Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@07:24:37 GMT

پروازهای عبوری آسمان ایران افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۱۲۹۸

پروازهای عبوری آسمان ایران افزایش یافت

ایران اکونومیست- پروازهای عبوری از آسمان ایران علی رغم کارشکنی غربی‌ها، در نیمه دوم امسال با افزایش قابل توجهی نسبت به نیمه نخست مواجه شده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، طی ۵ ماهه مهر تا پایان بهمن مجموعاً ۵۶ هزار و ۴۹۴ سورتی پرواز عبوری از آسمان کشورمان به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در ۶ ماهه نخست امسال، مجموعاً ۳۶ هزار و ۱۹۰ سورتی پرواز انجام شده است.

با این وجود هنوز سرجمع پروازهای عبوری طی سال جاری از آمار سال گذشته ۶۹ درصد کمتر است. مجموع پروازهای عبوری از آسمان ایران در ۱۱ ماهه فروردین تا پایان بهمن امسال ۹۲ هزار و ۴۱۳ فقره بوده؛ در حالی که مدت مشابه سال گذشته تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران، ۲۹۷ هزار و ۹۶۱ فقره بوده است که کاهش ۶۹ درصدی را نشان می‌دهد.

در سال جاری، پرترافیک‌ترین ماه طی سال جاری، آذر ماه بوده که ۱۲ هزار و ۳۲۲ سورتی پرواز عبوری از آسمان کشورمان انجام شده است. کمترین تردد نیز به اردیبهشت امسال با عبور ۴ هزار و ۳۸۹ پرواز اختصاص داشته است.

رکورد بیشترین میزان پروازهای عبوری از آسمان ایران در بازه سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۹، در سال ۱۳۹۶ با انجام ۴۲۶ هزار و ۶۸۴ سورتی پرواز به ثبت رسید.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بهمن ماه امسال در مراسم گرامی داشت سالگرد ورود امام خمینی (ره) به مهرآباد از تلاش استکبار جهانی و تحریم کنندگان ایران برای انتقال پروازهای عبوری از آسمان کشورمان به سایر کشورهای منطقه با ترفندهایی از قبیل کاهش شدید تعرفه پروازهای عبوری از این کشورها خبر داده بود.

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز کاهش شدید پروازهای بین المللی در دنیا در پی شیوع ویروس کرونا در نیمه نخست سال جاری را از دلایل کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران عنوان کرده بود.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پروازهای عبوری از آسمان ایران سورتی پرواز سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اداره کل هواشناسی استان یزد اعلام کرد: امروز در ساعت‌های ظهر و بعدازظهر رشد ابر و عمدتا در ارتفاعات و نیمه شرقی استان رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

از شنبه تا دوشنبه جو استان نسبتا آرام خواهد بود، اما در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب به ویژه دوشنبه، افزایش ابر و افزایش سرعت باد دور از انتظار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • آسمان صاف و آفتابی قم تا روز سه شنبه 
  • جوی پایدار برای آسمان استان قزوین
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد