Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار کشور بازارچه‌های مرزی، پیله‌ور‌ها و تعاونی مرزنشینان این استان اقلام اساسی را از پاکستان و افغانستان برای عرضه وارد خواهند کرد.

 ماندانا زنگنه در نشست ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان گفت: براساس مصوبات انجام شده هیات وزیران از مرز‌های استان اقلامی مثل میوه‌های گرمسیری، نارنگی، برنج، چای، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی از طریق پیله‌وران، مرزنشینان و بازارچه‌های مرزی وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در بحث معیشت مرزنشینان، فعال‌شدن بازارچه‌های مرزی و فعال‌شدن فعالیت تعاونی مرزنشینان داشته باشد افزود: از محل ارز حاصل از صادراتی که مرزنشینان انجام دادند معوقات ارزی و تعلیق شدن کارت‌های پیله‌وری و مرزنشینی حل می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی در مرز مستقر و آمادگی لازم وجود داشته تا بتوانیم در هفته پایانی سال این اقلام را از طریق بازارچه‌های مرزی وارد کنیم.

او با اشاره به اینکه تجارت حتما باید دو سویه و تراز تجاری ما با کشور‌های همسایه به شکلی بوده که هم کالا صادر و وارد کنیم تصریح کرد: پیگیری این مصوبات در کارگروه تنظیم بازار کشور برای این بوده که فرآیند جدیدی را در بازارچه‌های مرزی داشته و برای مبادلات مرزی با کشور‌های همسایه‌مان سرآغاز جدیدی را ایجاد کنیم.

زنگنه بیان کرد: هم‌اینک مدت زمانی برای موضوع واردات از کشور‌های همسایه سیستان و بلوچستان اعلام نشده از اینرو به صورت مستمر این فعالیت‌ها از طریق بازارچه‌های مرزی ادامه دارد و قطعا معیشت مرزنشینان و پیله‌وران مدنظر خواهد بود.

او تصریح کرد: اگر موضوع واردات از کشور‌های همسایه سیستان و بلوچستان عملیاتی شود در تمام سال‌های اخیر بی‌نظیر و باعث شکوفایی و فعالیت بیش از پیش بازارچه‌های مرزی خواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: به جهت حساسیت ایام پایان سال مقرر شد تصمیماتی اتخاذ شود تا در پایان سال شرایط مناسبی را برای بازار استان رقم زد.

داود شهرکی با بیان اینکه یکی از مصوبات این نشست تامین میوه ایام عید بوده تصریح کرد: از امروز زمینه توزیع سیب و پرتقال که بیش از ۳۰۰ تن سیب و ۴۵۰تن پرتقال به قیمت هر کیلو۱۳هزار تومان پیش‌بینی و در مراکز ۱۵ گانه زاهدان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان وبلوچستان تنظیم بازار بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان بازارچه های مرزی کشور های همسایه تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان

به دنبال سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی به منطقه مرزی افغانستان و ایران، نشست مشترک اقتصادی مقامات دو کشور در ولسوالی مرزی "زهک" ایران برگزار شد.

در این نشست که با هدف تقویت روابط تجاری، فعال‌سازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان ایران، بررسی مسیر اجرای خط آهن بین دو کشور و غیره با حضور والی سیستان و بلوچستان ایران به عنوان رئیس هیأت ایرانی و سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به عنوان رئیس هیأت افغانستانی در سالن اجتماعات ولسوالی زهک برگزار شد بر روی مفاد تفاهم نامه پیشنهادی توافق شد.

همچنین مقرر شد با تشکیل کمیته ای متشکل از مسئولان مرتبط دو کشور مباحث مطرح شده به صورت فنی و کارشناسی شده در جلسات بعدی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

والی سیستان و بلوچستان ایران در این نشست گفت: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود، گویی اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است، بنابراین در کنار هم از موهبت های الهی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره می‌بریم.

محمد کرمی با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون اقتصادی رئيس الوزرا طالبان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری های خوبی انجام شده که باید دو کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه آهن برای انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام گرفته است، گفت: در خصوص تسهیل تجارت، حقوق گمرکی باید توافقاتی داشته باشیم که به راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر دو کشور از ظرفیت‌هایی که مرز دارد بهره مند شوند.

والی سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت های مشترک و سرمایه گذاری های مشترک می‌تواند کمک کند تا دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی افزود: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش ترمینال ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

مولوی نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت برای پی گیری توافقات اقتصادی و تجاری صورت گرفته با کشور ایران و همچنین تسهیل بیش از پیش تجارت بین دو کشور، روز چهارشنبه در رأس هیأتی از مرز زمینی ولایت نیمروز وارد ولایت سیستان و بلوچستان ایران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه دهم اردیبهشت
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی