Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید خطیب زاده با اشاره به نامه وزیر امور خارجه کشورمان به هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، خاطر نشان کرد: این نامه تبیین نگرش جمهوری اسلامی ایران است و حاوی هیچ طرحی نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سعید خطیب زاده، در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص نامه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به جوزف بورل، هماهنگ کننده کمیسیون‌مشترک برجام، اظهار داشت: وزیر امور خارجه کشورمان با هدف تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات مرتبط با برجام، نامه‌ای خطاب به جوزف بورل، هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، در مورخ 22 اسفند 1399 (برابر با 12 مارس 2020) ارسال نموده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: البته دکتر ظریف تاکنون نامه های متعددی به آقای بورل و پیش از وی خانم موگرینی در خصوص برجام ارسال کرده و این نامه نیز در همین راستا تهیه و ارسال شده است.

خطیب زاده تاکید کرد: این نامه تبیین نگرش جمهوری اسلامی ایران است و حاوی هیچ طرحی نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در نامه کشورمان به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام اعلام شده که"چنانچه ایالات متحده قصد دارد اقدامات متخلفانه خود در نقض برجام و تحمیل تحریم های ظالمانه را اصلاح کند، اولین گام ضروری بازگشت به پایبندی کامل به عنوان طرف متخلف است."

عراقچی:حضور آمریکا در جلسات تنها پس از لغو تحریم‌ها میسر خواهد بود/ هیچ اقدامی فراتر از تعهدات برجامی انجام نمی‌دهیمگروسی: نمی‌توان یک شبه به برجام بازگشتبلینکن: تحریم‌ها زمانی کاهش می‌یابد که ایران به اجرای تعهدات برجامی برگرددظریف: هدف از گام‌های جبرانی ایران حفظ برجام است


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با آقای سامح شکری، همتایم از مصر در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص اوضاع غزه و تلاش‌های جاری جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان رایزنی و تبادل نظر کردیم.

وی گفت: ‏در ادامه به تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق و واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع پرداختم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی تشکر کردم. ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است.

کد خبر 6096505 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است