Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منتقد و دانشگاهی سعودی مجموعه تحریم‌های آمریکا علیه اطرافیان ولیعهد سعودی پس از انتشار گزارش قتل جمال خاشقجی را آغاز سقوط سیاسی بن سلمان دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس،« عبدالله العوده» استاد دانشگاه سعودی اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه قاتلان « جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی مقدمه سقوط سیاسی « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی است تا جایی که افشای گزارش اطلاعات آمریکا در خصوص قتل خاشقجی در محکومیت ولیعهد سعودی بسیار نقش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العوده در ادامه تاکید کرد:افشای این گزارش جنبه‌ ماهیت ارتباط واشنگتن با عربستان در آینده را نشان می‌دهد.همانطور که تماس « جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با « ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان نشان داد که وی روابط آمریکا با عربستان را از خلال پادشاه عربستان دنبال می‌کند نه ولیعهد سعودی.

وی تاکید کرد : آمریکا از خلال وزیر دفاعش با ولیعهد سعودی ارتباط برقرار کرد که این یک مرحله عملی است و آن‌ها محمد بن سلمان را وزیر دفاع کشور می‌دانند.

عبدالله العوده معتقد است که تحریم‌های ایالات متحده گرچه بن سلمان را شخصاً هدف قرار نمی‌دهد اما تحریم اطرافیانش آغاز انزوای سیاسی‌ ولیعهد سعودی است.

وی در ادامه اظهار داشت: عملاً بن سلمان از سفر منع شده است ، وی پرونده‌های کیفری در اروپا دارد و حداقل چهار پرونده نیز در آمریکا دارد و به زودی دادخواست جدیدی علیه ولیعهد سعودی در انگلیس تشکیل خواهد شد.

معارض سعودی در پایان گفت: محمد بن سلمان پس از گزارش سازمان ملل متحد و همچنین اطلاعات ایالات متحده ، که رسماً دخالت محمد بن سلمان در این جنایت را تأیید کرد ، مورد محکومیت بین المللی قرار گرفته است.

حزب معارض سعودی: محمد بن سلمان عامل اصلی جنگ یمن استعربستان| محمد بن سلمان پدر همسر خود را بازداشت کرد

در پی انتشار گزارش دفتر اطلاعات ملی آمریکا در مورد قتل جمال خاشقجی، وزارت خزانه داری این کشور، «احمد العسیری»، ژنرال عربستانی و نهاد «نیرو‌های واکنش سریع عربستان» را در فهرست تحریم‌های خود قرار دارد. وزارت خزانه داری آمریکا در عین حال اعلام کرد که ولیعهد عربستان با وجود صدور دستور قتل خاشقجی مشمول تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه عاملان این جنایت نخواهد شد.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه 76 تبعه سعودی که ظن اقدام به تهدید مخالفان حکومت در خارج از کشور از سوی آن‌ها وجود دارد، خبر داد.

وزارت خارجه انگلیس نیز در واکنش به انتشار گزارش مذکور، از تحریم 20 تبعه سعودی مشارکت کننده در «جنایت وحشتناک قتل خاشقجی» خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد