Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:27:45 GMT

۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادمخدر در مازندران کشف و ضبط شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۲۴۶۵

۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادمخدر در مازندران کشف و ضبط شد

به گزارش ایرنا ، احمد مظفری روز شنبه در نشست خبری افزود که ۵۹ درصد از این میزان کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است.

وی همچنین از شناسایی و انهدام ۱۱۸ باند قاچاق مواد مخدر در مازندران طی سال جاری خبر داد و گفت که در مجموع ۱۰ هزار نفر در ارتباط با مواد مخدر در استان دستگیر شدند که ۶ هزار نفرشان خرده فروش بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظفری کاهش سن اعتیاد ، افزایش نرخ اعتیاد بین زنان و درگیری خانواده ها با مشکلات آسیب های اجتماعی ناشی از اعتباد را مهم ترین دغدغه مربوط به موادمخدر در مازندران معرفی کرد و توضیح داد : میانگین سن اعتیاد در مازندران کمتر از میانگین کشوری ۲۴ سال است.

وی افزود : متاسفانه در مازندران با تحقق اهداف برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میر ناشی از اعتیاد ، توزیع مواد مخدر و  افزایش ۲۵ درصدی طرح های پیشگیری نه تنها فاصله داریم ، بلکه آمار مرگ و میر  و توزیع مواد مخدر امسال بیشتر شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از مرگ ۵۸ نفر در استان بر اثر سوء مصرف موادمخدر در سال جاری خبر داد و گفت که این آمار ۱۲ درصد بیشتر از پارسال است.

وی اعتیادزایی ، محیط اعتیادآور و انسان اعتیادپذیر را سه ضلع مثلث گسترش این آسیب اجتماعی برشمرد و افزود : بررسی ها نشان می دهد که ۶۵ درصد همسر آزاری ، ۵۵ درصد طلاق ، ۱۳ درصد کودک آزاری ، ۲۵ درصد قتل عمد ، ۲۳ درصد نزاع و خشونت ، ۳۰ درصد جرائم کیفری و ۱۰ درصد جرائم مالی به خاطر تهیه ، توزیع و مصرف موادمخدر است.

مظفری هوشیاری خانواده ها و آگاهی بخشی به جامعه در باره زیان ها و خطرات مصرف مواد مخدر را برای مقابله با کاهش آسیب های اجتماعی مهم برشمرد و گفت : فقر و توسعه نیافتگی، خانواده نامناسب  و از هم پاشیده ، گسترش مناطق حاشیه ای و افزایش تبعیض در جامعه عامل گسترش  آسیب های اجتماعی ناشی از موادمخدر است در حالی که ۶۰ درصد جامعه از عوارض مصرف مواد مخدر آگاه نیستند و باور های غلط درمانی در حوزه مواد مخدر دارند.

پرداخت ماهانه ۲۰ میلیارد تومان یارانه دارویی اعتیاد در مازندران 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران همچنین با اعلام این که حدود ۶۰ هزار نفر در مازندران با داروهای یارانه ای از جمله متادون در حال ترک اعتیاد هستند ، یارانه ماهانه تهیه دارو برای این افراد را بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان در ماه اعلام کرد.

وی گفت : از مجموع افراد معتادی که با ارائه داروی یارانه ای در استان در حال ترک هستند ، سه هزار و ۱۶۰ نفر زن هستند.

مظفری از اجرای طرح یاریگران زندگی در یکهزار و ۲۰۷ مدرسه استان به عنوان یکی از طرح های مهم پیشگیری از اعتیاد یاد کرد و گفت : طبق برنامه سال ۱۴۰۰، این طرح باید از ۳۰ درصد فعلی تا ۵۰ درصد مدارس استان را تحت پوشش قرار بدهد.

مازندران حدود چهار هزار مدرسه دارد که بیش از نیم میلیون دانش آموز در آنها تحصیل می کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران هدف طرح یاریگران زندگی را جلوگیری از روی آوردن افراد جدید به اعتیاد دانست و افزود : این طرح  با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی بویژه آموزش و پرورش در حال اجراست.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی ساری طلاق مواد مخدر مازندران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مراکز ترک اعتیاد خشونت خانگی متادون کودک آزاری کشفیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی ساری طلاق آسیب های اجتماعی ساری طلاق مواد مخدر مازندران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مراکز ترک اعتیاد خشونت خانگی متادون کودک آزاری کشفیات اخبار کنکور آسیب های اجتماعی مخدر مازندران مواد مخدر مصرف مواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه