Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس ایرانی کمیته مسابقات AFC گفت: ما همیشه پس فعال هستیم تا اینک پپش فعال باشیم. صبر می‌کنیم تصمیمی اتخاذ شود و بعد شروع به اعتراض می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن غفاری، نایب رئیس سابق کمیته مسابقات AFC، درباره انتخاب بحرین به عنوان میزبان گروه سوم انتخابی جام جهانی در آسیا و رد پیشنهاد ایران گفت: قرار بود مسابقات به صورت صورت رفت و برگشت برگزار شود و حقمان بود در بازی های برگشت در ایران از رقبای خودمان میزبانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خصوص اینکه ما مقابل دو بازی مهم و حیاتی مقابل عراق و بحرین در ایران داشتیم که از نظر امتیازی هر دو تیم در رده‌بندی از ما هم بالاتر است. مطمئنا میزبانی در ایران برای ما مهم بود.

او در واکنش به اینکه یکی از مدیران فدراسیون فوتبال گفته بحرین ۶ ماه قبل برای کسب میزبانی وارد عمل شده اما در ایران همه مشغول انتخابات بودند، گفت: ما همیشه پس فعال هستیم تا اینک پپش فعال باشیم. صبر می‌کنیم تصمصمی اتخاذ شود و بعد شروع به اعتراض می‌کنیم و دنبال راهکار می‌گردیم؛ در حالی که از قبل باید پیش فعال باشیم و اقدام کنیم که کار به اینجا کشیده نشود. اگر آن‌ها ۶ ماه است که کار می کنند و ما نشستیم تا رای صادر شود و بعد اعتراض کنیم، نشان می‌دهد چقدر عقب هستیم.

نایب رئیس ایرانی سابق کمیته مسابقات AFC خاطرنشان کرد: بازی های مقدماتی جام‌جهانی از سوی فیفا در اختیار کنفدراسیون‌ها قرار گرفته است و آن‌ها نحوه برگزاری مسابقات را تعیین می‌کنند. گاها اگر اختلاف کنفدراسیون و فدراسیونی بالا بگیرد، در این صورت فیفا به این مسئله مراجعه می‌کند. منتهی الان کمیته مسابقات این تصمیم را گرفته است و ما نفری هم در این کمیته نداریم و معلوم است که به ضرر ما تمام شده است.

غفاری با بیان اینکه تصمیمات کمیته مسابقات لازم الاجرا نیست تا موقعی که به تایید هیات رئیسه AFC برسد، یادآور شد: خوشبختانه ما در هیات رئیسه کرسی داریم و یکی از معاونت‌ها مال ایران است. وقتی این مسئله در آن جا مطرح می‌شود، باید نهایت تلاش خودمان را کنیم.

وی در واکنش به اینکه مهدی تاج، نایب رئیس AFC می‌گوید کمیته مسابقات از هیات رئیسه نظرخواهی نکرده است، گفت: من قانون کلی را می‌گویم. تصمیمات تمام کمیته‌ها باید در هیات رئیسه تایید، رد یا بازگردانده شود. از این سه حالت خارج نیست. باید روی تصمیمات نفوذ داشته باشیم و بتوانیم با رایزنی به نفع ایران عمل کنیم. در این کمیته‌ها اعضایی هستند که بودن و نبودن‌شان بی‌تفاوت است اما اعضایی هم هستند که بسیار تاثیرگذاری بالایی روی آرای کلی می‌گذارند. باید نفری داشته باشیم که تاثیرگذار باشد.

عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در سال ۸۶ خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم وضعیت کشور ما از حیث کرونا در حالت قرمز است اما در بحرین چنین شرایطی نیست. کنفدراسیون در هنگام تصمیم‌گیری سلامتی تیم‌ها، ناظران، داوران، مسئولین و ... را در محل برگزاری مسابقات ارزیابی می‌کند. این موضوع مهم‌تر از جام جهانی است. وقتی ارگانی می‌خواهد تصمیم بگیرد، این موضوع را به طور صددرصد در نظر می‌گیرند.

غفاری در باره این که آیا تیم مدیریتی فعلی فدراسیون قدرت لابی‌گری برای تغییر این تصمیم را دارد، ‌توضیح داد: دبیرکل فدراسیون فوتبال را نمی‌شناسم. از دور عزیزی خادم را می‌شناسم و نمی‌دانم زبان انگلیسی بلد است؟ البته صحیح نیست رئیس فدراسیون دنبال چنین کارهایی برود. وی باید در کادر خود شامل کمیته مسابقات و کمیته بین الملل و معاونانش نفراتی داشته باشند تا بتوانند این موضوع را پیگیری کنند.

وی در باره این که آیا بهتر نیست در حال حاضر مقام‌های بالاتر از فدراسیون فوتبال مانند وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک وارد عمل شده و با قدرت لابی‌گری خود بتوانند با مسؤولان فیفا، AFC و شورای المپیک آسیا مذاکره  کنند، توضیح داد:‌ این موضوع را قبول ندارم زیرا دخالت اینها کار را خراب‌تر خواهد کرد و نباید اینگونه باشد، در چند سالی که عضو کمیته مسابقات AFC بودم و سال‌ها به عنوان نایب رئیس ناحیه غرب آسیا فعالیت می‌کردم، هیچ کشوری را ندیدم که وزیر و مقامات بالادستی خود را سراغ چنین موضوعی بفرستد.

حسن غفاری نهایتاً گفت: از دیگر فاکتورها واکسینه شدن مردم و جمعیت کشور است. فکر می‌کنم بحرین به علت جمعیت کمتر، درصد بیشتری از مردم خود را واکسینه کرده و از این حیث شانس بیشتری برای میزبانی داشته است. اگر ما ۷۵ درصد مردم را واکسینه کرده بودیم و مشکلات ورود و خروج نداشتیم و استادیوم‌ها و هتل‌های ما از نظر سخت افزاری در وضعیت ایده آلی بودند، نمی‌توانستند ما را کنار بگذارند. با اینکه میزبانی حقمان است اما مشکل ما یک موضوع نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال کمیته مسابقات AFC هیات رئیسه نایب رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است

به گزارش خبرگزاری مهر، «ملک عامر دوگر» نماینده مجلس ملی پاکستان نیز در سخنرانی خود در صحن علنی مجلس ملی پاکستان گفت: من به رئیس جمهور اسلامی ایران هم خوش آمد می‌گویم و هم ایشان را تحسین می‌کنم که به جنایت های اسرائیل پاسخ محکمی دادند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی است که با تمام قدرت علیه جنایات رژیم تروریستی اسرائیل ایستاده است.

«ریاض حسین پیرزاده» وزیر فدرال مسکن دولت پاکستان‌ در جلسه علنی مجلس ملی پاکستان گفت: دیروز رئیس جمهور اسلامی ایران در پاکستان بودند؛ ایران کشوری است که قربانی تروریسم بوده و حتی مجلس، نخست وزیر و کودکانشان مورد هدف دشمنان قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: مردم ایران چندین سال است که با تحریم اقتصادی مواجه هستند ولی آنها شکست را نپذیرفتند و اجازه ندادند خون شهدایشان پایمال شود. وقتی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان رسید من حس کردم که یک نماینده الهی با پیام خداوند به کشور ما رسیدند.

وزیر پاکستانی ادامه داد: دکتر رئیسی از ملت، نخست وزیر و رییس جمهور پاکستان تشکر کردند. ایشان در سفر به لاهور و کراچی وقتی دیدند که مردم این دو شهر کنار خیابان برای ایشان دست تکان می‌دادند و اظهار محبت می‌کردند و از سوی دیگر بعلت بستن خیابان بخاطر تامین امنیت تحت فشار بودند، این موضوع ایشان را ناراحت می کرد.

پیرزاده تأکید کرد: دشمنان پاکستان و ایران چند روز قبل از سفر دکتر رئیسی در پاکستان فعالیت های تروریستی انجام داده بودند و ما نمی‌خواستیم که به مهمان معظم ما که از کشور امام رضا علیه السلام آمده بودند آسیبی برسد و الحمدلله با کمال همکاری مردم عزیز کشورمان از رئیس جمهور ایران استقبال خوبی شد.

کد خبر 6089084

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • رئیس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک