Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح تحول که از سال پیش ابلاغ شده بود، در ۷۱ دانشگاه در حال اجرا است و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ نیز مسیر طرح تحول و مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانشگاه‌ها به قوت خود انجام شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد سعید سیف در نشست مجازی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور که امروز (شنبه) با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، اظهار کرد: طرح مهارت‌افزایی مطابق با آخرین آمار ۶ هزار دوره بوده که به طور متوسط در هر دانشگاه حدود ۹۰ دوره برگزار شده و ۲۰۰ هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، مراکز هدایت شغلی برای ساماندهی بحث‌های کارآموزی، کاریابی و کارورزی در ۳۹ دانشگاه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ۲۹۶ امریه ارتباط با جامعه و صنعت در سطح دانشگاه‌ها مشغول به کار هستند و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد. همچنین در بخش فرصت‌های مطالعاتی در سال ۱۳۹۹، تعداد ۱۱۴ نفر از این فرصت‌ها استفاده کردند و این امر به ابزار مناسبی برای شناخت دو طرفه صنعت و دانشگاه از هم تبدیل شده است.

دکتر سیف در ادامه افزود: مزیت‌های استانی و ماموریت‌گرایی جزو بحث‌های اساسی است که در این راستا در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۰ طرح در دانشگاه‌ها تعریف شد که مرتبط با استعدادهای محلی هر استان بوده و جای رشد بسیار دارد و در بحث تقدیر از دانشمندان برتر که امسال برای اولین بار در هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، توانست الگوی بسیار خوبی باشد و حدود ۲۵ شاخص برای آنالیز آماری هر دانشگاه تعریف شد که بتوانند دانشگاه خود را از هر لحاظ مورد ارزیابی قرار داده و جایگاه دانشگاه مشخص شود.

وی با بیان اینکه سامانه «ساجد» برای امر گزارش‌دهی‌ها فعال شده است که هم در سایت وزارت علوم و هم سایت دانشگاه‌ها قابل بهره‌برداری است، افزود: تاکنون حدود ۲۰ دانشگاه این سامانه را نصب کرده‌اند و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ همه دانشگاه‌ها درخصوص نصب آن اقدام کنند. همچنین در مورد پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مقرر شد تا متناسب با قراردادهای جامعه و صنعت و دانشگاه پذیرش‌ها انجام شود و دانشگاه‌های معین نیز در مدیریت استانی نقش موثر و فعالی را بازی کنند.

بر اساس اعلام وزارت علوم، مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم خاطرنشان کرد: در مورد بازنگری دروس نیز هماهنگی‌های لازم انجام شد تا مدیران ارتباط با صنعت در این بازنگری‌ها حضور داشته باشند و برای کارآموزی‌ها هم شیوه نامه‌های مورد نیاز ابلاغ شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهارت افزایی دانشجویان بازنگری دروس دانشگاهی ارتباط با صنعت ارتباط با جامعه و صنعت جامعه و صنعت وزارت علوم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی زلفی‌گل در گفتگو با فارس در خصوص نوع برخورد پلیس آمریکا با دانشجویانی که معترض به نسل کشی رژیم اسرائیل هستند و مقایسه آن با برخوردی که پلیس ایران در اعتراضات سال ۱۴۰۱ داشت اظهار کرد: نوع برخورد ما نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی برای علم و عالم و خانواده بزرگ و فهیم و فرزانه دانشگاهی جایگاهی خاص قائل است و بر همین اساس قانونی تصویب کرده که اجازه نمی‌دهد نیرو‌های امنیتی و نظامی وارد دانشگاه بشوند.

این در حالی است که در جریان اعتراضات دانشجویی در ایران نیز همواره برخوردهای تندی با معترضان می شود. سال گذشته نیز بسیاری از دانشجویان بازداشت، تعلیق و یا اخراج شده اند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری یادآور شد: عملکرد ما به دلیل آن است که برای جامعه دانشگاهی و علم و عالم جایگاه خاصی قائل هستیم و دیدید در سال ۱۴۰۱ که اعتراضات سه ماه طول کشید به جای اینکه پلیس وارد دانشگاه شود شخص وزیر علوم وارد دانشگاه شد.

زلفی گل افزود: در بحبوحه حوادث سال ۱۴۰۱ خودمان وارد دانشگاه صنعتی شریف شدیم و به میان دانشجویان رفتیم و صحبت‌های آن‌ها را شنیدیم و مدیریت کردیم.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به تناقض رفتار کشور‌هایی که خود را مهد آزادی می‌دانند گفت: در دانشگاه‌های کشور‌هایی که مدعی مهد آزادی هستند می‌بینیم که با دانشجو و استاد چگونه برخورد می‌کنند و در حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا دیدیم که آزادی لگدمال شد و چگونه با دانشجویان برخورد کردند.

وزیر علوم در ادامه افزود: دانشگاهیان ما چنین رفتار‌هایی را می‌بینند و به داشتن آزادی در دانشگاه‌های خودمان افتخار می‌کنیم.

زلفی گل تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان ایران اسلامی از دانشجویان و دانشگاهیان سایر کشور‌ها که به ندای وجدان خود پاسخ دادند و در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها حساسیت به خرج می‌دهند تقدیر و تشکر می‌کند و یقیناً سازمان‌های بین‌المللی در مورد چنین خواسته‌ای از سوی قشر فرهیخته دانشجو و دانشگاهی تمکین خواهد کرد و صدای اعتراضات دانشجویان را خواهند شنید.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: امروز هم خواهیم دید که در دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور برنامه‌هایی خواهند داشت و با دانشگاهیانی که با مظلومان فلسطینی همدردی کردند مکاتبه خواهد شد و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم و یقین داریم که چنین حرکت‌های دانشگاهی در مقابله با رژیم ظالم صهیونیستی نتیجه بخش خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران