Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس داوری در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: هیچ دپارتمان داوری در دنیا به اندازه دپارتمان داوری در ایران داور نداشت و در طول یک فصل لیگ انگلیس و آلمان بین 20 تا 24 داور داشتند اما در لیگ برتر ایران از 40 داور وسط استفاده شده است.

به گزارش برنا؛  حیدر سلیمانی در برنامه یه روز تازه گفت: درخصوص داوری باید به گل به ثمر رسیده در نتیجه اشتباه داوری، گل صحیح که در نتیجه تصمیم اشتباه داوران مردود شده است و سلب موقعیت خوب از سوی کمک‌داور پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال و پرسپولیس پیرامون سلب موقعیت در طول نیم‌فصل یک مورد داشتند و ممکن بود این موقعیت تبدیل به گل شود. سایپا سه مورد داشت که بیشترین ضرر را از ناحیه کمک‌داوران دید و گل‌گهر یک مورد، ماشین‌سازی، تراکتور، نساجی و سپاهان هم یک مورد سلب موقعیت داشتند. گل‌های صحیحی که در نتیجه اشتباه داوران مردود شد، برای گل‌گهر دو گل و سایپا، پیکان، صنعت نفت، فولاد، نفت مسجدسلیمان و نساجی یک گل تأثیر داشت. 

سلیمانی ضمن اشاره به رفتار قلعه‌نویی اظهار داشت: قلعه‌نویی انتقاد خود را به شکل نامرسوم در رسانه‌ها مطرح کرد. دپارتمان داوری هم به شکل نامرسومی برخورد کرد و سپاهان درخصوص دو گل سود کرد. تیم‌های تراکتور، آلومینیوم، گل‌گهر و صنعت نفت در کنار سپاهان یک مورد سود کردند. 

وی افزود: بیشترین ضرر درخصوص امتیاز سود برده از داوری، برای تیم نفت آبادان بود و نفت آبادان 6 امتیاز ضرر در مقابل آلومینیوم، تراکتورسازی، استقلال و صنعت نفت داشت و نساجی مازندران در برابر ماشین‌سازی، پیکان و ذوب‌آهن و تیم استقلال در برابر فولاد، نفت مسجدسلیمان متضرر شد. البته ذوب‌آهن در بازی با گل‌گهر سود برده است و در آلومینیوم اراک اتفاق عجیبی را شاهد بودیم و این تیم در برابر پیکان و استقلال ضرر کرد اما در برابر صنعت نفت، گل‌گهر و نفت مسجدسلیمان سود برده است. 

این کارشناس داوری تأکید کرد: پرسپولیس در برابر سپاهان و استقلال به صورت کلی 2 امتیاز ضرر کرد و استقلال براساس جدول 4 امتیاز در برابر ذوب‌آهن و آلومینیوم سود داشت. استقلال ضرر هم داشت اما میانگین ضرر و سود به معنای سود 4 امتیازی است و تراکتورسازی 4 امتیاز و سپاهان، ماشین‌سازی، آلومینیوم و مس هر کدام 2 امتیاز سود کردند و بعضی از تیم‌ها مثل گل‌گهر اعتراض شدید داشتند اما در نهایت سود و ضرر آنها صفر بود و بیشترین ضرر را صنعت نفت آبادان داشت که با 6 امتیاز می‌توانست در جدول شرایط بهتری داشته باشد. 

سلیمانی خاطرنشان کرد: استقلال، ماشین‌سازی و پیکان پنالتی‌های صحیحی داشتند. سپاهان و گل‌گهر در رده سوم پنالتی‌های صحیح قرار دارند و ذوب‌آهن یک پنالتی به ضرر داشت که بر روی امتیازش تأثیر گذاشت. فولاد هم پنالتی سود داشت و ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان پنالتی ضرر داشتند و پرسپولیس هم‌ در این خصوص سود برده است و نگرانی ما درخصوص پنالتی‌های ندیده است و آلومینیوم اراک، ذوب‌آهن، نساجی و گل‌گهر 3 پنالتی دیده نشده دارند. 

این کارشناس داوری در پایان گفت: هیچ دپارتمان داوری در دنیا به اندازه دپارتمان داوری در ایران داور نداشت و در طول یک فصل لیگ انگلیس و آلمان بین 20 تا 24 داور داشتند اما در لیگ برتر ایران از 40 داور وسط استفاده شده است. داوران بین‌المللی ایران در این دوره از رقابت‌ها تنها 5 بازی را قضاوت کردند و نکته جالب این است که داوران در نیم‌فصل اول لیگ بیستم 43 کارت قرمز داده‌اند که 20 کارت سهم نیمکت‌ها و 23 کارت برای بازیکنان بود و در نیم‌فصل اول لیگ بیستم 514 کارت زرد سهم بازیکنان بوده و 115 کارت سهم نیمکت‌ها شد.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرسپولیس سایپا کارشناس داوری دپارتمان حیدر سلیمانی دپارتمان داوری نفت مسجدسلیمان بیشترین ضرر ماشین سازی صنعت نفت سود برده نیم فصل یک مورد ذوب آهن گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب جنجالی برای داوران پرسپولیس و استقلال در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا

داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر فصل جاری فوتبال ایران مشخص شد که موعود بنیادی‌فر در انتخابی جنجالی بازی حیاتی پرسپولیس را سوت خواهد زد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رقابت های هفته بیست و ششم لیگ برتر فصل جاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در حالی یکشنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود که کمیته داوران اسامی داوران هر یک از دیدارها را مشخص کرد.

موعود بنیادی‌فرد این فصل ۳ بازی پرسپولیس را قضاوت کرده که این تیم مقابل سپاهان شکست خورد، با استقلال مساوی کرد و گل‌گهر را شکست داد. بازی دربی مقابل استقلال با جنجال پنالتی با کمک داور ویدیویی و درخواست پرسپولیس برای انتشار فایل گفتگوی داوران با سیستم رادیویی ، همراه شد که مدتها بنیادی‌فر را زیر تیغ انتفاد برد.

واقعا دادن ماموریت قضاوت برای پرسپولیس به موعود بنیادی‌فر آنهم در چهارمین مرتبه طی یک فصل با تمام حساسیت های موجود و قبلی، از تصمیمات جنجالی کمیته داوران است که می‌تواند به فاجعه‌ای بزرگتر بدل شود.

کوپال ناظمی هم دیدار استقلال - ذوب‌آهن را سوت خواهد زد. استقلال این فصل در تنها دیدار خود با قضاوت ناظمی از سپاهان شکست خورد و تنها شکست فصل خود را تجربه کرد و حالا در صورت قبول شکست، این انتخاب هم زمینه ساز اعتراض و حرف‌حدیث خواهد بود.

البته این‌که فدراسیون فوتبال تحت فشار مصاحبه ها و مواضع مربیان و مدیران باشگاه‌ها قرار نگیرد و مستقل و قاطع تصمیم بگیرد، موضوعی حرفه‌ای است اما از سویی فدراسیون برای صدور بیانیه و انجام مصاحبه علیه داور، جریمه چند میلیاردی تعیین می‌کند و از آن سو در حساس‌ترین شرایط داورانی را انتخاب می‌کند که زمینه چنین واکنش‌های تندی را فراهم می‌کند.

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 گل گهر سیرجان- شمس آذر قزوین 

داور: ایمان کهیش کمک ها: حسن ظهیری، حامد تازه پور و حامد سیری ناظر: ایرج نظری

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان

داور: پیام حیدری کمک ها: حسین مرادی، عباس پورحمیدی و امیر ایار ناظر: حسین خانبان

پیکان تهران - آلومینیوم اراک

داور: محمدحسین زاهدی فرد کمک ها: مهدی شفیعی، بهزاد پناهی و محمدعلی صلاحی ناظر: رسول فروغی

سپاهان - استقلال خوزستان 

داور: حسن اکرمی کمک ها: مهدی سیفی، محسن بابایی و فرزاد منصوری ناظر: سعید بطحایی

نساجی قائمشهر - پرسپولیس

داور: موعود بنیادی فر کمک ها: علیرضا ایلدروم، حسن انتظاری و امیرسامان سلطانی ناظر:محسن قهرمانی

ملوان انزلی - هوادار تهران

داور:میثم حیدری کمک ها: یعقوب حجتی،علیرضا طاهرخانی و پوریا افشاریان ناظر: فریدون اصفهانیان

فولاد خوزستان - تراکتور تبریز

داور:بیژن حیدری کمک ها: علی احمدی، یوسف مغروری و مسعود حقیقی ناظر: حسن کامرانی فر

استقلال - ذوب آهن اصفهان

داور:کوپال ناظمی کمک ها:امیرمحمد داودزاده، محمدعلی پورمتقی و شبیر بهروزی ناظر: محمدرضا ابوالفضلی

دیگر خبرها

  • داور دو بازی حساس پرسپولیس و استقلال + تاریخ و ساعت پخش
  • انتخاب جنجالی برای داوران پرسپولیس و استقلال در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • بنیادی فر داور پرسپولیس شد/ سوت بازی استقلال در دستان کوپال
  • داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • سپاهانی‌ها اورونوف را به چه روزی انداختند | تصاویری از پای زخمی ستاره پرسپولیس بعد از بازی حساس | داور حتی کارت زرد هم نداد
  • پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد
  • اخراج عالیشاه اشتباه بود؛ پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!