Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@09:13:38 GMT

۷۰درصد صنف پوشاک در اصفهان تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۰۶۷۹

۷۰درصد صنف پوشاک در اصفهان تعطیل شد

گروه استان‌ها ــ نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از ۷۰درصد افراد فعال، مغازه‌های خود را تعطیل و با از دست دادن سرمایه اولیه از این کار خارج شدند. - اخبار استانها -

ناصر ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به وضعیت فروشندگان پوشاک در اصفهان اظهار داشت: تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا با تعطیلی یک ماهه روبه‌رو شدند که این اتفاق فروش آنها را در ایام شب عید به صفر رساند در حالی که فروش امسال نیز در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بازار پوشاک تنها از آغاز ماه رجب مقداری رونق گرفته که همچنان این مقدار در مقایسه با سال‌های گذشته ناچیز بوده و لازم است که بدانیم قدرت خرید مردم نیز نسبت‌ به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اصناف، تنها افراد قدیمی این صنف توانستند بنیاد خود را حفظ کنند و افرادی که به تازگی و طی 2 سال گذشته وارد این صنف شده بودند، مغازه‌های خود را تعطیل کردند، به گونه‌ای که عده‌ای از تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در اصفهان همچنان در پاس کردن چک‌سال سال گذشته خود ناکام مانده‌اند.

ترخیص غیرقانونی پوشاک از طریق خوداظهاری در گمرکات انجام می شودتایید خبر تسنیم در خصوص پرونده بزرگ قاچاق پوشاک از سوی گمرک ایرانجولان کالای قاچاق در ‌بازار پوشاک شهرکرد / ثبات بازار پوشاک کار کارشناسی ملی نیاز دارد‌

وی افزود: در سال 95 تعداد زیادی به صنف پوشاک وارد شده و فعالیت خود را آغاز کردند اما در سال گذشته و با شیوع ویروس منحوس کرونا، بیش از 70 درصد این افراد مغازه‌های خود را تعطیل و با از دست دادن سرمایه اولیه خود از این کار خارج شدند.

ربیعی پیرامون حمایت دولت از تولیدکنندگان و فروشندگان تصریح کرد: در وسع دولت نبود که بتواند از اصناف حمایت کند چرا که با توجه به وجود اصناف مختلف و هر کدام با زیرشاخه‌های متعدد این کار محال به نظر می‌آید، در حالی که از طرف دیگر خود اتحادیه‌ها نیز تنها یک مرکز خدمت‌رسانی به شمار می‌روند و منبع درآمدی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها مضرترین عامل برای کسبه به شمار می‌روند، در حالی که در ایام شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اصناف نیز هیچگونه رحمی برای کسبه قائل نشدند. اکنون بانک‌ها به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌داران این کشور بوده و کاسبان همچنان مجبور به گرفتن وام از آن‌ها هستند.

انتهای پیام/167/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک شیوع ویروس سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد

حسین یاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی بارش‌های هفته گذشته و بازدید میدانی که از شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نائین، نطنز، خور و بیابانک و مبارکه انجام شد، شاهد آبگیری اکثر سازه‌های آبخیزداری در این مناطق بودیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان بین ۲۰ تا ۶۲ میلیمتر باران باریده بود، افزود: میانگین بارش‌ها در حسین آباد آران و بیدگل به ۶۲ میلیمتر می‌رسید و در مناطقی چون روستاهای ابوزیدآباد، محمدآباد و فخره در این شهرستان بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر متفاوت بود که در همه این مناطق سازه‌های آبخیزداری عملکرد خوبی داشت و خوشبختانه از خسارت به مزارع کشاورزی، زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی پایین دست جلوگیری کردند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در پی بارش‌های هفته گذشته حجم زیادی از روان‌آب و سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان کنترل و بر اساس برآورد اولیه در مجموع ۳۰ میلیون مترمکعب آب استحصال شد.

یاری با بیان اینکه بارش‌های اخیر هیچ آسیب یا خسارتی به بندهای آبخیزداری استان وارد نکرد، گفت: متأسفانه سیلاب به مزارع کشاورزی زواره و حوضه حسین آباد و خور و بیابانک آسیب زده که البته این مناطق در سال‌های گذشته جزو حوضه‌های مطالعاتی ما برای اجرای سازه‌های آبخیزداری بود اما به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نشد.

کد خبر 6089549

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • اصفهان برترین استان در استعدادیابی کشتی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد