Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@02:21:59 GMT

گذر یک سیارک از کنار زمین در نخستین روز فروردین

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۹۲۲۲

گذر یک سیارک از کنار زمین در نخستین روز فروردین

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، براساس اعلام سازمان هوانوردی آمریکا، بزرگترین سیارکی که امسال از کنار زمین می‌گذرد در تاریخ ۲۱ مارس (یک فروردین ۱۴۰۰) با فاصله دو میلیون کیلومتری از نزدیکی آن عبور می‌کند.

آژانس فضایی ایالات متحده یادآور شد، میزان فاصله سیارک با زمین به ستاره شناسان این امکان را می‌دهد تا از نزدیک عبور آن را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسا گفت، قطر این سیارک که «۲۰۰۱ FO۳۲» نام دارد، حدود ۳۰۰۰ فوت (حدود ۹۱۴ متر) تخمین زده شده است.

پاول چوداس، مدیر مرکز مطالعات اجرام نزدیک زمین گفت: «ما مسیر مداری FO۳۲ ۲۰۰۱ را به دور خورشید بسیار دقیق می‌دانیم و بنابر داده‌های موجود، سیارک مذکرو هیچ خطری برای زمین ندارد».

به گفته ناسا، سیارک «۲۰۰۱ FO۳۲» با سرعت ۷۷۰۰۰ مایل (۱۲۴۰۰۰ کیلومتر) در ساعت و سریع‌تر از بسیاری از سیارک‌ها از کنار زمین گذر می‌کند. 

لنس بنر، محقق آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا یادآور شد: در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد این جسم در دسترس است، فاصله آن در گذر از زمین فرصت به دست آوردن داده‌های جدید از سیارک مذکور را فراهم می‌کند. 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سیارک ناسا زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم

عملیات اجرایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری بر خط جزیره قشم از سوی مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، این پروژه در مجاورت مرکز پزشکی خلیج فارس (بیمارستان جی جیان) این جزیره جانمایی، ترازیابی و آماده ساخت شده وعملیات اجرایی آن امروز جمعه با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی دیگر از مسئولان آغاز شد.

به گفته کارشناسان حوزه زمین‌شناسی، وقوع زمین لرزه های پیاپی سالهای گذشته در قشم حاکی از آن است که این جزیره یکی از کانون‌های مستعد وقوع زمین لرزه است و این خود اهمیت وجود ایستگاه‌های لرزه‌نگاری را در این منطقه دو چندان می‌کند.

ایستگاه ها و شبکه‌های لرزه نگاری پایه‌ای ترین زیر ساخت مطالعات زلزله شناسی به منظور کاهش خطر پذیری زلزله است که توجه به این شبکه ها توانمندی جامعه را در مقابل زلزله افزایش می دهد.

تمام اطلاعات همواره به صورت برخط (آنلاین) و پیوسته از این ایستگاه‌ها به مرکز باند پهن واقع در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ارسال و بر روی تارنما(وب سایت) برای تمام مشترکان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • این فناوری زمین را از گزند سیارک ها حفظ می کند
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • دنباله‌دارها، سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌ها: بازدیدکنندگان فضا
  • مهاجم گلزن آماده تقابل با استقلال (عکس)
  • تصویر روز ناسا: تلسکوپ‌های کمکی زیر آسمان پرستاره جنوب
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد، رکورد سریع‌ترین چرخش وضعی را هم شکست
  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم