Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در درخواستی برای ساخت سریال تاریخی شیخ محمد خیابانی، گفت: اهالی فرهنگ و هنر آمادگی و استقبال خود را در این زمینه اعلام کرده اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی صبح امروز در همایش بین‌المللی یکصدمین سالگرد شهادت شهید شیخ محمد خیابانی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: باید شیخ محمد خیابانی را به حق، مدرس ثانی نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شیخ محمد خیابانی هم‌رزم مبارزان تاریخ مانند ثقه‌الاسلام شهید عاشورا، میرزا کوچک خان جنگلی، آیت الله مدرس، ستارخان و باقرخان بود.

وی گفت: وقتی مجلس اول به توپ بسته شد، اولین شهید نماینده از تبریز بود، شهید آمیرزا ابراهیم آقا که تا آخرین گلوله در سنگر ایستاد و مبارزه کرد.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی ادامه داد: مردم تبریز نیز به مناسبت شهادت وی قیام کرده جمع شدند که شیخ محمد خیابانی در جمع آنان سخنرانی کرد و برنامه قیام 11 ماهه تبریز از آن جا شکل گرفت که در آن قیام فرمانده ستارخان بود.

وی شخصیت شیخ محمد خیابانی را ضد استعماری و ضد استبدادی خواند و افزود: وی اهل بصیرت، صبر و مقاومت بود، همان ویژگی‌هایی که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود آن ویژگی‌ها را راه تداوم انقلاب بیان کردند.

قالیباف با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد + تصاویرقالیباف: گرانی و تورم ‌مردم را به زحمت انداخته است/‌ ساختار بودجه را تا 4 سال آینده اصلاح می‌کنیمقالیباف: برای حل مشکلات اقتصادی نگاه سیاسی نداریم / مردم این روزها حتی پای مرغ هم نمی‌توانند بخرند

دبیر همایش بین‌المللی یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی، بابیان این‌که استاد حکیمی صاحب اثر مرزبانان حماسه جاوید در کتاب بیدارگران اقالیم قبله فصلی دارد درباره شیخ محمد خیابانی که فصل عقل بیدار است، ادامه داد: در این متن آمده است: "گویا سخنان این عالم مصلح برای یک صدسال بعد از خود گفته‌شده است."، امیدواریم در این همایش که یکصدمین سالگرد شهادت است بخشی از آن سخنان را بیان کنیم.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی گفت: وقتی در قیام آزادی پیروز شدند، در آن مدت کم که بیش‌تر از هشت ماه طول نکشید فرهنگ، اقتصاد و عمران و رسیدگی به فقرا به اوج خود رسید.

وی به بیان بخشی از افکار ضداستبدادی شیخ محمد خیابانی پرداخت و اذعان داشت: نماینده انگلیس در ایران به ملاقات شیخ محمد خیابانی در تبریز می‌آید که نقشه سرکوب قیام را در سر داشتند، شیخ با بی‌عنایتی رفتار می‌کند و وقتی نماینده روی صندلی می‌نشیند و می‌گوید حضرت شیخ مهمان‌نوازی از سنن مشرق زمین است اما شما با اکراه جواب سلام مرا دادید، شیخ جواب می‌دهد: "سلام پیام رسان نیکی و محبت است، شما پیام رسان فتنه و شر به عالم هستید."

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نماینده انگلیس می‌گوید که ارمغان بزرگی با خود آورده است، شیخ نیز پاسخ می‌دهد: "تشکیل پلیس جنوب، اعتیاد به تریاک مردم جنوب، قرارداد 1919 و سرانجام اقدامات علیه آزادی خواهان از ارمغان‌های شما برای مردم ایران است.

وی در درخواستی با تاکید بر همت به ساخت سریال تاریخی شیخ محمد خیابانی، عنوان کرد: اهالی فرهنگ و هنر آمادگی و استقبال خود را در این زمینه اعلام کرده اند.

انتهای پیام/114/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیخ محمد خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان اسکواش ایران به همت هیأت اسکواش آذربایجان شرقی، به میزبانی تبریز با حضور ۲۲ ورزشکار دختر از ششم اردیبهشت ماه در خانه اسکواش تبریز آغاز شده و تا ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

یسنا ولیزاده بازیکن کمتر از ۱۳ سال البرز تنها نماینده دعوت شده به اردوی تمرینی تیم‌های ملی است که برای دومین بار متوالی در تمرینات حاضر شده است.

مستانه کرم پور و سوسن طوفانی به عنوان مربیان تیم ملی نوجوان و جوانان و حنانه حقیقی و نیره هاشمی از آذربایجان شرقی به عنوان دستیاران مربی منصوب شدند.

کد خبر 6090923

دیگر خبرها

  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته