Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار یزد گفت: با توجه نیروی انسانی متخصص در استان یزد و سرمایه ارزشمند بافت تاریخی به دو اولویت اقتصاد دانش بنیان و صنعت گردشگری پرداخته شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، محمدعلی طالبی امروز ظهر در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد که با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد اظهار داشت: از شما تقاضا داریم در مجمع در مورد دستور کار برنامه هفتم به نکات، موضوعات و مسائلی که توسط مسئولان استان مطرح شد توجه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در یزد اولویت ما اقتصاد دانش بنیان است ادامه داد: با توجه به ظرفیت استان بحث گردشگری به عنوان اولویت دیگر به طور جد مورد پیگیری استان است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه بر اساس الزامات استان و برخورداری از سرمایه ارزشمند بافت تاریخی یزد و نیروی انسانی تحصیل کرده به دنبال شاخص های بالای اقتصادی و فناوری در استان هستیم.

طالبی بیان کرد: موضوعات مطرح شده نشان داد که ما با یکسری شرایط سلبی در استان مواجه هستیم و اکنون با مسائل زیست محیطی برخورد کردیم و با توسعه بی‌رویه صنعت، کمبود منابع آب در سطح استان برای توسعه صنعتی کشاورزی و دامپروری رو به رو هستیم.

وی افزود: متاسفانه نرخ بیکاری برای افراد تحصیل کرده در استان یزد بالا است بنابراین لازم است به سمت توسعه گردشگری و اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم، خواستار این هستیم که دستور لازم داده شود که به طور ویژه به این موارد پرداخته شود.

استاندار یزد با تاکید بر مسئله مهاجرت اتباع به عنوان یکی از موضوعات مهم در استان و کشور تصریح کرد: لازم است در این خصوص هم اختیارات مورد نیاز در استان‌ها لحاظ شود.

طالبی خاطر نشان کرد: در دولت بخشی از اختیارات به استان واگذار شده که دستاوردهای خوبی را برای استان رقم زده است اگر اختیارات مورد نیاز دیگر هم لحاظ شود برخی از مسائل دیگر را می‌توان به راحتی مورد حل و فصل قرار داد.

وی عنوان کرد: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس استان یزد را دو سال پیاپی به عنوان امن‌ترین استان برای سرمایه‌گذاری معرفی کرده، نه تنها از لحاظ امنیتی بلکه شاخص‌های مهمی برای این ارزیابی در نظر گرفته شده است.

استاندار یزد گفت: عمده مشکلات و مسائل در واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاری استان یزد به مسائل کشوری مربوط است و خوشبختانه مسئله‌ای در خود استان نداریم، از جمله موضوعات مهم تامین مواد اولیه است.

توجه جدی دولت و مجلس به "صنعت ماشین سازی" رمز تحقق اقتصاد دانش بنیان اقتصاد دانش بنیان مهمترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در یزد: بخش خصوصی پایه و اساس اقتصاد دانش بنیان است

طالبی افزود: ظرفیت استان یزد در تولید بالا است اما واحدهایی با زیر ظرفیت در حال کار هستند، واحدهای نساجی، پتروشیمی و دامپروری زیر ظرفیت در حال کار هستند و دامپروری استان همچنان با مشکل تامین نهاده، واحدها نیازمند ورق فولادی، با سهمیه اندک هستند و اکنون با زیر ظرفیت کار می‌کنند.

وی ادامه داد: البته برخی از واحدهای فولادی رکورد زدند، کارخانه‌های کاشی و سرامیک به خوبی کار می‌کنند، امیدواریم مشکلات واحدهای دیگر هم که در استان برای تامین مواد اولیه مواجه هستند رسیدگی شود.

انتهای پیام/781/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد دانش بنیان استاندار یزد استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ساخت و توسعه دوربین‌های ضد انفجار، پایه‌های پایدارساز و شبیه‌ساز نوسانات دریایی، اقدام به بومی‌سازی تجهیزات صنعت دریایی کرد.   فرهاد فتوره‌چی، مدیر عامل این شرکت‌ دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، شبیه‌ساز نوسانات دریا، دوربین‌های ضد انفجار، مونیتورهای ویژه شناورهای دید در روز و ضد آب را از محصولات تولیدی این شرکت ذکر کرد و گفت: آخرین دستاورد ما پایه‌های پایدارساز است. این محصول بر روی شناورها قرار می‌گیرد و جریان‌هایی را که موجب نوساناتی بر روی شناور می‌شود، کنترل می‌کند.   وی اضافه کرد: از طریق این محصول می‌توان کلیه تجهیزات بر روی شناورها را به صورت افقی نگهداری کرد؛ علی‌رغم نوساناتی که شناور بر روی این تجهیزات اعمال می‌کند.   فتوره‌چی با اشاره به کاربردهای این پایدارسازها، توضیح داد: آنتن‌های شناور برای ارتباط با ماهواره‌ها باید در وضعیت ثابت باشند، در غیر این صورت با نوسانات کشتی، امکان یافتن ماهواره برای آنتن از بین می‌رود و این پایدارسازها می‌توانند عملکرد این ماهواره‌ها را تضمین کنند.   وی با اشاره به ساخت شبیه‌ساز نوسانات دریایی، گفت: شبیه‌سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریایی از اهداف ساخت این محصول است. راستی‌آزمایی سنسورهای دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی‌های رایانه‌ای از دیگر موارد استفاده این شبیه‌سازها به شمار می‌رود.   مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، پیاده‌سازی نرم‌افزارهای شبیه‌سازها را از دیگر دستاوردهای این شرکت ذکر کرد و ادامه داد: این سیستم به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناورها طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناورها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است، این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه‌سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کنند.   فتوره‌چی با بیان اینکه از آنجا که در این نرم‌افزار پارامترهای فیزیکی مؤثر تا حد بالایی مد نظر بوده است، کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجه هستند، دست می‌یابند، گفت: این موضوع توسط چندین قایقران حرفه‌ای تایید شده است. این سیستم طراحی همچنین دارای سه مود دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم‌افزار این سیستم از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال‌ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.   مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به کاربردهای دوربین‌های ضدانفجار این شرکت، اظهار کرد: این شرکت دوربین‌های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی و دفاعی ساخته است که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.   وی بدنه این دوربین را از جنس استیل و آلومینیوم و کاملا ضدآب دانست که این امر موجب افزایش مقاومت این دوربین‌ها در برابر ضربه و شکستگی شده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ربات صنعتی ایرانی با هفت درجه آزادی تولید شد دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود

دیگر خبرها

  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • فناوری دانش بنیان باید در مسیر عمران و آبادانی به کارگیری شود
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان