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • (عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود
  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید