Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@04:19:41 GMT

استقرار آتش‌نشانان در نقاط مختلف شهر اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۹۵۹۳

استقرار آتش‌نشانان در نقاط مختلف شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه در شب چهارشنبه‌سوری تمامی نیروهای آتش نشانی همراه با نیروهای شیفت‌های استراحت فعال خواهند بود.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اتخاذ تمهیدات ویژه شهرداری اصفهان برای چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: هرساله عوامل سازمان آتش نشانی از اواخر فصل پاییز در تمامی برنامه‌های آموزشی، مانورها، مصاحبه‌ها و بازدیدهای خود، موارد مرتبط با پیشگیری از خطرات و حوادث احتمالی در این روز را به شهروندان آموزش می‌دهند به طوری که خوشبختانه با تلاش زیاد و چندین ساله در دو سال گذشته آمار حریق و حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در این سازمان به عدد صفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آماده‌باش سازمان‌های زیر مجموعه معاونت خدمات شهری در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال، افزود: امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور، در شرایط بسیار حساسی هستیم و باید به چهارشنبه پایان سال، «نه بگوییم» تا همچون دو سال گذشته پایان سال را بدون حادثه سپری کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: شهروندان با رعایت موارد ایمنی، پایان سالی بی‌خطر را در کنار خانواده‌های خود سپری کنند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان آتش نشانی به منظور جلوگیری از حوادث چهارشنبه سوری در شهر اصفهان، گفت: سازمان آتش نشانی با ۲۵ ایستگاه در سطح شهر و با فراخوان تمامی نیروهای خود آماده امدادرسانی است.

امیری با بیان اینکه ایمنی شهر و شهروندان از اولویت‌های شهرداری است، گفت: هر ساله سازمان آتش نشانی با برنامه‌ریزی در خصوص برنامه‌های آموزشی، برگزاری مانورها، اطلاع رسانی و… موارد مرتبط با پیشگیری از خطرات و حوادث احتمالی در چهارشنبه سوری را به شهروندان آموزش می‌دهند به طوری که در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آمار حریق و حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در سازمان آتش نشانی به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: امسال نیز از شهروندان انتظار می‌رود به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و همچنین شرایط ناشی از بیماری کرونا به هیچ وجه برای مراسم چهارشنبه آخر سال از منزل خارج نشوند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: امسال نیز با وجود همه اطلاع‌رسانی‌ها، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه همه نیروهای آتش نشانی همراه با نیروهای شیفت‌های استراحت در شب چهارشنبه‌سوری فعال خواهند بود.

وی به شهروندان توصیه کرد: در آستانه سال نو روزها را برای همدیگر تلخ نکنیم و باعث بروز حادثه نشویم البته امسال نیز به دلیل وجود ویروس کرونا سالی متفاوت است.

امیری با اشاره به برخی از مهمترین اقدامات سازمان آتش نشانی در راستای پیشگیری از حوادث چهارشنبه گفت: تشکیل کمیته طرح جامع ایمنی، ارائه آموزش‌های عمومی به شهروندان و دانش‌آموزان از ابتدای آبان ماه تاکنون، تهیه و توزیع بروشور و DVD، تهیه محتوی ۱۰ برنامه آموزشی از انیمیشن تا مستندهای واقعی و تیزر، هماهنگی و دعوت به همکاری از ۱۰ ارگان مرتبط با چهارشنبه سوری، ارسال دستورالعمل جمع‌آوری ضایعات چوب و مواد بازیافتی قابل اشتعال از سطح شهر، پیش بینی و هماهنگی استقرار ۱۵ دستگاه اطفائیه و ۴۰ نفر نیروی آتش نشان در نقاط پر ترافیک سطح شهر با احتمال ریسک بالاتر بخشی از اقدامات سازمان آتش نشانی به منظور آماده‌سازی و مقابله با هرگونه حادثه احتمالی است.

وی افزود: علاوه بر این موارد، بسیاری از شهروندان در کمپینی مشترک و با گفتن "نه" به رفتارهای پرخطر در چهارشنبه سوری همواره در تلاش هستند با رعایت توصیه‌های ایمنی و ترویج آن، خطرات کمتری را برای خود و سایر شهروندان رقم بزنند.

کد خبر 480964

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان معاون خدمات شهری شهردار اصفهان کلانشهر چهارشنبه سوری شهر حسین امیری سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان آتش نشانی چهارشنبه سوری هرگونه حادثه خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
- ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی برای گرامیداشت روز شهرکرد
- غبار روبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای شهرکرد همزمان با روز شورا‌ها
- برگزاری دوره تخصصی نماز در استان
- بازدید فرماندار لردگان از روند اجرای پل و مسیر سیلاب در این شهرستان
- اجرای طرح هادی در روستای باغ محمدعلی
- نواخته شدن زنگ کار و تلاش در یک واحد تولیدی سامان
- تجلیل از اعضای شورای شهرستان شهرکرد، بروجن و سامان
- دیدار رییس مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخ شهر با اعضای شورای اسلامی این شهر
- همایش تجلیل از کارگران در شهر چلیچه
- تجلیل از فرهنگیان بروجن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان