Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:16:47 GMT

ریسه ال ای دی، محاسن و معایب

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۲۶۳۹

ریسه ال ای دی، محاسن و معایب

آیا تا به حال در گوشه‌ کنار خانه‌ها و یا فروشگاه‌های کوچک و بزرگ نوارهای پُر نوری را دیده‌اید که از لامپ‌های کوچکی تشکیل شده‌ و زیبایی خاصی به فضا بخشیده‌اند؟ این نوارهای نورانی زیبا ریسه‌ ال ای دی نام دارند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام لایت هوم، ریسه‌های ال ای دی امروزه حسابی نزد مردم طرفدار پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک ریسه ال ای دی در واقع مجموعه‌ای از لامپ‌های ال ای دی است که بر روی یک نوار قرار گرفته‌اند. اکنون ریسه‌های ال ای دی برای تزیین دکوراسیون داخلی خانه‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جاهایی که عموما در خانه‌ها از ریسه‌های ال ای دی استفاده می‌شود پشت پنجره‌ها، بالای تخت‌خواب، اطراف قاب عکس‌ها، دور آینه‌ها، کنار قرنیزها و امثال آن‌ می‌باشد. اما در داخل خانه‌های مسکونی معمولا ریسه‌های ال ای دی در داخل اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در حقیقت با استفاده از این ریسه‌ها فضای اتاق خواب زیبا و فانتزی خواهد شد. اما در عین‌حال استفاده از ریسه ال ای دی در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها نیز بسیار رایج شده است. این نوع ریسه‌ها حتی در هنر عکاسی و تزیینات مربوط به عکاسی پرتره و غیره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با این وصف و با توجه به بالا رفتن میزان استفاده از این نوع ریسه‌ها در ادامه این متن در جهت آشنایی کاربران گرامی برخی محاسن و معایب ریسه‌های ال ای دی را مطرح می‌نماییم.

ریسه ال ای دی، محاسن

مانند هر محصول تزیینی دیگر، ریسه‌های ال ای دی نیز دارای تنوع بالایی هستند. آن‌ها در انواع مدل‌ها و رنگ‌های مختلف و در دو قالب تک رنگ و چند رنگ در بازار عرضه می‌شوند. در این میان ریسه‌هایی نیز وجود دارند که دارای قابلیت تغییر رنگ هستند و در حین روشنایی رنگ‌شان تغییر می‌کند.

انتخاب یکی از این مدل‌ها کاملا به سلیقه شما و نیاز محیط مورد نظرتان بستگی دارد. عواملی هم چون نوع ال ای دی، رنگ نور، کارایی و قدرت نوری و غیره می توانند در قیمت ریسه ال ای دی تاثیرگذار باشند.

در برخی مدل های ریسه LED شما می‌توانید توسط یک ریموت کنترل رنگ، زمان‌بندی و مدل نوردهی و شدت و ضعف نوردهی ریسه‌ را معین نمایید. همچنین در مورد طول عمر این ریسه‌ها باید گفت که عموما طول عمر بالایی دارند اما در عین‌حال ممکن است شدت نور آن‌ها در طول زمان کاهش بیابد.

اگرچه باید به این نکته نیز اشاره کرد که عواملی مانند شیوه صحیح استفاده، نگهداری مناسب و دما نیز در طولانی‌تر شدن عمر مفید ریسه‌های ال ای دی اثر گذار است. یکی دیگر از محاسن ریسه‌های ال ای دی ضد رطوبت و ضد گرد و غبار بودن آن‌ها می‌باشد.

در حقیقت این ریسه‌ها طوری ساخته می‌شوند که راه نفوذ گرد و غبار و رطوبت به آن‌ها مطلقا مسدود باشد. زیرا ممکن است کاربران قصد استفاده از آن‌ها در فضای باز را داشته باشند.

بنابراین شما می‌توانید برای تزیین فضاهای یک مهمانی در محیطی رو باز حتی در فصل‌هایی که امکان بارش وجود دارد به راحتی از ریسه ال ای دی استفاده نمایید و  به کمک نورهای زیبای این نوارهای کوچک محیطی زیبا و رویایی بسازید.

نکته آخری که در مورد محاسن ریسه‌های ال ای دی باید به آن اشاره نماییم، میزان مصرف برق آن‌ها است. انواع ریسه‌ ال ای دی با آن که در هر وات در قیاس با دیگر لامپ‌های مشابه نور به مراتب بیشتری تولید می‌نمایند در عین‌حال از مصرف انرژی بسیار پایین‌تری نیز برخوردارند.  نور بیشتر و مصرف انرژی کمتر، این مزیت مهم ریسه‌های ال ای دی را فراموش نکنید.

ریسه ال ای دی، معایب

همان‌طور که در قسمت قبل از این مقاله به بررسی محاسن و ویژگی‌های مثبت انواع ریسه ال ای دی پرداختیم، در این بخش قصد داریم کمی هم از معایب این نوع ریسه‌ها بگوییم. برای این منظور ابتدا به سراغ طول عمر انواع ریسه ال ای دی در محیط‌هایی با میزان دمای بالا می‌رویم.

اگر در شهرهای گرمسیری زندگی می‌کنید باید این حقیقت را بپذیرید که طول عمر ریسه‌های ال ای دی در دمای بالای شهر شما به شدت کاهش می‌یابد. زیرا طول عمر نوار ال ای دی به طور مستقیم با دمای هوا و حرارت موجود در هوا ارتباط دارد.

اما شاید برجسته‌ترین نقصان در میان معایب اندک ریسه‌های ال ای دی، سوختن لامپ‌ها باشد. با توجه به سری بودن نوار لامپ‌های ال ای دی در یک ریسه، این احتمال وجود دارد که با سوختن یکی از لامپ‌ها، تمام لامپ‌های نوار ریسه به یک‌باره بسوزد.

به تبع از این مسئله چنانچه میزان نوردهی یکی از لامپ‌ها دچار ضعف شود این کاهش نوردهی به دیگر لامپ‌ها نیز سرایت می‌کند. با این وصف اگر در نگهداری این نوع ریسه‌ها دقت لازم را به عمل بیاوریم می‌توانیم امیدوار باشیم ریسه ال ای وی عمر مفید طولانی‌تر داشته باشد.

کاربر گرامی در این متن آموزشی تلاش شده است محاسن و معایب انواع ریسه‌های ال ای دی به شکلی مختصر بیان شود. امیدواریم با مطالعه متن مقاله اطلاعات مناسبی در این زمینه به دست بیاورید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ال ای دی لامپ ها طول عمر خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)

          منبع : فرادید ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم) ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم) نحوه تعمیر تیوپ لاستیک دوچرخه سوراخ شده؛ یک ترفند ساده و کاربردی (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)