Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: یک هزار و ۵۱۶ دستگاه احراز هویت در این استان برای استعلام در روز رای گیری انتخابات ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمد حسن میرزایی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به متصل بودن دستگاه احراز هویت به بانک اطلاعاتی ثبت احوال، با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای افراد در این دستگاه می توان به سن قانونی رسیدن فرد برای رای دادن را رصد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از دیگر کارکردهای این دستگاه جلوگیری از رای دادن مجدد(تکراری) است یعنی چنانچه فردی با استفاده از شناسنامه ای برای بار دوم قصد رای داده باشد این دستگاه به علت وصل بودن به سرور مرکزی در وزارت کشور به راحتی می داند که فرد پیشتر در کدام شعبه رای داده است.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: همچنین به علت اتصال دستگاه احراز هویت به بانک اطلاعاتی ثبت احوال از رای دادن افراد با استفاده از شناسنامه متوفی نیز جلوگیری می شود.

میرزایی ادامه داد: در جریان رای گیری برای استعلام و احراز هویت از شبکه «ای.پی.ان» (APN) با حدود هشت برابر سرعت استفاده شده و در صورت بروز مشکل از «یو.اس.اس.دی» همراه اول برای برقراری ارتباط بهره گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۰۰ درصد آنلاین صورت گرفت و صورتجلسه ها نیز آنلاین به مرکز ارسال شد تا جایی که همدان در جمع چهار استان برتر کشور در برگزاری انتخابات الکترونیکی قرار گرفت.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: پنج دوره آموزشی برای آشنا کردن کارشناسان فناوری اطلاعات فرمانداری ها و بخشداری ها برگزار شد و آنها با راه اندازی دستگاه احراز هویت، چگونگی استعلام مشخصات رای دهندگان، ثبت نام داوطلبان از طریق نرم افزار موبایلی، نرم افزار قابل نصب در رایانه شخصی و محل کار و نامنویسی از طریق دفاتر پیشخوان برگزار شده است.

میرزایی افزود: برای هر شعبه اخذ رای به منظور استفاده از دستگاه احراز هویت کاربرانی در نظر گرفته شده است و دوره آموزشی برای این افراد حدود ۱۰ روز مانده تا روز انتخابات برگزار می شود.

وی اضافه کرد: دستگاه های احراز هویت مازاد و پشتیبان برای جایگزین کردن در مواقع بروز نقص فنی پیش بینی شده است و در انتخابات گذشته تنها کمتر از پنج دستگاه در شهر بهار و کبودراهنگ دچار اشکال فنی شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستگاه احراز هویت دستگاه احراز هویت فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان

مهرداد آهکی گفت: جاده گنجنامه - تویسرکان به طول ۲۴ کیلومتر جزو مسیر‌های فرعی و کوهستانی استان همدان محسوب می‌شود.

وی افزود: هرساله این جاده از اواخر آذر ماه به علت بارش سنگین برف، کولاک شدید، احتمال ریزش سنگ و نبود ایمنی کافی با پیشنهاد پلیس راه استان و موافقت کمیسیون ایمنی راه ها، مدیریت بحران استانداری و راهداری مسدود می‌شود. ️

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای همدان اظهار داشت: در فصل سرما ۷۰ هزار متر مکعب برفروبی در مسیر گنجنامه- تویسرکان انجام شد.

آهکی ادامه داد: از ابتدای عملیات بازگشایی محور گنجنامه-تویسرکان افزون بر ۱۵ هزار متر مکعب خاکریزی در نقاط پرتگاهی، ۶۰۰ متر مکعب ترانشه برداری و ریزش برداری،۱۷۰ تن آسفالت گرم جهت لکه گیری،۱۹۰ مورد لق گیری سنگ‌های بزرگ در این مسیر انجام شده است.

وی با بیان اینکه عملیات ایمن سازی این جاده همچنان ادامه دارد، گفت: اکنون ۲ تیم لکه گیری و چاله گیری، یک تیم تعمیر و نصب گارد ریل، یک تیم نصب نیوجرسی به همراه ۲ تیم گشت راهداری در محور گنجنامه مشغول فعالیت هستند. ️

️مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای همدان اضافه کرد: گشت‌های راهداری به صورت ۲۴ ساعته مشغول پایش و گشت زنی در جاده گنجنامه - تویسرکان هستند و سامانه گویای ۱۴۱ به صورت شبانه و روزی آماده دریافت انتقادات، شکایات و پیشنهادات همه همشهریان است.

آهکی با باینکه جاده گنجنامه -تویسرکان از امروز هشتم اردیبهشت بازگشایی شد، یادآور کرد: اواسط اسفند سال ۱۴۰۲ عملیات بازگشایی محور گنجنامه-تویسرکان با فعالیت ۱۰ نیروی راهدار، یک دستگاه برف خور، یک دستگاه گریدر،۲ دستگاه لودر، سه دستگاه کامیون برفروبی آغاز شد.

وی  گفت: ۱۴ کیلومتر از این مسیر کوهستانی بسیار کولاک گیر بوده و در برخی از نقاط ارتفاع کولاک برف به ۶ متر نیز می‌رسید که با فعالیت جهادی عوامل راهداری عملیات برفروبی و بازگشایی این مسیر به پایان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • پیش بینی وضعیت جوی استان همدان
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان