Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی ارائه الگویی شاخص از کیفیت آموزش مبتنی بر آموزه‌های اسلامی را مهمترین هدف تأسیس دانشگاه و مدارس امام رضا(ع) دانست.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در جلسه هیئت امنای دانشگاه امام رضا (ع) که با حضور نمایندگان وزرای علوم و بهداشت و درمان در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با طرح این سؤال که هدف آستان قدس رضوی از تأسیس دانشگاه چیست؟ توضیح داد: آستان قدس به ذات وظیفه‌ای در قبال تأسیس دانشگاه یا مدرسه ندارد، وظیفه این آستان مقدس معطوف به زائر، زیارت و نشر و تعمیق معارف اهل بیت (ع) است، مگر اینکه با تأسیس این مراکز بتواند الگویی اسلامی به دیگران در راستای وظایف فرهنگی و علمی خود ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه امام رضا (ع) منتسب به عالم آل محمد (ع) است، لذا جایگاه علمی آن نیز باید در تراز این انتساب باشد، تصریح کرد: کشور از حیث تعداد دانشگاه و مراکز آموزشی شرایط مناسبی دارد و از این نظر کمبودی احساس نمی‌شود، از این رو دانشگاه امام رضا (ع) بیش از توجه به مسائل کمی، باید بتواند خلاءها کیفی را پر کند و از هر جهت در سطح عالی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: مسئولان دانشگاه امام رضا (ع) باید با برنامه‌ریزی و تهیه زمان بندی مشخص این دانشگاه را به جایگاهی در تراز برترین دانشگاه‌های کشور برسانند و برای نیل به این هدف آستان قدس به میزان امکانات آمادگی کامل برای مساعدت و یاری این مرکز علمی را دارد.

وی با بیان اینکه بیش از توسعه کمی توجه به کیفیت آموزشی و حرکت به سمت رفع نیازهای کشور و منطقه از حیث تربیت نیروی متخصص و کارآمد در این دانشگاه مدنظر است، عنوان کرد: هدف این دانشگاه باید تربیت فارغ التحصیلانی متخصص، ممتاز و شاخص باشد که بتوانند در کشور و منطقه در حوزه‌های علمی، معنوی و فرهنگی تأثیرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی مزیت دانشگاه امام رضا (ع) را مزین بودن به نام عالم آل محمد (ع) و انتساب به آستان قدس رضوی دانست و گفت: انتساب این دانشگاه به آستان قدس وجه تمایز و سرمایه بزرگ و ظرفیت عظیم معنوی این دانشگاه است که باید به نحو شایسته از آن بهره‌برداری شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام مروی دانشگاه امام صادق ع دانشگاه های آستان قدس آموزه های اسلامی دانشگاه امام رضا آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره گنجینه‌ های موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۷۰ هزار زائر و مجاور در فروردین امسال از موزه‌ های حرم مطهر رضوی دیدن کردند.   عبدالحسین ملک‌ جعفریان امروز در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: تعداد افرادی که در این مدت از موزه های حرم رضوی بازدید کردند، ۱۱ هزار نفر بیشتر از فروردین پارسال بوده است.   وی بیان کرد: بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به موزه مرکزی حرم مطهر رضوی و به تعداد ۶۳ هزار و ۶۵ نفر است.   رییس اداره گنجینه‌ های موزه مرکزی آستان قدس رضوی ادامه داد: در این مدت پنج هزار و ۷۹۱ نفر نیز از موزه قرآن کریم و ۸۶۴ نفر از موزه مردم شناسی دیدن کرده‌ اند.   ملک جعفریان اظهار کرد: یک هزار بازدید کننده خارجی نیز از ملیت‌ های مختلف، آسیایی، آفریقایی و اروپایی نیز از این مجموعه بازدید به عمل آورده‌ اند.   موزه‌ های آستان قدس با ۱۷ گنجینه متنوع در فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در چهار ساختمان مستقر هستند. اشیای به نمایش درآمده شامل حدود ۹ هزار اثر تاریخی، فرهنگی و هنری دربردارنده آثار تاریخی حرم مطهر و میراث آستان قدس رضوی، اشیای وقفی و اهدا شده و نیز اشیای خریداری شده برای تکمیل مجموعه‌ ها است.   ساختمان موزه مرکزی در صحن کوثر حرم مطهر، دارای حدود هفت هزار و ۸۷۵ متر مربع فضای نمایشی در چهار طبقه است که طبقه زیرین، طبقه همکف، طبقه اول و طبقه دوم، شامل موزه تاریخ حرم رضوی و گنجینه ‎های سکه، تمبر، اسکناس، هنرهای تجسمی، آبزیان، نجوم، ساعت، مدال، سلاح و ظروف است.

دیگر خبرها

  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد