Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون فنی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با اشاره به فعالیت ۲۵۰ آمبولانس در استان، گفت: بیش از ۷۰ درصد آمبولانس های اصفهان به روز است و حدود ۲۵ درصد ناوگان قدیمی و در حال بازسازی است.

علیرضا قاسمی در نشستی با خبرنگاران که امروز (شنبه_۲۳ اسفندماه) برگزار شد، از آماده باش ۱۵۴ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری و یک پایگاه هوایی با یک هزار و ۱۰۰ نیرو در ایام نوروز امسال خبر داد و اظهار کرد: پرسنل اورژانس اصفهان در یک سال گذشته از همه گیری کرونا همواره در آماده باش بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هر پرواز بالگرد اورژانس حدود ۱۰۰ میلیون هزینه دارد، ولی به طور کاملا رایگان برای خدمت رسانی به بیماران انجام می شود، افزود: به دنبال راه اندازی پایگاه دوم اورژانس هوایی هستیم و به همین منظور زمینی از منابع طبیعی گرفته ایم.

معاون فنی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای هلیکوپتر نظامی اورژانس هوایی داریم، ولی مدیکوپتر اختصاصی برای اورژانس ساخته شده که به دنبال تجهیز استان به مدیکوپتر هستیم.

وی به راه افتادن نهضت ساخت پد بالگرد اورژانس در استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز ۲۴ پد نشست و برخاست اورژانس هوایی در سطح استان داریم.

قاسمی همچنین فعالیت ۲۵۰ آمبولانس در استان را یادآور شد و افزود: بیش از ۷۰ درصد آمبولانس های اصفهان به روز است و حدود ۲۵ درصد ناوگان قدیمی است که در حال بازسازی است. مرکز بازسازی آمبولانس‌های کشور نیز در اصفهان راه اندازی شده که بسیار راهگشا بوده است.

وی هزینه هر آمبولانس را چهار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هزینه نگهداری این آمبولانس‌ها نیز زیاد است و این درحالی است که برای واردات آمبولانس نیز دچار مشکل هستیم.

معاون فنی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان ‌میانگین ماموریت های اورژانس در ۱۱ ماه گذشته را ۲۱۵ هزار و ۶۰۰‌ ماموریت برشمرد و افزود: ۵۰ درصد این ماموریت ها یعنی ۱۱۰ هزار ماموریت در شهرستان اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۵۰ هزار جمعیت شهری یک پایگاه اورژانس باید فعال باشد، تصریح کرد: براین اساس شهر اصفهان ۴۰ پایگاه نیاز دارد، درحالی که ۴۳ پایگاه داریم، اما این استاندارد حداقل است که به آن رسیده ایم درحالی که در یکسری زیرساخت ها مشکلاتی داریم.

قاسمی از جمله زیرساخت های مورد نیاز را خط امدادی در شهر اصفهان دانست و افزود: زمان رسیدن اورژانس به صورت میانگین به ۱۲ دقیقه و ۲۵ ثانیه رسیده است. از سوی دیگر هر چقدر پایگاه های اورژانس را افزایش دهیم تا زمانی که زیرساخت لازم فراهم نشود مشکل وجود دارد. همچنین فضای فیزیکی برای راه اندازی پایگاه و هماهنگی درون بخشی و بین بخشی برای راه اندازی پایگاه های اورژانس از دیگر زیرساخت های مورد نیاز است.

معاون فنی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان به فعال شدن نخستین پایگاه اورژانس در مترو اصفهان اشاره و اظهار کرد: در شهر اصفهان برای راه‌اندازی پایگاه اورژانس با کمبود فضای فیزیکی رو به رو هستیم در حالی که در دیگر شهرها این چالش را نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اورژانس اورژانس هوايي آمبولانس راه اندازی پایگاه پایگاه اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت

محمد علیشاهی مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این حادثه ساعت عصر امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: تمامی مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان حضرت ابوالفضل_چ (ع) کاشمر منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است