Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استمرار افزایش توزیع روغن در بازار تا پایان ماه رمضان، استفاده از سامانه جامع تجارت در شبکه توزیع مرغ را در تنظیم بازار مرغ موثر و کمک‌کننده دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد تنظیم بازار که به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونان این 2 وزارتخانه به میزبانی وزرات صمت برگزار شد افزود: در خصوص بازار مرغ، با توجه به تجربیاتی که وجود دارد، به نظر می‌رسد استفاده از سامانه جامع تجارت می‌تواند در ایجاد آرامش در بازار بسیار کمک کننده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر صمت با تاکید بر اینکه این سامانه 70 درصد کارآمد است، اضافه کرد: اگر بتوان ترتیبی اتخاذ کرد که عرضه مرغ در این شبکه صورت گیرد کنترل و تنظیم بازار مرغ بهتر خواهد شد و ان‌شاءالله برای ماه رمضان، شاهد آرامش در این بازار خواهیم بود.
وی با اشاره به هماهنگی خوب ایجاد شده میان دستگا‌های مرتبط و با استناد به گزارش‌های سازمان‌ها و بخش‌های ذیربط در وزارت صمت گفت: 2 قلم کالای سیب و پرتقال به عنوان کالا‌های پرمصرف این ایام مورد نظر وزارت صمت بود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در این زمینه، شرایط عرضه این دو قلم کالا در بازار هم از نظر کیفیت و هم قیمت، مطلوب است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، با تاکید بر اینکه وزارت صمت تنها مسئول تنظیم بازار کالا‌هایی است که یارانه از دولت دریافت می‌گنند، افزود: با توجه به حساسیت بازار شب عید، مانند سنوات گذشته به تنظیم بازار میوه شب عید اقدامات لازم صورت پذیرفت و حدود 40 هزار تُن میوه برای این ایام خریداری شد.
رزم‌حسینی با بیان اینکه محموله میوه‌ها با توجه به اعلام نیاز هر استان، به مقصد مورد نظر ارسال شده است، آغاز توزیع میوه‌های خریداری شده را تاریخ 25 اسفند ماه اعلام کرد.
وی به افزایش 25 درصدی توزیع روغن در 2 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در بحث نظارت با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد باوجود بازرسی‌های مستمر، آنقدر جرایم بازدارنده نیست و باید در این زمینه بررسی‌هایی لازم انجام شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سامانه جامع تجارت تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی

آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی این وزارت می‌گوید که مهم‌ترین اقلام صادراتی از طریق دهلیزهای هوایی را  میوه‌های خشک و تازه، زعفران، میوه‌خشک، میوه‌تازه و قالی تشکیل می‌دهد.

به گفته‌ وی، بیش‌ترین صادرات از طریق میدان‌های هوایی به کشورهای هند، امارات متحده عربی، ترکیه، ایران، ازبکستان آلمان و کانادا انجام شده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «صادرات افغانستان از طریق میدان هوایی کشور در سال ۱۴۰۲ به مقدار ۲۴۷ تن به ارزش ۱۴۵ میلیون دلار است؛ میوه‌های خشک و تازه، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، البسه، نخود، قالی، زعفران، لوازم آشپزخانه و پوست بز و گاو است.»

اتاق تجارت و سرمایه گذاری صادرات از طریق دهلیزهای هوایی را در رشد اقتصادی مهم می‌داند و تأکید می‌کند که باید هزینه انتقال از طریق دهلیزهای هوایی کاهش یابد.

بربنیاد اطلاعات وزارت صنعت و تجارت در سال ۱۴۰۲ خورشیدی به ارزش ۱.۸ میلیارد صادرات به خارج از کشور انجام شده که یک بخش آن را صادرات کالاهای از طریق دهلیزهای هوایی تشکیل می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد؛ طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند نه سامانه مودیان
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند
  • رئیس اتحادیه در گفت و گو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند
  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟