Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد رزم ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع‌طبیعی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در اجرای دستورالعمل اجرایی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی، جلسه‌ای با حضور تمامی اعضای شورا با دستور کار جلوگیری از تصرفات غیرمجاز و تخریب اراضی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در ایام تعطیل نوروز ۱۴۰۰، گشت‌های نظارتی توسط مدیریت امور ارضی، جهادکشاورزی، منابع‌طبیعی، محیط‌زیست، نیروی انتظامی فعال خواهند بود، ضمن اینکه از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم جاده‌ها و تاسیسات ممانعت می‌شود و دستگاه‌های ذی‌ربط نقاط مشخصی برای انجام این کار را پیش‌بینی کند.

رئیس کل دادگستری لرستان بر جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در داخل و حاشیه شهرها تاکید و تصریح کرد: همچنین از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها بدون صدور مجوز و خارج از طرح هادی جلوگیری می‌شود.

رزم بیان داشت: در جلسه امروز مقرر شد هر ۲ هفته یکبار در مدیریت امور اراضی، کمیته رفع تداخلات تشکیل و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع‌طبیعی تعیین تکلیف شود.

وی از ثبت رسمی۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و مستثنیات و یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار اراضی در اختیار منابع‌طبیعی طی سال آینده خبر  داد و گفت: این میزان اراضی در راستای اجرای طرح کاداستر سند دار خواهند شد.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: همچنین مقرر گردید در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، از کوچ زودهنگام عشایر به صورت پیاده تا قبل از ۲۱ اردیبهشت جلوگیری شود، ضمن اینکه کوچ عشایر بایستی از طریق کامیون‌های مخصوص انجام شود.

رزم با اشاره به قاچاق چوب در برخی شهرهای استان، افزود: بر اساس مقررات حمل چوب باغی و جنگلی ممنوع است، مگر اینکه با صدور مجوز از سوی منابع‌طبیعی و ثبت در سامانه انجام شود، در غیر این‌صورت قاچاق محسوب شده و خودروی حامل چوب توقیف و فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن نسبت به بازنگری در طرح‌ هادی در روستاهای پرجمعیت اقدام کند و از طرح جدید متناسب با ظرفیت روستاها استفاده شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در تعطیلات عید به طور منسجم گشت نوروزی را خواهیم داشت، گفت: تعامل و هماهنگی بین مجموعه قضایی و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح کاداستر کوچ عشایر قاچاق چوب شورای حفاظت از اراضی ملی تخلیه نخاله های ساختمانی طرح هادی منابع طبیعی هزار هکتار اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل