Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:45:01 GMT

پیاده روی فضایی طی ساعات آینده انجام خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۲۰۸۸

پیاده روی فضایی طی ساعات آینده انجام خواهد شد

امروز ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت۱۶ به وقت تهران) دو تن از فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین المللی پیاده روی فضایی دیگری را انجام خواهند داد.

به گزارش ایسنا، امروز "ویکتور گلاور" و "مایکل هاپکینز" سومین پیاده روی مشترک خود را انجام خواهند داد و طی آن حدود شش ساعت و نیم به سرویس و تعمیر کردن سیستم خنک کننده و تجهیزات ارتباطی ایستگاه خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو فضانورد دیگر به نام‌های "کیت روبینز" و "سوئیچی نوگوچی" نیز در ابتدا به پوشیدن لباس این دو فضانورد پیش از آغاز پیاده روی و خارج شدن از ایستگاه فضایی بین المللی کمک خواهند کرد و سپس به نظارت بر پیاده فضایی آنها خواهند پرداخت.

تلویزیون ناسا نیز به صورت زنده پوشش عملیات پیاده روی فضایی را از ساعت شش صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۴:۳۰ به وقت تهران) آغاز کرده است اما پیاده روی فضایی ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (ساعت۱۶ به وقت تهران) انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیاده روی فضایی ايستگاه فضايي بين المللي پیاده روی فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، پس از آنکه بخش برق ایستگاه فضایی تیانگونگ چین از بین رفت، این کشور فرایندهای مربوط به اجتناب از زباله های فضایی ها را برای فضانوردانش بیشتر می کند.

فضانوردان ماموریت شنژو۱۷ در زمستان و همچنین یکم مارس ۲ راهپیمایی خارج از ایستگاه تیانگونگ انجام دادند. در آن زمان رسانه های چینی اعلام کردند قطعی موقت برق به دلیل آسیب دیدن پنل های خورشیدی در نتیجه برخورد زباله بوده است. فضانوردان طی دو راهپیمایی فضایی آسیب های وارد شده را ترمیم کردند.

آژانس فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد این راهپیمایی ها موفقیت آمیز بودند. همچنین این آژانس تصمیم دارد در آینده اقدامات بیشتری برای محافظت در برابر زباله های فضایی موجود در مدار زمین انجام دهد.

یکی از مقامات این آژانس به خبرگزاری شینهوا گفت: تیان هه که ماژول اصلی ایستگاه فضایی به حساب می آید، به دلیل برخورد زباله های فضایی با کابل های برق پنل های خورشیدی، با قطعی موقت برق روبرو شده است.

البته خبرگزاری شینهوا مشخص نکرده زباله های فضایی مربوط به یک ریزسیارک ها یا فعالیت های انسانی در فضا بوده است. هر دو نوع زباله تهدیدی برای تیانگونگ و ایستگاه فضایی بین المللی به حساب می آیند.

کد خبر 6088223 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی