Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@02:58:58 GMT

کیوسک های شهر موضوعی می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۹۷۶۱

کیوسک های شهر موضوعی می شود

خبرگزاری آریا - شهر: کیوسک های جدید با طراحی های موضوعی به زودی رونمایی می شود. جانمایی این کیوسک ها از خیابان ولیعصر و دیگرخیابان های اصلی تهران آغاز می شود.
سیدعلی مفاخریان مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر از اصلاح روش ها و ساختارهای مدیریت و نظارت بر کیوسک ها شهر تهران خبر داد و گفت: از اوائل دهه 70 و همزمان با جانمایی این کیوسک ها ابتدا فعالیت آنها در حوزه مطبوعات بود ولی با گذشت زمان و تحول در رویکرد مطبوعات و حرکت آنها به سمت دیجیتالی شدن، کاربری آن ها به سمت فروش تنقلات و دخانیات تغییر پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مفاخریان، درباره عرضه کالاهای ممنوعه در کیوسک هایی که در قالب واحد تجاری فعالیت می کنند، گفت: طی سال های گذشته در کیوسک ها سیگار عرضه می شد که این از دیدگاه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد قاچاق کالا و ارز ممنوع است. تخلفات مربوط به کیوسک ها از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.
به گفته او عرضه و فروش دخانیات از منظر قانونی برای افراد زیر 18 سال ممنوعیت دارد، و شهروندان می توانند در صورت مشاهده عرضه دخانیات در کیوسک ها، شکایات خود را به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اطلاع دهند تا برخورد لازم در این زمینه صورت گیرد.
مفاخریان افزود: برای ساماندهی و برخورد با کیوسک های متخلف نیازمند همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی و نیروی انتظامی هستیم.
او در ادامه از فعالیت یکهزار و 200 کیوسک مجاز در تهران خبرداد و گفت: از این تعداد حدود 150 دستگاه کیوسک گل و مابقی کیوسک مطبوعات هستند.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اقدامات این سازمان در جهت ارتقای منظر و سیمای شهری و در نهایت کیفیت کیوسک ها گفت: با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران و سازمان زیباسازی شهر تهران طرح نوسازی کیوسک ها در حال انجام است . پروژه وارد فاز طراحی شده است.
او از رونمایی از ماکت اولین طرح کیوسک های شهری در سال 1400 خبر داد و گفت: به تدریج نمونه های جدید جایگزین کیوسک های قدیمی می شود. جایگذاری اولین کیوسک از خیابان ولیعصر آغاز می شود، در ادامه خیابان های اصلی تهران و پس از آن کیوسک هایی که نیازمند ارتقا کیفیت بدنه هستند به ترتیب نو می شوند.
در همین زمینه قرار است کیوسک های موضوعی با کارکردهای مختلف از جمله بازیافت، دوچرخه، اطلاع رسانی، فناوری اطلاعات در سال های گذشته در تهران راه اندازی شود.
او همچنین به طراحی نرم افزارکیوسک برای ساماندهی و ارائه آمار دقیق از کیوسک های شهری گفت: برای هر کیوسک بارکد هایی ثبت و نصب خواهد شد. در حال حاضر در دو منطقه از شهر تهران این طرح عملیاتی شده است.
مفاخریان در ادامه با بیان اینکه بارکد ها دو جنبه شهروندی و نظارتی دارند، اضافه کرد: در بخش اول شهروندان می توانند شکایات و تخلفات و حتی قدردانی خود از خدمات مربوط به کیوسک ها را از طریق بارکد ها اعلام کنند و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران می توان این گزارشات را دریافت کند. بخش دوم مربوط به حوزه نظارتی است که توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در زمینه جابه جایی کیوسک و اجاره بهای آن ها کنترل می شود. هر کدام از کیوسک ها در سه مرتبه، درجه بندی می شوند و بر مبنای این درجه بندی و کارکرد برایشان اجاره بها تعریف می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران کیوسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدهادی موسوی در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تأکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی بزرگسالان جمع‌آوری شدند.

کد خبر 6091926

دیگر خبرها

  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است