Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه ویروس جهش یافته را باید جدی گرفت، گفت: این ویروس جهش یافته در ۲۸ استان کشور شناسایی شده و در حال گردش است.

خبرگزاری میزان - علیرضا رییسی در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: در جلسه امروز همه اعضا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز مدافع سلامت، از زحمات کادر بهداشت و درمان در سراسر کشور، از خانه بهداشت در اقصی نقاط کشور در روستا‌ها تا بیمارستان‌ها و اورژانس و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تقدیر و تشکر داشتند. مهمتر از همه همکاری مردم در طی این بیش از یک سال گذشته بود. سال گذشته مردم فوق العاده همکاری کردند؛ اصناف، کسبه، شرکت‌های دانش بنیان، صنعت، نیروی انتظامی، دادستان‌های سراسر کشور جهت همکاری برای نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و ... مشارکت فعالانه‌ای داشتند و مردم با رعایت پروتکل‌ها و کمک‌های مومنانه بسیار همراهی کردند. همچنین علما، اندیشمندان، متخصصان و در راس همه، مقام معظم رهبری به عنوان الگوی عملی بسیار کمک کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی درباره وضعیت ویروس کرونا در دنیا گفت: هنوز ویروس کرونا در دنیا تاخت و تاز می‌کند. در کشوری مثل برزیل با ویروس جهش یافته میزان ابتلا و مرگ و میر دارد افزایش می‌یابد؛ همانطوری که این تجربه در انگلستان بود و ویروس جهش یافته انگلیسی باعث شد تعداد بیماران زیاد شده و در بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه بستری شوند و تعداد زیادی هم فوت کردند.

بیشتر بخوانید: توصیه‌های اورژانس در ایام خانه تکانی / مسمومیت و تروما دو عارضه جدی خانه تکانی رییسی با اشاره به گردش ویروس انگلیسی در ۲۸ استان کشورمان، ادامه داد: در سطح کشور وضعیت فعلی اغلب استان‌ها نسبتا پایدار است، اما این شرایط شکننده است و باید به دقت این وضعیت را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اقدامات ویژه‌ای که از آذرماه در راستای کنترل کرونا در کشور انجام شده، گفت: به دنبال این اقدامات و همچنین همکاری خوب مردم، باعث شده وضعیت نسبتا پایداری در کشور را شاهد باشیم. اما ویروس جهش یافته در ۲۸ استان کشور در گردش است و همانطور که می‌دانیم مردم عزیز و قهرمان خوزستان که دین بزرگی بر گردن همه ایرانیان دارند، درگیر این بیماری هستند و میزان زیادی ابتلا در سطح این استان وجود دارد.

رییسی گفت: خوشبختانه با رعایت خوبی که در استان خوزستان اتفاق افتاده، در برخی شهرستان‌های این استان امید می‌رود که به زودی بتوانیم شاهد باشیم مردم عزیز بر این ویروس فائق آیند. اقداماتی که در شادگان، هویزه، خرمشهر و دشت آزادگان اتفاق افتاد و باعث شد از وضعیت قرمز خارج شدند و به سمت نارنجی حرکت می‌کنند و بعضی از شهرستان‌ها نیز از وضعیت نارنجی به سمت زرد حرکت کردند و این موضوع جای خوشحالی است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: البته میزان رعایت پروتکل‌ها همچنان باید افزایش یابد و باید مراقب باشیم که پیک و خیز جدیدی اتفاق نیفتد.
رییسی همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، گفت: امیدواریم مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند و بر اساس توصیه متخصصین، مقام معظم رهبری، وزیر بهداشت و... تا حد امکان از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند تابدون ایجاد خیز جدید بیماری عید و سال نو را پشت سر بگذاریم. ان شاءالله روند واکسیناسیون کامل می‌شود و مطمئن هستیم سال آینده از مهر ماه به بعد پس از اینکه واکسیناسیون قسمت اعظمی از مردم انجام شود وضعیت خیلی بهتری داشته باشیم.

سفر در شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع

رئیسی افزود: مقرر شد تا در شهر‌های قرمز و نارنجی سفر صورت نگیرد.  در شهر قرمز حتی برای خروج با هواپیما، قطار و اتوبوس نیازمند تست منفی کرونا است تا اجازه سفر داشته باشند.  در مورد خودرو‌های شخصی نیز ورود پلاک‌های غیربومی در شهر‌های قرمز و همچنین پلاک بومی شهر قرمز به سایر شهر‌ها ممنوع است.

گسترش واکسیناسیون کادر درمان و گروه آسیب پذیر در هفته جاری

وی در مورد میزان واردات واکسن‌های خارجی، اظهار کرد: تاکنون ۴۱۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی، ۲۴۰ هزار دوز واکسن سینوفارم،   از بهارات هندوستان تاکنون ۱۲۵ هزار دوز به دستمان رسیده  و قرار است ۳۷۵ هزار دوز دوشنبه برسد و ۱۰۰ هزار دوز نیز واکسن کوبایی به دستمان رسیده است. در مجموع حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار دوز واکسن به دستمان رسیده است و در این هفته برنامه گسترده‌ای برای واکسیناسیون کادر درمان و گروه آسیب پذیر داریم تا بر اساس قولمان پیش از سال نو گروهی را که اعلام کرده بودیم واکسینه کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در خاتمه از همراهی مردم و کمک همدلانه آن‌ها تشکر کرد و گفت: در طول یکسال اخیر مردم، کسبه، اصناف، همکاران بهداشتی، کادر درمان، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، مجلس شورای اسلامی و... همکاری خوبی داشتند و حتی کادر درمان پیش از شیوع کرونا هم در حال نوشتن پروتکل‌ها و کنترل مرز‌ها بودند. امیدوارم سال خوبی توام با سلامتی در پیش داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کرونا وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت ویروس جهش یافته کادر درمان پروتکل ها هزار دوز شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند