Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:32:00 GMT

نیروگاه قدیمی بعثت بازنشسته می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۲۴۵۷

نیروگاه قدیمی بعثت بازنشسته می شود

مدیرعامل شرکت برق حرارتی، گفت: نیروگاه بعثت قدیمی ترین نیروگاه برق در داخل شهر تهران است که در قالب این قرارداد نیروگاه قدیمی که آلایندگی دارد، بازنشسته می شود و اولین توربین ملی در محل این نیروگاه نصب خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محسن طرز طلب در حاشیه مراسم امضای قرارداد استفاده از پیشرفته ترین توربین تمام ایرانی بین برق حرارتی و مپنا گفت: یکی از برنامه های شرکت برق حرارتی و وزارت نیرو بازنشسته کردن نیروگاه های فرسوده بوده و در استان تهران به دنبال این هستیم که نیروگاه ری، طرشت و بعثت را از مدار خارج و با نیروگاه های جدید جایگزین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر مناقصه نیروگاه طرشت برگزار شده و پیمانکار آن انتخاب شده است گفت: در مورد نیروگاه بعثت اقدام عملی از امروز آغاز می شود و در مورد نیروگاه ری منتظر مصوبه تهاتر با نفت هستیم.

وی در خصوص توربین MGT-75 گفت: یک اتفاق بسیار خوب امروز اتفاق افتاد پنج سال پیش یک تفاهم نامه ای با مپنا منعقد کردیم که تکنولوژی توربین کلاس F را وارد کشور کنیم. نه تنها این اتفاق افتاد بلکه گروه مپنا از چند سال گذشته طراحی و ساخت کلاس F جدید خود را آغاز کرد و ما امروز با امضای این قرارداد عملیات اجرایی یکی از نیروگاه های مهم داخل تهران را شروع می کنیم.

وی با بیان اینکه تکنولوژی کلاس F وارد شد و این مسئله اتفاق مهمی است علاوه بر این با بخش های دیگر کشور که نیروگاه های فرسوده دارند نیز صحبت کرده ایم که این اتفاق در آن استان ها نیز بیفتد. دومین نقطه اصفهان است و به احتمال زیاد سال آینده در اصفهان نیز یکی دیگر از این واحدها را شروع می کنیم. واحد بعدی در خوزستان بوده و هر جای دیگر که کشور نیاز داشته باشد با توجه به توانمندی هایی که وجود دارد از این واحدها بیشتر استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: مشکلاتی که امسال برای سوخت مایع و مازوت داشتیم ضرورت این را ایجاد کرد که حتما از این ماشین ها بیشتر استفاده کنیم. لذا قرار است در مراکز استان ها که نیروگاه های قدیمی دارند از این ماشین استفاده و این نیروگاه ها را بازنشسته کنیم.

به گفته وی مجوزها و هماهنگی های نیروگاه بعثت انجام شده تنها نیاز به مصوبه دولت داریم که آن هم در حال انجام است و سازمان محیط زیست مانعی برای انجام این کار ندارد تنها به علت اهمیت این مسئله تاکید شده که از هیات وزیران تایید گرفته شود اما سازمان محیط زیست مانعی برای انجام این کار نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیروگاه برق حرارتی نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ با محله مجِ این پنج شنبه، سری به محله شِیخانبَر لاهیجان می‌زنیم.

در این محله زیبا و قدیمی ، بقعه شیخ زاهد گیلانی ، یکی از اماکن تاریخی و مذهبی گیلان در این منطقه قرار دارد.

این محله قدیمی مقصد گردشگران بسیاری از شهر‌های داخل و خارج گیلان است.

دیگر خبرها

  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • قدیمی ترین سد مدرن ایران هم سرریز شد | ویدئو
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • من خلبان نیستم رسکیومن ارتشم! از سرهنگ بازنشسته هوانیروز  ارتش تا عمو کاووس «نون خ»
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • چه رسم زیبایی داشتند بازاری‌های قدیمی! (فیلم)
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد