Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@09:35:53 GMT

افزایش شدید تقاضای نفت در نیمه دوم ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۲۱۵۶

افزایش شدید تقاضای نفت در نیمه دوم ۲۰۲۱

سازمان اوپک طی گزارشی پیش بینی کرد که تقاضای جهانی نفت به علت بهبود وضعیت اقتصادی و اقدامات دولت ها برای واکسیناسیون در نیمه دوم سال جاری افزایش خواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راشاتودی، سازمان اوپک روز پنجشنبه طی گزارشی پیش بینی کرد که تقاضای جهانی نفت به علت بهبود وضعیت اقتصادی و اقدامات دولت ها برای واکسیناسیون در نیمه دوم سال جاری افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ائتلاف، در گزارش ماهانه بازار نفتMOMR ، به دلیل طولانی شدن تعطیلی کسب و کارها در اقتصادهای بزرگ اروپا و نرخ بالای بیکاری در ایالات متحده که روند بهبود را کند می کند، تخمین های خود را برای تقاضای جهانی نفت طی نیمه اول سال جاری میلادی اصلاح کرد.   تصمیم هفته گذشته ائتلاف اوپک پلاس مبنی بر عدم افزایش تولید جمعی نفت خام از ماه آوریل و ارائه تنها معافیت های کوچک به روسیه و قزاقستان، به نظر می رسد خیلی تعجب آور نباشد چرا که این کارتل اکنون تقاضای نفت در سه ماهه اول و دوم ۲۰۲۱ را کمتر از ارزیابی ماه گذشته خود می بیند.   در گزارش این ماه، اوپک تخمین تقاضای نفت خود را برای سه ماهه اول امسال به میزان ۱۸۰ هزار بشکه در روز و برای سه ماهه دوم به میزان ۳۱۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با چشم انداز فوریه کاهش داد.   این کارتل برای نیمه دوم سال جاری میلادی بسیار خوشبین است و تخمین خود را برای میزان تقاضا در سه ماهه سوم و چهارم افزایش داده است. این تخمین منعکس کننده انتظارات این سازمان برای بهبود اقتصادی با تأثیر مثبت واکسن کروناست.   برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، اوپک اکنون تقاضای ۹۷.۴۳ میلیون بشکه در روز را پیش بینی کرد که در مقایسه با ارزیابی ماه گذشته ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.   برای سه ماهه چهارم، تقاضای جهانی نفت پیش بینی می شود ۹۸.۹۱ میلیون بشکه در روز باشد که تقریباً ۱ میلیون بشکه در روز (۹۷۰ هزار بشکه در روز) در مقایسه با برآورد ماه فوریه افزایش نشان می دهد.   برای کل سال، اوپک انتظار دارد که تقاضای جهانی نفت ۵.۹ میلیون بشکه در روز رشد کند که در مقایسه با پیش بینی ماه گذشته ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.   در حال حاضر، این سازمان انتظار دارد که تقاضای کل نفت به ۹۶.۳ میلیون بشکه در روز برسد که بیشترین مصرف آن در نیمه دوم سال پیش بینی می شود.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز تقاضای جهانی نفت هزار بشکه در روز برای سه ماهه نیمه دوم سال نیمه دوم سال جاری پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد

در پی بارندگی‌های اخیر و بارش شدید باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید در فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی، اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس با حضور در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر را رصد کردند.

در این بازدید اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو در میان عشایر خسارت دیده توزیع شد و با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از تاریخ ۱۵ الی ۱۷ اردیبهشت ماه جاری به تمام خانوارهای عشایر کوچرو و ساکن تاکید شد که از اتراق و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

 عشایر فارس از چهار ایل قشقایی،خمسه،لر ممسنی و بویراحمد و طوایف مستقل تشکیل شده است.

با توجه به آخرین سرشماری ثبت شده مجموع عشایر این استان از ۲۶ هزار و ۸۷۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر تشکیل شده است.

۱۲.۵ درصد جمعیت عشایری کشور در استان فارس زندگی می‌کنند و این استان به عنوان قطب عشایری کشور محسوب می‌شود.

پیشتر هواشناسی فارس چهاردهم اردیبهشت ماه در اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به ۲ سامانه جدید بارش باران، گاهی رگبار، رعد وبرق، وزش باد شدید و احتمال تگرگ از اواخر شامگاه جمعه چهاردهم اردیبشهت ماه در مناطق نیمه غربی، نیمه جنوبی، نیمه شمالی و مناطق مرکزی تا اواخر وقت شنبه پانزدهم همین ماه هشدار داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • وزش باد شدید همراه با افزایش ابر در برخی نقاط استان قم
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • ورود سامانه بارشی از دوشنبه به استان کردستان