Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:46:27 GMT

توسعه نسل پنجم ارتباطات در مکان‌های عمومی ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۹۲۰۷

توسعه نسل پنجم ارتباطات در مکان‌های عمومی ادامه دارد

به گزارش روز شنبه ایرنا، چهارمین سایت ۵G همراه اول صبح امروز در باغ کتاب تهران و با حضور علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و مهدی اخوان بهابادی در حضور اصحاب رسانه رونمایی شد.

مدیرعامل همراه اول با اعلام این که طی دو ماه گذشته ۴ سایت نسل پنجم ارتباطات راه اندازی شده است، گفت: اکنون ۱۰۰ میلیون سیم کارت در دست مردم کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین اپراتوری در کشور هستیم که به عدد ۱۰۰ میلیون رسیده ایم و تقریبا ۲۰ درصد بیشتر از جمعیت کشور تعداد سیم کارتی است که ما توزیع کرده‌ایم.

«مهدی اخوان بهابادی» افزود: یکی از سرویس هایی که به شدت در حال توسعه است اینترنت اشیا است و پیش بینی می شود در سال های آتی تعداد اشیا متصل به شبکه فراتر از انسان ها است. همه چیز در شبکه ارتباطی کشور در حال هوشمند شدن است. منافعی که اینترنت اشیا از نظر هوشمندسازی به همراه دارد امروزه در حال گسترش است.

وی ادامه داد: حدود دو سوم دانش آموزان کشور بر بستر سرویس شاد فعالیت می کنند و یک سوم دیگر مشکل ابزار و تجهیزات دارند.

بهابادی تاکید کرد: تقریبا یک سال است که مرکز تحقیق و توسعه ایجاد کردیم و در سال جاری برای اولین بار نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد ریال سفارش ساخت آنتن به تولیدکنندگان داخلی دادیم. آنتن هایی که در گذشته از خارج کشور وارد می شد.

بهابادی با بیان این که شبکه ارتباطات سیار شبکه زنده است و نمی توان آن را حتی برای لحظه ای قطع کرد به همین دلیل نیاز به توسعه ابزار بومی داریم. ما بومی سازی در حوزه های مختلف را در دستور کار داریم تا طی چند سال آینده از واردات خارجی بی‌نیاز شویم.

وی خاطر نشان کرد: موضوع دیگری که ما مدنظر داریم، فناوری های جدید است. یکی از آن ها توسعه نسل پنجم ارتباطات است. امسال وارد فاز بهره برداری تجاری نسل پنجم ارتباطات شدیم.

شهر بعدی که سایت نسل پنجم ارتباطات را در آن روشن می کنیم سایت قم است و پس از آن، بقیه شهرها را تحت پوشش قرار می دهیم. سایت های نسل پنجم ارتباطات در سه دانشگاه تهران نصب شده و در آینده نزدیک رونمایی از آن انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا مدتی قبل در مشهد مقدس اولین آنتن نسل پنجم ارتباطات همراه اول راه اندازی و ده روز قبل مراحل تجاری سازی نسل پنجم ارتباطات آغاز شد. امروز نیز چهارمین سایت نسل پنجم ارتباطات در مجموعه باغ کتاب آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها اینترنت مهدی اخوان بهابادی مجلس شورای اسلامی همراه اول باغ کتاب تهران علی نیکزاد دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت مهدی اخوان بهابادی مجلس شورای اسلامی اینترنت مهدی اخوان بهابادی مجلس شورای اسلامی همراه اول باغ کتاب تهران علی نیکزاد دانشگاه تهران اخبار کنکور نسل پنجم ارتباطات همراه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع

ایتنا - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR یا استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه توسط آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.
هر چند توسعه زیرساخت‌های حوزه تلفن سیار نیازمند نصب دکل‌های تلفن همراه در نقاط مختلف شهرهاست، اما هنوز هم بسیاری از مردم بر این باورند که این دکل‌ها دارای تشعشعات مضری برای بدن هستند و آنها را عامل بروز برخی بیماری‌ها مانند سرطان می‌دانند.  

به گزارش ایتنا از ایسنا، تشعشعات موبایل و مخاطرات آن سال‌هاست علی رغم توضیحات مسئولان از جمله دغدغه‌های مردم بوده اما بنابر گفته کارشناسان هنوز آسیب های ناشی از امواج یا تشعشعات فناوری هایی مانند تلفن همراه هنوز در دنیا به یک اجماع واحد نرسیده‌اند و شاید نیاز است سال‌ها بگذرد تا مشخص شود آنتن‌های نزدیک به منزل اشخاص تأثیری داشته است یا خیر؟ ولی به صورت کلی توصیه می‌شود قشر آسیب‌پذیر جامعه مانند کودکان، افراد مسن یا زنان باردار از این نوع تشعشعات دور باشند؛ به همین دلیل سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی کشور (رگولاتوری) بر اساس وظایف خود، در همکاری با سایر سازمان‌های متولی در این حوزه مانند سازمان انرژی اتمی ایران، به طور مستمر تشعشعات آنتن دکل‌ها را به سه روش اندازه‌گیری می‌کند.

در این راستا محمد شمسایی- مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی بر لزوم اطمینان از استاندارد تشعشعی تلفن همراه تأکید کرده است.

شمسایی در این زمینه تشریح کرد: معمولا برای خرید یک گوشی تلفن همراهِ جدید به بِرند، مدل، سیستم عامل، قیمت، امکانات، زیبایی، و غیره از آن توجه می کنیم؛ اما توصیه بهداشت الکترومغناطیس این است که برای خرید گوشی تلفن همراه، قبل از هر مشخصه، باید از استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه یا همان SAR اطمینان پیدا کرد.  

موضوعی که امیر محمدزاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - هم به آن اشاره و گفته است: برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR توسط آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • سازمان توسعه تجارت سیاستگذار صنعت نمایشگاهی یا حامی یک سایت نمایشگاهی
  • دستکاری و مدیریت افکار عمومی در بستر رسانه‌ های اجتماعی
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • فصل پنجم «نون‌خ» برای سلمان همراه با چاشنی ماه عسل بود
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!