Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جعفر قادری شنبه ۲۳ اسفندماه در دیدار اعضای مجمع نمایندگان فارس با نماینده ولی فقیه در این استان بیان کرد: در قوانین پیشین تنها در موضوع آزادراه‌ها امکان مشارکت با بخش غیردولتی وجود داشت؛ اما در بودجه سال ۱۳۹۹ بزرگراه‌ها بدان اضافه شد و در بودجه ۱۴۰۰ هم راه‌های اصلی هم به آن پیوست؛ درنتیجه امکان خوبی برای مشارکت بخش‌های غیردولتی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سقف مشارکت دولت در حوزه آزادراه‌ها ۴۰درصد و در بزرگراه‌ها ۳۰درصد است، گفت: سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها شرکت‌های پیمان‌کاری هستند که بیش از ۳۰درصد در این طرح‌ها مشارکت نمی‌کنند بنابراین با خلائی ۳۰ تا ۴۰ درصدی برای تامین اعتبار این طرح‌ها مواجهیم.

این نماینده مجلس ابراز داشت: صندوق‌های پروژه قادر است این کمبود ۳۰ تا ۴۰درصدی را پوشش دهد.

قادری با اشاره به اینکه هم‌اکنون شهرداری در تامین منابع مالی کمربندی شمال شرق شیراز ۳۰درصد مشارکت کرده، افزود: ۴۰درصد پیمانکار و ۳۰ درصد منابع این طرح هم از وزارت راه تامین می‌شود؛ بنابراین در این موضوع، خلاء یادشده از طریق جلب مشارکت شهرداری فراهم شده است.

او اظهار کرد: برای بزرگراه شیراز- عسلویه همکاری وزارت نفت را جلب کردیم و قرارگاه خاتم نیز به‌عنوان سرمایه‌گذار در کنار این طرح قرار گرفت و دیگر طرح‌های زیربنایی نیز به همین ترتیب با جذب مشارکت پیمانکاران و دستگاه‌های مختلف در دست اقدام است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییرات در بودجه امکانی را فراهم کرده که بتوانیم با فراخوان عمومی و انتشار اوراق سهام تبعی منابع را تامین کنیم، گفت: این موضوع باعث می‌شود بتوان از سرمایه‌های مردمی نیز در تکمیل طرح‌ها بهره‌ گرفت و آنان را در توسعه پروژه‌ها سهیم کرد.

قادری افزود: پیش‌بینی می‌شود در منطقه ویژه سلامت فارس با هشت میلیارد دلار و در منطقه ویژه دانشگاهی فارس حدود چهار میلیارد دلار امکان سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد که با مشارکت، همراهی و تعامل درون‌استانی و ملی فراهم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اتفاقات مهمی در استان‌های همجوار فارس در حال رخ‌دادن است؛ از جمله انتقال آب خلیج فارس به کرمان، سیستان و بلوچستان، بندرعباس و اصفهان از طریق سه خط لوله؛ اما فارس در این معادلات جایی نداشته است.

او عنوان کرد: مزیت این استان‌ها در طرح انتقال آب از خلیج فارس برخورداری از واحدهای بزرگ صنعتی است؛ این در حالی است که به تازگی بارقه امیدی در فارس ایجاد شده که دستکم سه واحد بزرگ صنعتی فارس در این طرح مشارکت کنند و باید در این زمینه تلاش کنیم.

او بیان داشت: با مطرح کردن موضوع توسعه خطوط ریلی، عنوان می‌شد که فارس که فاقد صنعت است و اگر از بخش صنعت دنبال می‌کردیم عنوان می‌شد که فارس خطوط ریلی ندارد و همین قضیه درباره آب هم مطرح است و ناچاریم درباره طرح‌های کلی و کلان در استان با جدیت بیشتری عمل کنیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شیراز فارس مجلس شورای اسلامی شیراز فارس اخبار کنکور طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در حالی در ریاض عربستان شروع به کار کرد که مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی از مهمترین اهداف این اجلاس برای ایران محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احسان خاندوزی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست رسمی مجمع عمومی بانک توسعه اسلامی حضور یافت.

در حاشیه این اجلاس، وزیر اقتصاد کشورمان در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشورهای مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

وزیر اقتصاد گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

خاندوزی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تأمین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وی یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تأمین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

خاندوزی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای اقتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تأمین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشورهایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تأسیس این پنجره تأمین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

وزیر اقتصاد خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تأمین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

خاندوزی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشورهای عضو به خصوص کشورهای هدف که نقش پررنگ‌تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا به صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

کد خبر 749090

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس