Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@06:56:59 GMT

وزارت نفت تکلیف قانونی برای تامین سوخت طرح «رزاق» ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۰۷۲۲

وزارت نفت تکلیف قانونی برای تامین سوخت طرح «رزاق» ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، در پی انتشار گزارشی با عنوان «ابلاغ دولت روی زمین ماند / شرکت پخش، شیر گازوئیل «طرح رزاق» را بست» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، توضیحاتی به این شرح ارسال کرده است:

۱- همانگونه که در ابتدای این گزارش خبری اشاره شده است، پایین بودن نرخ سوخت در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه، قاچاق سوخت به آن کشورها را به تجارتی جذاب بدل نموده است؛ اما اصلاح نرخ سوخت نیازمند تدوین قوانین موضوعه بوده و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تنها مجری سیاست‌های اقتصادی و قوانین ابلاغی در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- طرح رزاق طرحی است که از مرداد ماه سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان برقرار بوده و این شرکت هیچگونه دخالتی در تأمین فرآورده‌های مورد نیاز سوخت‌بران شاغل در این طرح نداشته و سوخت این طرح از طریق شبکه‌های غیررسمی با نرخ‌های غیرقانونی تهیه شده است؛ بنابراین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نسبت به این شیوه که آسیب جدی بر شبکه توزیع رسمی کشور وارد ساخته، معترض بوده و خواستار ساماندهی این روند از سوی متولیان امر از جمله ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.

۳- طبق مستندات طرح رزاق که در اختیار این شرکت بوده و به امضای مقام‌های مسؤول نیز رسیده است، ادعای اینکه وزارت نفت باید روزانه ۵ میلیون لیتر نفت‌گاز (گازوئیل) به مجریان طرح رزاق تحویل دهد، صحیح نبوده و این شرکت در اجرای مصوبه تیرماه سالجاری اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پس از اخذ مجوزهای لازم از مبادی ذی‌صلاح؛ اقدامات تکلیفی در این زمینه را در نهایت همکاری انجام داده است.

۴- کارگزار مربوطه تاکنون نسبت به خرید حدود ۷ درصد از سهمیه تعیین شده اقدام کرده است و ۹۳ درصد از این سهمیه تاکنون توسط کارگزار خرید نشده است و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران آمادگی کامل دارد تا در صورت واریز بهای فرآورده نفت‌گاز توسط کارگزار به حساب‌های دولت و تا سقف تعیین شده، باقی تعهدات حسب قرارداد منعقده و اسناد بالادستی را ایفا نماید.

۵- در بخش دیگری از این گزارش نویسنده ادعا کرده است که وزارت نفت در زمینه ساخت جایگاه عرضه نفت‌گاز کم کاری کرده است که چنین مطلبی کاملاً خلاف واقع بوده است و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی علی‌رغم عدم مسئولیت در این رابطه، اما به منظور همیاری با مجریان طرح رزاق در استان سیستان و بلوچستان، نسبت به تحویل امانی سه دستگاه جایگاه سیار در مسیر گذرگاه‌های مذکور اقدام کرده است تا مجریان طرح نسبت به احداث مراکز عرضه سوخت مطابق با استانداردهای فنی و ایمنی اقدام نمایند.

۶- همچنین در بخش دیگری از گزارش آن خبرگزاری مبنی بر «مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا علت این کم کاری‌های شرکت ملی پخش را عدم تمایل به صادرات گازوئیل به پاکستان عنوان کرد»؛ لازم به ذکر است در صورتی که دستگاه‌های ذیربط از خروج غیرقانونی سوخت از مرزهای غیررسمی استان سیستان و بلوچستان ممانعت به عمل آورند، این شرکت آمادگی کامل دارد تا صادرات رسمی و قانونی سوخت به مقصد کشور پاکستان را پس از کسب مجوزهای لازم از مراجع صالحه آغاز کند.

کد خبر 5166672

منبع: مهر

کلیدواژه: قاچاق سوخت سوخت بر طرح رزاق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران قیمت دلار شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت بازار شب عید قیمت مرغ بورس قیمت طلا غصه بزرگ بانک مرکزی ایران بازار سهام امریکا بورس تهران تنظیم بازار سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی طرح رزاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچکس قدر پاس‌های رزاق‌پور را ندانست!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، گل‌گهر بازی سراسر هجومی مقابل شمس‌آذر قزوین به نمایش گذاشت و بارها دروازه حریف خود را تهدید کرد که بی‌دقتی در زدن ضربات آخر مانع از گلزنی سیرجانی‌ها شد و ارسال‌های خطرناک سید ابوالفضل رزاق‌پور از جناح چپ را هیچ بازیکنی نتوانست به تور دروازه برساند و سه امتیاز را به همراه بیاورد.

سید ابوالفضل رزاق‌پور که یکی از برترین پاسورهای این فصل لیگ برتر است و عملکرد مطمئنی در سمت چپ خط دفاعی گل‌گهر سیرجان داشته،  بهترین بازیکن تیمش در دیدار برابر شمس‌آذر قزوین بود ولی موقعیت‌سازی پرشمار این بازیکن برای هم‌تیمی‌هایش را هیچکس تبدیل به گل نکرد تا فقط به یک امتیاز دست یابند.

مدافع چپ گل‌گهر سیرجان که پیش از این پنج پاس گل در لیگ برتر و یک پاس گل در جام حذفی داده بود، نفر اول تیمش در ایجاد حملات مقابل شمس‌آذر قزوین بود و بارها خط دفاعی حریف‌شان را آزار داد ولی هفت ارسال خطرناک او به محوطه 6 قدم تبدیل به گل نشد.

جدی‌ترین موقعیت گل‌گهر سیرجان مقابل شمس‌آذر روی دو ارسال پیاپی رزاق‌پور شکل گرفت که یکی از آنها را سعید سحرخیزان به شکل ناباورانه‌ای تبدیل به گل نکرد و ضربه او به تیرک اصابت کرد و تبدیل به گل نشد.

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۸۷۶ هزار لیتر نفت گاز در کردستان
  • خبر بنزینی دولت؛ دارندگان کارت سوخت بخوانند
  • تاکید عتباتی به سرعت بخشیدن به روند تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی 
  • مافیای کنکور برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌کرد
  • توقیف ۳۴ دستگاه شوتی با ۷۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی قاچاق سوخت، برای مدیرعامل واحد تولید فرآورده‌های نفتی
  • هیچکس قدر پاس‌های رزاق‌پور را ندانست!(عکس)
  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد