Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:58:28 GMT

«توهین زبانی» جرم اول استان همدان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۱۹۴۹

ایسنا/همدان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: توهین زبانی جرم اول استان همدان است.

عباس نجفی ظهر شنبه ۲۳ اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توهین، سرقت، ضرب و جرح، تهدید، ایراد صدمات بدنی در تصادفات، تخریب، رانندگی بدون پروانه، افترا، نگهداری موادمخدر و کلاهبرداری ۱۰ جرم اولویت دار استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مطالبه خسارات دادرسی، مطالبه خسارات تأخیر تأدیه، مطالبه وجه، مطالبه وجه چک، اعصار از پرداخت محکوم به، گواهی حصر وراثت، مطالبه خسارات، طلاق توافقی و طلاق یک طرفه بیشترین دعاوی حقوقی استان هستند.

نجفی با بیان اینکه یکی از علل شکل‌گیری دعاوی، ضعف دانش حقوقی است، تصریح کرد: افزایش اطلاع رسانی باید رشدمدار صورت بگیرد و افراد در مدارس و دانشگاه‌ها با حقوقشان آشنا شوند در صورتی که اغلب اشخاص با حقوق مدنی آشنا نیستند و همین مسئله بسترساز اختلافات است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان ادامه داد: ما باید تلاش کنیم از طریق اطلاع رسانی کامل قوانین و ساده سازی آن‌ها دانش مردم را در این زمینه بالا ببریم.

نجفی با بیان اینکه گسترش جرائم خشن، محصول و علل متفاوتی دارند، گفت: رویکرد ما این است به سراغ مواردی برویم که اولویت دارد چراکه در مواردی توهین ساده منتج به قتل می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه آموزشی درست عمل نکردیم و تلاش ما بر این است که در این زمینه محتوا تولید و در فضای مجازی منتشر کنیم.

نجفی خاطرنشان کرد: در سال جاری نسبت به گذشته رشد منفی جرائم خشن را داشتیم واستان همدان در مقایسه با استان های دیگر ضریب امنیتی بالایی دارد.

وی با بیان اینکه فقط ۴۰ درصد از قوانین کاداکس در کشور اجرا می‌شود، توضیح داد: علت ۵۰ درصد دعاوی حقوقی و کیفری اسناد عادی است و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اطلاع رسانی قوی در الزام ثبت رسمی اسناد را در سال جاری پیگیری کرده‌است‌.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه امروز ۱۰ اردیبهشت، در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسأله فلسطین یک مسأله جهانی و تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است، گفت: تا زمانی که مسأله فلسطین حل نشود، امنیت و ثبات پایدار در منطقه و جهان شکل نخواهد گرفت.

دریافت 46 MB

خبرنگار: اکرم احقاقی/ تصویربردار و تدوینگر: اسماعیل گلرخ 

دیگر خبرها

  • معرفی قهرمانان تالوکار قمی
  • روبیکا در سال ۱۴۰۳ به بیش ۱۰ حوزه جدید ورود خواهد کرد
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است
  • توهین دومفریز به تئو هرناندز؛ مدافع اینتر جریمه نقدی می‌شود
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه