Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان به‌حمدالله پرچم‌داری بیانیه گام دوم را در آموزش و پرورش و در فضای تشکل‌ها به دست گرفته است که این موضوع خیلی بجا و انتخاب درستی بوده است؛ البته مسئولیت ما را مضاعف می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در گردهمایی اعضای دبیرخانه‌های دانش‌آموزی بیانیه گام دوم با عنوان «افق روشن» که در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد، اظهار کرد: اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان به‌حمدالله پرچم‌داری بیانیه گام دوم را در آموزش و پرورش و در فضای تشکل‌ها به دست گرفته است که این موضوع خیلی بجا و انتخاب درستی بوده است؛ البته مسئولیت ما را مضاعف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اگر بخواهیم در زمان بیانیه گام دوم انقلاب، قدمی بر داریم، نقطه شروع چیست؟ نقطه شروع این است که یک بررسی در فضای عمومی آموزش و پرورش در سطوح مختلف از جامعه دانش‌آموزی تا حوزه مربیان انجام شود و ببینیم در درجه اول چقدر بیانیه خوانده شده و چقدر دریافت شده است و این موضوع یکی از کار‌های اولیه است که باید انجام دهیم تا در مسیر پیش رو با چشم باز و روشن بینی حرکت کنیم و البته دیدم در دبیرخانه دانش‌آموزی بیانیه گام دوم انقلاب، محتوای مفهومی و مدلسازی این موضوع مورد توجه بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اهمیت بحث عصر جدید و عالم جدید در پرتو انقلاب اسلامی، افزود: این بحث یکی از موضوعات بسیار مهم و اساسی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آن پرداخته‌اند. مسأله انقلاب اسلامی، ما را وارد یک عصر جدید کرده است و این عالم نو و تازه نیاز به نگاه جریان‌شناسی تاریخی دارد و هم، چون این عصر محصول انقلاب اسلامی است، نیاز به نگاهی معطوف به ریشه‌ها و مبانی انقلاب دارد. یعنی علاوه بر آن جنبه نگرش فلسفه تاریخ به یک مبحث کلامی هم نیاز دارد که این قطعه را برای ما واضح‌تر تعریف کند.

وی با تأکید بر اینکه این عصر جدید، حلقه مفقوده تاریخی بین ما و عصر ظهور است، اضافه کرد: از این منظر باید عصر غیبت و رسالتی را که شیعه در عصر غیبت دارد و آن مأموریت بزرگی که بر عهده‌اش است و عمدتاً نقش تمهیدی بر اساس آن انتظار پویا و سازنده است را با کاری که انقلاب اسلامی در این مرحله انجام داده است، تطبیق بدهید تا از کلمه ورود به عصر جدید یک برداشت سطحی و دم‌دستی نشود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه با نظام انقلابی است که می‌توانیم به رسالت خودمان در عصر غیبت به شکل مطلوبی عمل کنیم، ادامه داد: ذات این نظام انقلابی بر دکترین مقاومت استوار شده است.

وی اظهار کرد: تلاش کنید برای کشف منطق حاکم بر بیانیه به ویژه در محور روایت انقلاب اسلامی بتوانید به آن دست پیدا کنید. مسئله همه انقلاب‌ها بدون استثناء این است که آیا می‌توانند این را دست به دست بین نسل‌ها منتقل کنند یا خیر؟ اگر ملتی به این فناوری دست پیدا کند که بتواند این نهضت و انقلاب خودش را با نسل‌های بعدی دست به دست کند، کامیاب است. انقلاب اسلامی این ظرفیت را دارد، دلیلش هم ارزش‌های فطری و آن مبانی انسان‌شناسی قوی اسلامی و قرآنی است که اساساً انسان را بر اساس فطرت تعریف می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری افزود: اگر گفتیم آرمان‌های انقلاب اسلامی فطری است، معنایش این است که انقلاب اسلامی می‌تواند در بستر نسل‌ها تداوم پیدا کند و ارتباط بین نسلی مناسب و همچنین روایت درستی از آرمان‌های فطری داشته باشد؛ رهبر معظم انقلاب در بیانیه منطق انتقال نسلی را به‌خوبی روایت می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: خصوصیت بیانیه این است که می‌تواند یک ارتباط عمیق بین‌الاذهانی را در جامعه که منجر به یک وحدت قلبی برای رفتن به سوی آن قله‌های پُر افتخار است فراهم کند و می‌تواند میثاق مشترک اُمّت با امام برای رسیدن به هدف‌های بزرگ و قله‌ها باشد.

وی، منطق روایتگری انقلاب اسلامی را حائز اهمیّت دانست و افزود: اگر جوان فرهیخته به منطق روایت درست از انقلاب اسلامی که در متن بیانیه است دست پیدا کند به خوبی می‌تواند از عهده یک انتقال بین نسلی بربیاید و کار را به نسل جوانی که دارد از راه می‌رسد تقدیم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در بخش دیگر سخنان خود تصریح کردند: اتحادیه می‌تواند در دو فصل مأموریت خود را تعریف کند. فصل اول کار شناختی در عرصه روایت انقلاب اسلامی است و دست پیدا کردن به نظام و قواعدی که رهبر عزیزمان در بیانیه دارند و منطقی که در این روایت ارائه فرموده‌اند و فصل دوم نقش‌یابی ذیل هفتگانه‌های پایانی بیانیه می‌باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در ادامه به مبحث عدالت و عدالت‌خواهی پرداختند و بیان فرمودند: عدالت و عدالت‌خواهی را به عنوان یکی از برجسته‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی باید در محیط دید نسل جدید خیلی بزرگ و برجسته کنیم. مسئله عدالت و مبارزه با فساد اگر درست دریافت نشود و ابعاد آن دقیق چیده نشود، این وقتی برجسته‌سازی شود به ضد خودش تبدیل می‌شود؛ یعنی با ایجاد افسردگی مفرط شخص را اساساً ناامید می‌کند و یا چالش‌گری مفرط که یک نوع تخریب نظام را صورت می‌دهد. این برای وقتی است که شما پای این عدالت را به بند عقلانیت و معنویت نسپارید و این را رها بگذارید.

وی ایجاد عرصه و میدان برای فعالیت و رُشد جوانان را از نکات کلیدی بیانیه دانستند و تصریح کردند: شما باید با حوصله و حساب‌شده به جوانان اعتماد کنید و میدان را فراهم کنید تا طلوع کنند و فرصت طلوع استعداد‌های نسل جدید، دهه هشتادی‌ها انجمن‌های اسلامی می‌باشد. انجمن اسلامی باید این خصوصیت را داشته باشد که به بچه‌ها فرصت طلوع بدهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انجمن اسلامی دانش آموزان تشکل گام دوم انقلاب آموزش و پرورش نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان حجت الاسلام والمسلمین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حاج علی اکبری عصر جدید دست پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، تاکید کرد: جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا می‌کند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد. رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان(1401/08/11)

بیش از شش ماه از حملات وحشیانه، ناجوانمردانه و ضد انسانی رژیم اشغالگر قدس به غزه می‌گذرد. ده‌ها هزار انسان که عموم آنها کودکان، زنان و مردم بی دفاع بوده‌اند آماج حملات ویرانگر این رژیم جعلی قرار گرفته‌اند. همزمان با این جنایت‌ها موجی از اعتراض گسترده در جهان علیه متجاوزان و جنایتکاران صهیونسیت آغاز شد و تمام ابزارها و ظرفیت‌های نظام سلطه از جمله نهادهای حقوقی بین‌الملل و قدرت رسانه‌ای غرب، برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت‌ها مورد استفاده قرار گرفت و علی‌رغم همه این تلاش‌ها، صهیونست‌ها و حامیان آنها در جنگ روایت نیز در برابر موج آزادی خواهی شکست خورده و افکار عمومی در جهان اکنون بیش از هر زمان علیه آن‌ها و نظام سلطه بیدار شده است.

دانشگاه و نهاد علم در تاریخ همواره آغازگر تحولات سیاسی و اجتماعی بوده و نفی استبداد و آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است که در این موضوع نیز شاهد انفجار و خروش وجدان‌های بیدار جوانان دانشجو علیه جنایت‌های ضد بشری و نسل‌کشی در غزّه بودیم که این جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

از سوی دیگر فرهنگ رایج نظام‌های آموزش عالی در جهان؛ استقلال دانشگاه‌ها و نهادهای علمی در ساحت‌های گوناگون از جمله استقلال علمی و آزادی در بیان نظرات، دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها بوده است و آزادی آکادمیک در نظام های آموزشی اصلی پذیرفته شده و مورد احترام است. اما در کشوری که خود را مدعی اول آزادی بیان در جهان می‌داند، شاهد هستیم که نقاب از صورت آنها کنار رفته و چهره حقیقی آزادی در غرب نمایان شده است و شدیدترین برخوردها و سرکوب‌ها علیه دانشجویان و اساتیدی که اعتراض مسالمت آمیز به نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی داشتند توسط نیروهای نظامی در داخل دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفته است.

ضرورت دارد؛ کلیه تشکل‌های دانشگاهی و نهادهای علمی در ایران و جهان از این اعتراضات مسالمت‌آمیز که علیه نظام سلطه شکل گرفته است، حمایت کرده و تأکید می‌کند جنبش های دانشگاهی ضمن استمرار این تجمعات، اجازه ندهند نظام استکبار در پناه قانون‌های اجتماعی و نهادهای بین‌المللی خودساخته صدای وجدان‌های بیدار در جهان را خاموش کنند و فارغ از هر گرایش سیاسی، دینی و مذهبی به حمایت از این جنبش سراسری دانشگاهی بپردازند.

امید است در پرتو این بیداری وجدان‌های پاک، شاهد نابودی رژیم جنایتکار صهیونیست و رفع ظلم و زورگویی در جهان و حرکت در مسیر تعالیم الهی باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • پانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد