Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اوپک طی گزارشی پیش بینی کرد که تقاضای جهانی نفت به علت بهبود وضعیت اقتصادی و اقدامات دولت ها برای واکسیناسیون در نیمه دوم سال جاری افزایش خواهد یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، سازمان اوپک روز پنجشنبه طی گزارشی پیش بینی کرد که تقاضای جهانی نفت به علت بهبود وضعیت اقتصادی و اقدامات دولت ها برای واکسیناسیون در نیمه دوم سال جاری افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این ائتلاف، در گزارش ماهانه بازار نفتMOMR ، به دلیل طولانی شدن تعطیلی کسب و کارها در اقتصادهای بزرگ اروپا و نرخ بالای بیکاری در ایالات متحده که روند بهبود را کند می کند، تخمین های خود را برای تقاضای جهانی نفت طی نیمه اول سال جاری میلادی اصلاح کرد.

تصمیم هفته گذشته ائتلاف اوپک پلاس مبنی بر عدم افزایش تولید جمعی نفت خام از ماه آوریل و ارائه تنها معافیت های کوچک به روسیه و قزاقستان، به نظر می رسد خیلی تعجب آور نباشد چرا که این کارتل اکنون تقاضای نفت در سه ماهه اول و دوم 2021 را کمتر از ارزیابی ماه گذشته خود می بیند.

در گزارش این ماه، اوپک تخمین تقاضای نفت خود را برای سه ماهه اول امسال به میزان 180 هزار بشکه در روز و برای سه ماهه دوم به میزان 310 هزار بشکه در روز در مقایسه با چشم انداز فوریه کاهش داد.

این کارتل برای نیمه دوم سال جاری میلادی بسیار خوشبین است و تخمین خود را برای میزان تقاضا در سه ماهه سوم و چهارم افزایش داده است. این تخمین منعکس کننده انتظارات این سازمان برای بهبود اقتصادی با تأثیر مثبت واکسن کروناست.

تیره شدن دورنمای تقاضای نفت در 2021 به خاطر جهش ویروس کروناروسیه: امسال تقاضای نفت 3 تا 5 میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد

برای سه ماهه سوم سال 2021، اوپک اکنون تقاضای 97.43 میلیون بشکه در روز را پیش بینی کرد که در مقایسه با ارزیابی ماه گذشته 400 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

برای سه ماهه چهارم، تقاضای جهانی نفت پیش بینی می شود 98.91 میلیون بشکه در روز باشد که تقریباً 1 میلیون بشکه در روز (970 هزار بشکه در روز) در مقایسه با برآورد ماه فوریه افزایش نشان می دهد.

برای کل سال، اوپک انتظار دارد که تقاضای جهانی نفت 5.9 میلیون بشکه در روز رشد کند که در مقایسه با پیش بینی ماه گذشته 100 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

در حال حاضر، این سازمان انتظار دارد که تقاضای کل نفت به 96.3 میلیون بشکه در روز برسد که بیشترین مصرف آن در نیمه دوم سال پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت جهانی صنعت نفت سازمان اوپک نفت جهانی صنعت نفت سازمان اوپک میلیون بشکه در روز تقاضای جهانی نفت هزار بشکه در روز برای سه ماهه نیمه دوم سال نیمه دوم تقاضای نفت سال جاری پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محمدی با عنوان اینکه پوشش ابر‌ها در استان امروز افزایش می‌یابد، گفت: بارش پراکنده باران نیز در برخی اوقات محتمل است.

وی افزود: روز‌های دوشنبه و سه شنبه این هفته موج جدید بارشی از جو استان عبور می‌کند که فعالیت آن موجب رگبار باران در نواحی مختلف استان می‌شود و برای ساعات بعدازظهر بارش‌های نسبتا شدیدی پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی استان بابیان اینکه روز چهارشنبه نیز بارش‌های پراکنده‌ای روی خواهد داد، ادامه داد: روز‌های پنجشنبه و جمعه شرایط جوی نسبتا پایداری را در استان شاهد خواهیم بود.

محمدی گفت: با ورود سامانه بارشی از جو استان دمای هوا کاهش خواهد یافت و اواخر هفته مجددا افزایش می‌یابد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: دمای هوا نسبت به دیروز در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • وزش باد شدید همراه با افزایش ابر در برخی نقاط استان قم
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت